Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05280803 | Tesis Tasarımı ve Planlaması | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ | A-306 | [email protected] | 7677 |
Dersin İçeriği
Tanımı tesis planlama / tesis önemi planlama / işlev tesis planlama / tesis amacıyla tasarım / kapsam planlama / endüstriyel türleri etkilerini tesis planlama / iş akış şemaları / ürün analizi / talep tahminleri / hazırlama Montaj şemaları / derleme hat Dengeleme / Makina konum yöntemleri / ürün ve işlem yöntemleri / grup teknoloji / yöntemleri bulmak için bölümleri
Dersin Amacı
Mühendislik ve diğer diciplines, tesis tasarımı ve amaçları bir tesisi için en iyi yeri belirlemek için planlama faaliyetlerini etkili bir şekilde yürütmek için ve tüm aktivite ve kaynakları en kullanmak için karar vermek için pek çok alanda tarafından ilgi varlık onun ihtiyaçlarına uygun şekilde
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenci tesis yeri seçimi ile ilgili problemlere ve çözüm yöntemlerine hâkim olur ve bunların günlük hayat kullanımlarını tanımlayabilir. | P.2.33 | 1 |
Ö2 | Tesis tasarımı ve planlaması kapsamında doğrusal programlama modellerini anlayabilir ve yorumlayabilir. | P.2.34 | 1 |
Ö3 | Tesis tasarımındaki güncel örneklere hakimdir. | P.2.35 | 1 |
Ö4 | Kapasite planlaması hakkında genel bilgiye sahip olur. | P.2.36 | 1 |
Ö5 | Öğrenci tesis yeri seçimi ile ilgili problemlere ve çözüm yöntemlerine hâkim olur ve bunların günlük hayat kullanımlarını tanımlayabilir. | P.3.14 | 1 |
Ö6 | Tesis tasarımı ve planlaması kapsamında doğrusal programlama modellerini anlayabilir ve yorumlayabilir. | P.3.15 | 1 |
Ö7 | Tesis tasarımındaki güncel örneklere hakimdir. | P.3.16 | 1 |
Ö8 | Kapasite planlaması hakkında genel bilgiye sahip olur. | P.3.17 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Temel Tarifler, kursu, tesis tasarımı süreci hakkında genel bilgi |
2 | Tesis yeri, faktörler bu etkisi konumu, konum için kullanılan yöntemler |
3 | Temel tesis yeri sorunları, tek-tesis ve çok merkezi konumu sorunları |
4 | Tesis yeri analizi ile sabit maliyet |
5 | Sürekli tesis yeri sorunları, dikdörtgen çizgili, Öklit ve ikinci dereceden mesafe sorunları |
6 | Ürün geliştirme, Pazar araştırması, tahmin yöntemleri, tasarımlar ve diyagramları |
7 | Makine-işçi ihtiyacı, seçim ve ""üret ya da al"" analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Makine-işçi ihtiyacı, seçim ve ""üret ya da al"" analizi |
10 | Planlama ve bölümleri bulmak için yöntemler |
11 | Akış tutarlılık, düzenleri akışı ilişkileri ve uzay için ihtiyaç |
12 | Şemaları Montaj yapma / montaj hattı Dengeleme |
13 | İşlem işlem diyagramları, dan-çizimleri, teknoloji grubu |
14 | Tesis planlama için modelleme |
15 | Bilgisayar destekli tesis planlama algoritmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Francis, R.L., McGinnis, L.F., and White, J.A., Facility Layout and Location: An Analytical Approach, 2nd edition, Prentice Hall, 1992. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 26 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Öğrenci tesis yeri seçimi ile ilgili problemlere ve çözüm yöntemlerine hâkim olur ve bunların günlük hayat kullanımlarını tanımlayabilir. | 5 | - |
Ö2 | Tesis tasarımı ve planlaması kapsamında doğrusal programlama modellerini anlayabilir ve yorumlayabilir. | 5 | - |
Ö3 | Tesis tasarımındaki güncel örneklere hakimdir. | 5 | - |
Ö4 | Kapasite planlaması hakkında genel bilgiye sahip olur. | 5 | - |
Ö5 | Öğrenci tesis yeri seçimi ile ilgili problemlere ve çözüm yöntemlerine hâkim olur ve bunların günlük hayat kullanımlarını tanımlayabilir. | - | 5 |
Ö6 | Tesis tasarımı ve planlaması kapsamında doğrusal programlama modellerini anlayabilir ve yorumlayabilir. | - | 5 |
Ö7 | Tesis tasarımındaki güncel örneklere hakimdir. | - | 5 |
Ö8 | Kapasite planlaması hakkında genel bilgiye sahip olur. | - | 5 |