Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05281812 | Yalın Üretim | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK | A-306 | [email protected] | 7537 |
Dersin İçeriği
Yalın yönetimin tanımı, Yalın Yönetimin uygulanma gereklilikleri, Yalın Yönetimin temel noktaları, Yalın yönetim araçları
Dersin Amacı
Yalın yönetim bilincinin öğrencilere kazandırılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | P.1.43 | 1 |
Ö2 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | P.2.67 | 1 |
Ö3 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | P.2.68 | 1 |
Ö4 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | P.1.44 | 1 |
Ö5 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | P.1.45 | 1 |
Ö6 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | P.2.69 | 1 |
Ö7 | Sistemdeki israfları saptar. | P.2.70 | 1 |
Ö8 | Sistemdeki israfları saptar. | P.4.31 | 1 |
Ö9 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | P.2.71 | 1 |
Ö10 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | P.7.13 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Yalın Düşünce ve TÜS nedir? |
3 | Yalın Felsefe ve Değer Akışı |
4 | Yalın üretim |
5 | TAKT zamanı |
6 | Kanban, Mükemmellik |
7 | Tek parça akışı, |
8 | Ara Sınav |
9 | İsraf, Temel iş süresi, etkin olmayan süre, ek iş süresi |
10 | Hat Dengeleme |
11 | Örnek olay İncelemesi |
12 | Örnek olay İncelemesi |
13 | Örnek olay İncelemesi |
14 | Örnek olay İncelemesi |
15 | Örnek olay İncelemesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Toyota tarzı, Jeffrey K. LIKER, Optimist yayınevi |
Yalın Düşünce, J. P., Womack, D. T. Jones, Optimist yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Üretimde israf bulma ve yok etme araç ve tekniklerini tarif eder. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Üretimde meydana gelebilecek yedi israfı tanımlar. | - | 5 | - | - |
Ö6 | Sistemi yalın araçları kullanarak analiz eder. | - | 5 | - | - |
Ö7 | Sistemdeki israfları saptar. | - | 5 | - | - |
Ö8 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | - | 5 | - | - |
Ö9 | Sistemdeki israfları saptar. | - | - | 5 | - |
Ö10 | Üretim sistemlerinin yalın felsefeye uygun bir şekilde tasarlanması için yeni stratejiler önerir. | - | - | - | 5 |