Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15220209 | Genel Ekonomi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ | C-Z10 | [email protected] | 7339 |
Dersin İçeriği
Temel iktisadi kavramlar, tüketici, üretici ve maliyet teorileri, piyasa türleri ve yapıları, piyasa başarısızlıkları
Dersin Amacı
Temel iktisadi kavramları, teorik, analitik ve cebirsel açıdan anlatmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ekonomik olayları analiz edebilir ve yorumlayabilir. | P.8.54 | 1 |
| Ö2 | Firmaların kar maksimum seviyesi ve tüketicilerin fayda maksimum seviyesi için nasıl karar aldıklarını açıklayabilir. | P.8.55 | 1 |
| Ö3 | Ekonomi politikalarının uygunluğunu analiz edebilir ve yorumlayabilir. | P.8.56 | 1 |
| Ö4 | Üretim kaynaklarını etkin ve sürdürülebilir bir şekilde kullanmayı açıklayabilir. | P.8.57 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş (Mikro Temel Kavramlar) |
| 2 | Talep |
| 3 | Arz |
| 4 | Tüketici ve Üretici Rantı |
| 5 | Tüketim Kuramı |
| 6 | Üretim Kuramı |
| 7 | Belirsizlik ve Risk |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Giriş (Makro Temel Kavramlar) |
| 10 | Milli Gelir Hesaplamaları |
| 11 | Enflasyon |
| 12 | İşsizlik |
| 13 | Para ve Bankacılık |
| 14 | Faizler ve Para Piyasası |
| 15 | Para Politikası ve Maliye Politikası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İktisada Giriş, Orhan Çoban, 2010 , Temel Ekonomi, Tümay Ertek, 2005 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 32 | 32 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 |
|---|---|---|
| Ö1 | Ekonomik olayları analiz edebilir ve yorumlayabilir. | 5 |
| Ö2 | Firmaların kar maksimum seviyesi ve tüketicilerin fayda maksimum seviyesi için nasıl karar aldıklarını açıklayabilir. | 5 |
| Ö3 | Ekonomi politikalarının uygunluğunu analiz edebilir ve yorumlayabilir. | 5 |
| Ö4 | Üretim kaynaklarını etkin ve sürdürülebilir bir şekilde kullanmayı açıklayabilir. | 5 |
