İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05270701 Bitirme Projesi I 4 Güz 7 1+3+0 2 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Murat DARÇIN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Murat DARÇIN A-306 [email protected] 7907
Dersin İçeriği
Çalışılacak ana konu hakkında literatür taraması Uygulama alanının tespiti Uygulama alanının tespiti sonrası problem tespiti Kullanılacak metotların belirlenmesi Detaylı literatür taraması
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bu döneme kadar öğrenilen teorik bilgilerin uygulamasını yapabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Proje tanımlayabilir ve tasarlayabilir. P.10.18 6
Ö2 Takım çalışması yapabilir. P.6.7 6
Ö3 Deney tasarlayıp analizlerini yapabilir. P.5.37 6
Ö4 Bulduğu sonuçları değerlendirebilir ve yorumlayabilir. P.5.38 6
Ö5 Elde ettiği sonuçları raporlayabilir. P.5.39 6,7
Ö6 Girişimcilik ve iletişim yeteneğine sahip olur. P.10.19 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Çalışılacak ana konunun tespiti
3 Çalışılacak ana konunun tespiti
4 Çalışılacak ana konu hakkında literatür taramasının nasıl yapılacağının öğrenilmesi
5 Çalışılacak ana konu hakkında literatür taramasının nasıl yapılacağının öğrenilmesi
6 Çalışılacal ana konunun kesinleştirilmesi ve uygulama yeri arayışı Ara rapor
7 Çalışılacak ana konunun kesinleştirilmesi ve uygulama yeri arayışı
8 Uygulama yerinin tanınması ve süreç tanımlaması
9 Uygulama yerinin tanınması ve sürecin tanımlaması
10 Problem tespitleri
11 Problem tanımlaması
12 Metot/lar için literatür taraması
13 Metot/lar için literatür taraması
14 Rapor düzenlemesi
15 Sunum
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bilimsel Araştırma Yöntemleri Prof. Dr. Remzi Y. Kıncal (Editör), Nobel Kitapevi
Google Akademik
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 22 22
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P6 P10
Ö1 Deney tasarlayıp analizlerini yapabilir. 5 - -
Ö2 Bulduğu sonuçları değerlendirebilir ve yorumlayabilir. 5 - -
Ö3 Elde ettiği sonuçları raporlayabilir. 5 - -
Ö4 Takım çalışması yapabilir. - 5 -
Ö5 Proje tanımlayabilir ve tasarlayabilir. - - 5
Ö6 Girişimcilik ve iletişim yeteneğine sahip olur. - - 5