Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15260610 | İş Etüdü ve Ergonomik Süreç Tasarımı | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, örnek olay çözme |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Murat DARÇIN | A-306 | [email protected] | 7907 |
Dersin İçeriği
Bu derste; verimlilik kavramı, metot etüdü, iş ölçüm teknikleri, iş örgütlenmesinde yeni yaklaşımlar, iş değerlendirme ve iş analizleri ele alınır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin iş süreçlerini analiz ederek iyileştirebilmesi için metot etüdü ve iş ölçümü tekniklerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İş Etüdünü kavramsal olarak açıklar, iş etüdünün endüstri mühendisliğindeki önemini kavrar. | P.3.49 | 1,5 |
| Ö2 | Metot etüdünü tanımlar, metot etüdü araç ve yöntemlerini kullanır. | P.3.50 | 1,5 |
| Ö3 | İş ölçümünün tanımını amaçlarını ve tekniklerini bilir. | P.3.51 | 1,5 |
| Ö4 | Bir iş sürecine zaman etüdü uygular. | P.3.52 | 1,5 |
| Ö5 | İşletmelerde verimlilik kavramını ve verimliliğin artırılması için uygulanabilecek yöntemleri kavrar. | P.3.53 | 1,5 |
| Ö6 | İş kapsamında yer alan görevleri, işin yapıldığı ortamı, işi yapan iş görenin taşıması gerekli nitelikleri disiplinler arası bir bakış açısıyla analiz eder. | P.3.54 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşletmelerde verimlilik |
| 2 | İşletmelerde verimlilik |
| 3 | İş Etüdü ve Gelişimi |
| 4 | Metot Etüdü |
| 5 | Metot Etüdü |
| 6 | Metot Etüdü |
| 7 | İş Ölçümü - İş Örneklemesi |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | İş Ölçümü - Zaman Etüdü |
| 10 | İş Ölçümü - Zaman Etüdü |
| 11 | İş ölçüm teknikleri / PTS-önceden saptanmış zaman standartları |
| 12 | Standart veriler |
| 13 | İş Örgütlenmesinde Yeni Yaklaşımlar/Biçimler |
| 14 | İşletmelerde Performans ölçüm ve Denetimi |
| 15 | İş değerlendirme, İş analizleri |
| 16 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İş Etüdü, George KANAWATY, Uluslararası Çalışma Örgütü, Çeviri Zühal AKAL, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü |
| İş Etüdü, Mustafa Kurt, Metin Dağdeviren, 2020, Dünya Tıp Kitapevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 20 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 1 | 6 | 6 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 15 | 15 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | İş Etüdünü kavramsal olarak açıklar, iş etüdünün endüstri mühendisliğindeki önemini kavrar. | 5 |
| Ö2 | Metot etüdünü tanımlar, metot etüdü araç ve yöntemlerini kullanır. | 5 |
| Ö3 | İş ölçümünün tanımını amaçlarını ve tekniklerini bilir. | 5 |
| Ö4 | Bir iş sürecine zaman etüdü uygular. | 5 |
| Ö5 | İşletmelerde verimlilik kavramını ve verimliliğin artırılması için uygulanabilecek yöntemleri kavrar. | 5 |
| Ö6 | İş kapsamında yer alan görevleri, işin yapıldığı ortamı, işi yapan iş görenin taşıması gerekli nitelikleri disiplinler arası bir bakış açısıyla analiz eder. | 5 |
