İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05271734 Endüstri Mühendisliğinde Kantitatif Teknikler 4 Güz 7 3+0+0 0 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ A-306 [email protected] 7677
Dersin İçeriği
Derste işlenecek temel konular şunlardır: tahmin yöntemlerine giriş, basit ve hareketli tahmin yöntemleri, Box-Jenkins tahmin süreçleri, durağan ve dinamik ekonomik tahmin yöntemleri ve endüstriyel tahmin yöntemleri.
Dersin Amacı
Üretim planlama ve lojistik yönetiminde geleceğin tahmini belirsizliğin bir ölçüde giderilmesi, plan ve programların daha gerçekçi yapılması açısından önem arz etmektedir. Bu dersin amacı öğrencinin tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
P2 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P3 Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P11 Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Endüstri Mühendisliğinde kantitatif tekniklerle ilgili genel terimlere hâkim olur. P.1.34 1
Ö2 Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. P.1.35 1
Ö3 Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. P.2.52 1
Ö4 Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. P.3.30 1
Ö5 Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. P.3.31 1
Ö6 Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. P.2.53 1
Ö7 Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. P.11.11 1
Ö8 Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. P.1.36 1
Ö9 Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. P.2.54 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Karar Teorisi
3 Doğrusal programlama uygulamaları
4 Doğrusal programlama uygulamaları
5 Doğrusal programlama uygulamaları
6 Doğrusal programlama uygulamaları
7 Ağ model formülasyonları
8 Ara Sınav
9 Konveks ve konkav fonksiyonlar
10 Doğrusal olmayan programlama
11 Doğrusal olmayan programlama
12 Stokastik programlama uygulamaları
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Final Sınavına Hazırlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akdi, Y., Zaman Serileri Analizi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010
Erdemir, C., Kadılar, C., 2003, Benzetim Tekniklerine Giriş, Hacettepe
Makridakis S., Wheelwright S, C., McGee V, E., ""Forecasting: Methods and Applications"", John Wiley, Third edition, 1998
Pecar, B., Davis, G., Lillystone, S., Business Forecasting for Management, Mcgraw Hill, 1994
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 36 36
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P11
Ö1 Endüstri Mühendisliğinde kantitatif tekniklerle ilgili genel terimlere hâkim olur. 5 - - -
Ö2 Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. 5 - - -
Ö3 Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 5 - - -
Ö4 Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. - 5 - -
Ö5 Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. - 5 - -
Ö6 Karar problemlerinin çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. - 5 - -
Ö7 Doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, dinamik programlama konularına hâkim olur ve problemlerini çözebilir. - - 5 -
Ö8 Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. - - 5 -
Ö9 Karşılaşılan gerçek hayat problemleri için matematiksel model kurabilir. - - - 5