Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05281832 | Malzeme Taşıma ve Depolama Sistemleri | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ | A-306 | [email protected] | 7677 |
Dersin İçeriği
Malzeme taşıma kavramı/ Malzeme taşıma amaçları/ Malzeme taşıma ekipmanları /Malzeme taşıma sistemi tasarımı/ Malzeme taşıma sisteminde ekipman seçimi/ Akış şekilleri/ Paketleme/ Otomatik kılavuzlu araçlar (AGV)
Dersin Amacı
İşletme içindeki malzeme akışını en verimli şekilde sağlayacak sistemin nasıl kurulacağını ve yönetileceğini öğretir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenci depolama sistemleri hakkında genel bilgi edinerek temel prensipleri ve dikkat edilmesi gereken konuları öğrenir. | P.2.29 | 1 |
Ö2 | Öğrenci depo yer seçimi hakkında bilgi sahibi olur ve optimum yeri belirleyebilecek beceri kazanır. | P.2.30 | 1 |
Ö3 | Öğrenci depo yer seçimi hakkında bilgi sahibi olur ve optimum yeri belirleyebilecek beceri kazanır. | P.3.11 | 1 |
Ö4 | Envanter seviyeleri belirleyebilir ve yorumlayabilir. | P.3.12 | 1 |
Ö5 | Envanter seviyeleri belirleyebilir ve yorumlayabilir | P.2.31 | 1 |
Ö6 | Öğrenci depo çeşitleri ve fonksiyonlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | P.2.32 | 1 |
Ö7 | Öğrenci depo çeşitleri ve fonksiyonlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | P.3.13 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Malzeme taşıma prensipleri |
2 | Malzeme taşıma sistemi kurulumu |
3 | Malzeme taşıma sistemi kurulumu |
4 | Malzeme taşıma sistemi kurulumu |
5 | Birim yük depolama |
6 | Forklift |
7 | Paletleme |
8 | Ara Sınav |
9 | AGV |
10 | AVSRS |
11 | Konveyör |
12 | Malzeme taşıma sistemlerinde otomasyon |
13 | Malzeme taşıma sistemlerinde otomasyon |
14 | Malzeme taşıma sistemlerinde otomasyon |
15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Frey, S.L. (1990); "Warehouse Operations", A Handbook, Weber Systems Inc. |
Sunderesh S. Heragu (2009) ""Facilities Design"" 3rd Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Öğrenci depolama sistemleri hakkında genel bilgi edinerek temel prensipleri ve dikkat edilmesi gereken konuları öğrenir. | 5 | - |
Ö2 | Öğrenci depo yer seçimi hakkında bilgi sahibi olur ve optimum yeri belirleyebilecek beceri kazanır. | 5 | - |
Ö3 | Envanter seviyeleri belirleyebilir ve yorumlayabilir | 5 | - |
Ö4 | Öğrenci depo çeşitleri ve fonksiyonlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | 5 | - |
Ö5 | Öğrenci depo yer seçimi hakkında bilgi sahibi olur ve optimum yeri belirleyebilecek beceri kazanır. | - | 5 |
Ö6 | Envanter seviyeleri belirleyebilir ve yorumlayabilir. | - | 5 |
Ö7 | Öğrenci depo çeşitleri ve fonksiyonlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | - | 5 |