Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05260707 | Benzetim Sistemleri | 3 | Bahar | 6 | 3+1+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ | A-306 | [email protected] | 7677 |
Dersin İçeriği
Sistem benzetim yaklaşımının tanımı. Benzetim sistemlerinde kullanılan temel kavramlar. Benzetim sistem çalışmasının aşamalarının belirlenmesi. Benzetim sistemlerinde yararlanılan istatistik-olasılık kavramlarının incelenmesi. Sistem Benzetim dillerine genel bakış. Süreksiz sistemlerin benzetim modellerinin tasarımı. Benzetim modellerinin programlanması. Doğrulama ve geçerlilik analizi. Çıktı analizi. Üretim ve hizmet sistemleriyle ilgili örnek çalışmalar.
Dersin Amacı
Kesin olmayan ve bir olasılık yoğunluk fonksiyonu kullanılarak tanımlanan veriler ışığında bir sistemi bilgisayar ortamında modelleyip davranışını incelemek ve analiz etmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Elle ve Excel üzerinden simülasyonu modeli geliştirebilir. | P.4.39 | 1 |
Ö2 | Simülasyonda girdi analizi yapabilir. | P.4.40 | 1 |
Ö3 | Simülasyonda çıktı analizi yapabilir. | P.4.41 | 1 |
Ö4 | Arena/Siman simülasyon yazılımının temellerini bilir. | P.4.42 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Simülasyona giriş, simülasyonun avantajları, dezavantajları ve uygulama alanları. |
2 | Kesikli ve Sürekli Sistemler, elle simülasyon örnekleri |
3 | Kesikli olay sistem simülasyonunda zaman ilerletme prosedürleri. |
4 | Simülasyonda kullanılan istatistiksel modeller |
5 | Kuyruk modellerine genel bir bakış |
6 | Rassal sayı ve rassal değişken üretimi |
7 | Girdi analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Simülasyon modellerinde doğruluk ve geçerlilik testi |
10 | Tek simülasyon modelinin çıktı analizi |
11 | Alternatif sistem tasarımlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi |
12 | SIMAN/ARENA simülasyon programı yardımıyla sistemlerin simülasyon modellerinin geliştirilmesi |
13 | SIMAN/ARENA simülasyon programı yardımıyla sistemlerin simülasyon modellerinin geliştirilmesi |
14 | SIMAN/ARENA simülasyon programı yardımıyla sistemlerin simülasyon modellerinin geliştirilmesi |
15 | Final sınavına hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Law, A.M., Kelton, W.D., Simulation Modelling and Analysis |
Pegden, C.D., Shannon, R.E., and Sadowski, R.P. Introduction to Simulation Using SIMAN (2nd ed.),1995 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 |
---|---|---|
Ö1 | Elle ve Excel üzerinden simülasyonu modeli geliştirebilir. | 5 |
Ö2 | Simülasyonda girdi analizi yapabilir. | 5 |
Ö3 | Simülasyonda çıktı analizi yapabilir. | 5 |
Ö4 | Arena/Siman simülasyon yazılımının temellerini bilir. | 5 |