Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15240401 | Yöneylem Araştırması - II | 2 | Bahar | 4 | 3+1+0 | 3,5 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ağ modelleri; En az yayılan ağaç algoritması; En kısa yoldan algoritmalar; Maksimum akış algoritması; En az maliyet-kapasite sorunu akışı ve algoritması; CPM PERT; Belirli stok modelleri; Kuyruk Teorisi ve Kuyruk modelleri
Dersin Amacı
Teorik ve çözüm metodları olarak ağ modelleri, stok modelleri ve Yöneylem Araştırması kullanarak politika geliştirilebilmek ve yönetime analizler sunabilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
| P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. | P.1.142 | 1 |
| Ö2 | Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. | P.1.143 | 1 |
| Ö3 | Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. | P.2.37 | 1 |
| Ö4 | Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. | P.2.38 | 1 |
| Ö5 | Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. | P.2.39 | 1 |
| Ö6 | Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. | P.2.40 | 1 |
| Ö7 | Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. | P.2.41 | 1 |
| Ö8 | Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. | P.2.42 | 1 |
| Ö9 | Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. | P.3.18 | 1 |
| Ö10 | Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. | P.3.19 | 1 |
| Ö11 | Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. | P.3.20 | 1 |
| Ö12 | Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. | P.3.21 | 1 |
| Ö13 | Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. | P.3.22 | 1 |
| Ö14 | Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. | P.3.23 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tamsayı programlama |
| 2 | Tamsayı programlama |
| 3 | Tamsayı programlama |
| 4 | Ağ modeli |
| 5 | Ağ modeli |
| 6 | Ağ modeli |
| 7 | CPM/PERT |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | CPM/PERT |
| 10 | CPM/PERT |
| 11 | CPM/PERT |
| 12 | CPM/PERT |
| 13 | Stok modelleri |
| 14 | Stok modelleri |
| 15 | Kuyruk modelleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Frederick S. Hillier ve Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, 8th Ed., McGraw-Hill, New York, 2005. [ |
| Hamdy A. Taha, Yöneylem Araştırması, 6. basım, Ş. Alp Baray ve Şakir Esnaf tarafından 6. basımdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2003. | |
| Operations Research: Applications and Algorithms, WINSTON W.L, (2004) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | 1 | 30 (%) |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. | 5 | - | - |
| Ö3 | Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | 5 | - |
| Ö4 | Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. | - | 5 | - |
| Ö5 | Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. | - | 5 | - |
| Ö6 | Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. | - | 5 | - |
| Ö7 | Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. | - | 5 | - |
| Ö8 | Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. | - | 5 | - |
| Ö9 | Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | - | 5 |
| Ö10 | Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. | - | - | 5 |
| Ö11 | Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. | - | - | 5 |
| Ö12 | Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. | - | - | 5 |
| Ö13 | Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. | - | - | 5 |
| Ö14 | Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. | - | - | 5 |
