Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05271722 | Sıralama ve Çizelgeleme | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bir makine üretim tipleri, paralel makineleri, iş salonu üretim, açık iş salonu üretim, kurmak ve zamanlama, zamanlama ve optimizasyon heuristics hazırlama süresi: G-wright, Genetik algoritma, karınca kolonisi ve tabu arama
Dersin Amacı
Bir üretim sistemi süreçleri sınırlamaları, makineleri türleri ve kapasiteleri göre zamanlama öğretmek için.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı sıralama algoritmalarını tanımlayıp, uygulama becerisi kazanır. | P.2.109 | 1 |
Ö2 | Çizelgeleme problemlerini analiz ederek, optimal çözümler geliştirir. | P.2.110 | 1 |
Ö3 | İş süreçlerini optimize etmek için sıralama ve çizelgeleme tekniklerini uygular. | P.2.111 | 1 |
Ö4 | Gerçek dünya senaryolarında sıralama ve çizelgeleme çözümlerini değerlendirme yeteneği kazanır. | P.2.112 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Üretim ve üretim planlama |
2 | Planlamada kullanılan semboller |
3 | SPT, LPT ve EDD kuralları |
4 | Lawler algoritması |
5 | Moore algoritması |
6 | Moore algoritması |
7 | M-Johnson Algoritması |
8 | Ara sınav |
9 | M-Johnson Algoritması |
10 | Dinamik programlama |
11 | Dinamik programlama |
12 | Dal-Sınır |
13 | Dal-Sınır |
14 | Dal-Sınır |
15 | G-wright sezgisel algoritması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İmalat Sistemlerinde Çizelgeleme Atama – Sıralama – Zamanlama, Seçkin Yayıncılık, 2022 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Farklı sıralama algoritmalarını tanımlayıp, uygulama becerisi kazanır. | 5 |
Ö2 | Çizelgeleme problemlerini analiz ederek, optimal çözümler geliştirir. | 5 |
Ö3 | İş süreçlerini optimize etmek için sıralama ve çizelgeleme tekniklerini uygular. | 5 |
Ö4 | Gerçek dünya senaryolarında sıralama ve çizelgeleme çözümlerini değerlendirme yeteneği kazanır. | 5 |