Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05281816 | Servis ve Bakım Yönetimi | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bakım Kavramı, Bakım Yönetimi, Planlı Bakım, Kestirimci Bakım, Önleyici Bakım, Toplam Üretken Bakım, Bakım Planlama Prensipleri, Bakım Çizelgeleme Prensipleri, Bilgisayar Destekli Bakım Yönetimi
Dersin Amacı
Bakım operasyonlarının planlama, yürütme ve kontrol tekniklerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenci bakım yönetiminin gereklerini bilir. | P.10.36 | 1 |
Ö2 | Öğrenci bakım yönetimi tekniklerini uygulayabilme becerisi kazanır. | P.10.37 | 1 |
Ö3 | Öğrenci bilgisayarlı bakım yönetim sistemlerini kullanabilme becerisi kazanır. | P.10.38 | 1 |
Ö4 | Öğrenci herhangi bir durumda bir şirketin bakım durumunu analiz edebilme ve ne tip bir bakım uygulanması kararını verebilir. | P.10.39 | 1 |
Ö5 | Öğrenci bakım sistemlerinin ekonomikliliğini değerlendirebilir. | P.10.40 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bakım ve onarımla ilgili çeşitli kavramlar |
2 | Bakımın gerekliliği |
3 | Bakım yönetimi |
4 | Planlı bakım |
5 | Kestirimci bakım |
6 | Önleyici bakım |
7 | Toplam üretken bakım |
8 | Ara Sınav |
9 | Güvenilirlik |
10 | Bakım maliyetleri |
11 | Bakım planlama prensipleri |
12 | Bakım planlama prensipleri |
13 | Bakım çizelgeleme prensipleri |
14 | Bakım çizelgeleme prensipleri |
15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bakım Plânlaması, Mustafa Köksal, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2007. |
Maintenance Planning and Scheduling Handbook, Doc Palmer, McGraw Hill, NY, 1999. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Öğrenci bakım yönetiminin gereklerini bilir. | 5 |
Ö2 | Öğrenci bakım yönetimi tekniklerini uygulayabilme becerisi kazanır. | 5 |
Ö3 | Öğrenci bilgisayarlı bakım yönetim sistemlerini kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
Ö4 | Öğrenci herhangi bir durumda bir şirketin bakım durumunu analiz edebilme ve ne tip bir bakım uygulanması kararını verebilir. | 5 |
Ö5 | Öğrenci bakım sistemlerinin ekonomikliliğini değerlendirebilir. | 5 |