İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
15240401 Yöneylem Araştırması - II 2 Bahar 4 3+1+0 3,5 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ağ modelleri; En az yayılan ağaç algoritması; En kısa yoldan algoritmalar; Maksimum akış algoritması; En az maliyet-kapasite sorunu akışı ve algoritması; CPM PERT; Belirli stok modelleri; Kuyruk Teorisi ve Kuyruk modelleri
Dersin Amacı
Teorik ve çözüm metodları olarak ağ modelleri, stok modelleri ve Yöneylem Araştırması kullanarak politika geliştirilebilmek ve yönetime analizler sunabilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
P2 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P3 Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. P.1.142 1
Ö2 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. P.1.143 1
Ö3 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. P.2.37 1
Ö4 Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. P.2.38 1
Ö5 Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. P.2.39 1
Ö6 Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. P.2.40 1
Ö7 Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. P.2.41 1
Ö8 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. P.2.42 1
Ö9 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. P.3.18 1
Ö10 Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. P.3.19 1
Ö11 Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. P.3.20 1
Ö12 Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. P.3.21 1
Ö13 Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. P.3.22 1
Ö14 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. P.3.23 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tamsayı programlama
2 Tamsayı programlama
3 Tamsayı programlama
4 Ağ modeli
5 Ağ modeli
6 Ağ modeli
7 CPM/PERT
8 Ara Sınav
9 CPM/PERT
10 CPM/PERT
11 CPM/PERT
12 CPM/PERT
13 Stok modelleri
14 Stok modelleri
15 Kuyruk modelleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Frederick S. Hillier ve Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, 8th Ed., McGraw-Hill, New York, 2005. [
Hamdy A. Taha, Yöneylem Araştırması, 6. basım, Ş. Alp Baray ve Şakir Esnaf tarafından 6. basımdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2003.
Operations Research: Applications and Algorithms, WINSTON W.L, (2004)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 1 30 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 1 14 14
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. 5 - -
Ö2 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. 5 - -
Ö3 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. - 5 -
Ö4 Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. - 5 -
Ö5 Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. - 5 -
Ö6 Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. - 5 -
Ö7 Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. - 5 -
Ö8 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. - 5 -
Ö9 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir. - - 5
Ö10 Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir. - - 5
Ö11 Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir. - - 5
Ö12 Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır. - - 5
Ö13 Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir. - - 5
Ö14 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir. - - 5