Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05271734 | Endüstri Mühendisliğinde Kantitatif Teknikler | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ | A-306 | [email protected] | 7677 |
Dersin İçeriği
Derste işlenecek temel konular şunlardır: tahmin yöntemlerine giriş, basit ve hareketli tahmin yöntemleri, Box-Jenkins tahmin süreçleri, durağan ve dinamik ekonomik tahmin yöntemleri ve endüstriyel tahmin yöntemleri.
Dersin Amacı
Üretim planlama ve lojistik yönetiminde geleceğin tahmini belirsizliğin bir ölçüde giderilmesi, plan ve programların daha gerçekçi yapılması açısından önem arz etmektedir. Bu dersin amacı öğrencinin tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
P11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Endüstri Mühendisliğinde kantitatif tekniklerle ilgili genel terimlere hâkim olur. | P.1.34 | 1 |
Ö2 | Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. | P.1.35 | 1 |
Ö3 | Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. | P.2.52 | 1 |
Ö4 | Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. | P.3.30 | 1 |
Ö5 | Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. | P.3.31 | 1 |
Ö6 | Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. | P.2.53 | 1 |
Ö7 | Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. | P.11.11 | 1 |
Ö8 | Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | P.1.36 | 1 |
Ö9 | Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | P.2.54 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Karar Teorisi |
3 | Doğrusal programlama uygulamaları |
4 | Doğrusal programlama uygulamaları |
5 | Doğrusal programlama uygulamaları |
6 | Doğrusal programlama uygulamaları |
7 | Ağ model formülasyonları |
8 | Ara Sınav |
9 | Konveks ve konkav fonksiyonlar |
10 | Doğrusal olmayan programlama |
11 | Doğrusal olmayan programlama |
12 | Stokastik programlama uygulamaları |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akdi, Y., Zaman Serileri Analizi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010 |
Erdemir, C., Kadılar, C., 2003, Benzetim Tekniklerine Giriş, Hacettepe | |
Makridakis S., Wheelwright S, C., McGee V, E., ""Forecasting: Methods and Applications"", John Wiley, Third edition, 1998 | |
Pecar, B., Davis, G., Lillystone, S., Business Forecasting for Management, Mcgraw Hill, 1994 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P11 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Endüstri Mühendisliğinde kantitatif tekniklerle ilgili genel terimlere hâkim olur. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. | - | 5 | - | - |
Ö6 | Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | 5 | - | - |
Ö7 | Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. | - | - | 5 | - |
Ö8 | Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. | - | - | 5 | - |
Ö9 | Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. | - | - | - | 5 |