Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05271714 | Swot ve 6 Sigma | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, vaka analizi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Murat DARÇIN | A-306 | [email protected] | 7907 |
Dersin İçeriği
"SWOT ve 6 Sigma" dersi, stratejik yönetim ve kalite yönetimi alanlarında kapsamlı bir eğitim sunar. Ders, SWOT analizinin temel kavramları, güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi, fırsatlar ve tehditlerin analizi gibi konuları kapsar. Ayrıca, 6 Sigma metodolojisi, DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) süreçleri, 6 Sigma araçları ve teknikleri ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
"SWOT ve 6 Sigma" dersinin amacı, öğrencilere stratejik analiz ve kalite yönetimi konularında derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmaktır. SWOT analizi ile stratejik planlama ve karar verme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanılabilecek analiz yöntemleri öğretilecek ve 6 Sigma metodolojisi ile süreç iyileştirme ve problem çözme tekniklerini uygulamalı olarak aktarılacaktır. Bu ders, öğrencilere hem stratejik hem de operasyonel düzeyde başarılı olabilmeleri için gerekli olan araçları ve yaklaşımları sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | SWOT analizinin temel kavramlarını ve bileşenlerini tanımlar. | P.1.9 | 1,5 |
Ö2 | Organizasyonların güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirleyerek stratejik analiz yapabilir. | P.1.10 | 1,5 |
Ö3 | Altı Sigma metodolojisinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklar. | P.1.11 | 1,5 |
Ö4 | Altı Sigma'nın işletmelerde nasıl uygulandığını ve süreç iyileştirme üzerindeki etkilerini tanımlar. | P.1.12 | 1,5 |
Ö5 | DMAIC süreçlerinin (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) her bir aşamasını detaylı olarak açıklar. | P.2.12 | 1,5 |
Ö6 | Organizasyonların güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirleyerek stratejik analiz yapabilir. | P.4.11 | 1,5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | SWOT analizi |
2 | SWOT analizi |
3 | SWOT analizi |
4 | SWOT analizi |
5 | Altı Sigma Süreci |
6 | Altı Sigma İçin Personel İhtiyacı (Sponsor, Şampiyon,Uzman Karakuşak, Karakuşak, Yeşilkuşak, Sarıkuşak ) |
7 | Yalın 6 Sigma |
8 | Ara sınav |
9 | Altı Sigma Başarı Faktörleri |
10 | DMAIC - Tanımlama, Ölçüm Aşamaları |
11 | DMAIC - Tanımlama, Ölçüm Aşamaları |
12 | DMAIC - Tanımlama, Ölçüm Aşamaları |
13 | DMAIC - Analiz, Geliştirme, Kontrol Aşamaları |
14 | DMAIC - Analiz, Geliştirme, Kontrol Aşamaları |
15 | DMAIC - Analiz, Geliştirme, Kontrol Aşamaları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders notları, Murat DARÇIN |
Six Sigma Yolu, Peter Pande, Robert Neuman ve Roland Cavanagh |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 25 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 25 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | SWOT analizinin temel kavramlarını ve bileşenlerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Organizasyonların güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirleyerek stratejik analiz yapabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Altı Sigma metodolojisinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklar. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Altı Sigma'nın işletmelerde nasıl uygulandığını ve süreç iyileştirme üzerindeki etkilerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | DMAIC süreçlerinin (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) her bir aşamasını detaylı olarak açıklar. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Organizasyonların güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirleyerek stratejik analiz yapabilir. | 5 | 5 | 5 |