Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15260611 | Yalın Üretim ve Süreç İyileştirme | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK | A-306 | [email protected] | 7537 |
Dersin İçeriği
Yalın yönetimin tanımı, Yalın Yönetimin uygulanma gereklilikleri, Yalın Yönetimin temel noktaları, Yalın yönetim araçları
Dersin Amacı
Yalın yönetim bilincinin öğrencilere kazandırılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
| P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | P.1.43 | 1 |
| Ö2 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | P.1.44 | 1 |
| Ö3 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | P.1.45 | 1 |
| Ö4 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | P.2.67 | 1 |
| Ö5 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | P.2.68 | 1 |
| Ö6 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | P.2.69 | 1 |
| Ö7 | Sistemdeki israfları saptar. | P.2.70 | 1 |
| Ö8 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | P.2.71 | 1 |
| Ö9 | Sistemdeki israfları saptar. | P.4.31 | 1 |
| Ö10 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | P.7.13 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Yalın Düşünce ve TÜS nedir? |
| 3 | Yalın Felsefe ve Değer Akışı |
| 4 | Yalın üretim |
| 5 | TAKT zamanı |
| 6 | Kanban, Mükemmellik |
| 7 | Tek parça akışı, |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İsraf, Temel iş süresi, etkin olmayan süre, ek iş süresi |
| 10 | Hat Dengeleme |
| 11 | Örnek olay İncelemesi |
| 12 | Örnek olay İncelemesi |
| 13 | Örnek olay İncelemesi |
| 14 | Örnek olay İncelemesi |
| 15 | Örnek olay İncelemesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Toyota tarzı, Jeffrey K. LIKER, Optimist yayınevi |
| Yalın Düşünce, J. P., Womack, D. T. Jones, Optimist yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P7 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Sistemdeki israfları saptar. | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Sistemdeki israfları saptar. | - | - | 5 | - |
| Ö10 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | - | - | - | 5 |
