Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15230303 | Mesleki İngilizce - I | 2 | Güz | 3 | 2+1+0 | 2,5 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK | A-306 | [email protected] | 7537 |
Dersin İçeriği
Bu ders, yabancı bir dilde (İngilizce) makale okuma ve yazma becerilerinin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizin hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce (yazılı ve sözlü olarak) ifade edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi elde eder. | P.7.1 | 1,2 |
| Ö2 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | P.7.2 | 1 |
| Ö3 | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama yetkinliği kazanır. | P.7.3 | 3 |
| Ö4 | Mesleği hakkında İngilizce kısaca konuşabilir. | P.7.18 | 1 |
| Ö5 | Küçük ikili diyaloglara girebilir. | P.7.19 | 1 |
| Ö6 | İngilizce bir metindeki ana fikri anlayabilir. | P.7.20 | 1 |
| Ö7 | Mesleği hakkında kısa metin yazabilir. | P.7.21 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilgisayar programlama ve algoritma ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 2 | Bilgisayar porgramlama ve algoritma ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 3 | Bilgisayar porgramlama ve algoritma ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 4 | Genel Kimya ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 5 | Genel Kimya ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 6 | Genel Kimya ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 7 | Matematik 1 ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Matematik 1 ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 10 | Matematik 1 ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 11 | Fizik 1 ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 12 | Fizik 1 ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 13 | Fizik 1 ile ilgili terimler ve çeviriler |
| 14 | Final Sınavlarına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | UNLOCK READING AND WRITING SKILLS 2 (CAMBRIDGE PRESS - A2 - FIRST EDITION) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi elde eder. | 5 |
| Ö2 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 5 |
| Ö3 | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama yetkinliği kazanır. | 5 |
| Ö4 | Mesleği hakkında İngilizce kısaca konuşabilir. | 5 |
| Ö5 | Küçük ikili diyaloglara girebilir. | 5 |
| Ö6 | İngilizce bir metindeki ana fikri anlayabilir. | 5 |
| Ö7 | Mesleği hakkında kısa metin yazabilir. | 5 |
