Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05251512 | Serbest Araştırma 1 | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 0 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Danışman yönlendirmesi ile |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin almış olduğu temel bilgi ve uygulamalar doğrultusunda araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) belirlemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini kavramak ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini kavramak.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencinin araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, temel bilimsel araştırma yöntemlerini (niteliksel ve niceliksel) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
P5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilim ve araştırmaya ilişkin temel kavramları ve araştırma sürecini açıklayabilir. | P.8.6 | 5,7 |
Ö2 | Bilimsel yöntemleri ve aralarındaki farkları tartışabilir. | P.8.7 | 5,7 |
Ö3 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | P.1.30 | 5,7 |
Ö4 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | P.2.27 | 5,7 |
Ö5 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | P.4.24 | 5,7 |
Ö6 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | P.5.9 | 5,7 |
Ö7 | Makale/rapor yazım kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | P.7.8 | 5,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilim ve Araştırma Temel Kavramları |
2 | Makale Analizi (Literatür İnceleme) |
3 | Araştırma Sürecinde Adımlar |
4 | Araştırma Tasarımları - 1 - Nitel Araştırma Tasarımları |
5 | Araştırma Tasarımları - 2 - Nicel Araştırma Tasarımları |
6 | Evren ve Örnekleme |
7 | Veri Toplama Yöntem ve Araçları |
8 | Ara Sınav |
9 | Verilerin Düzenlenmesi |
10 | Verilerin Çözümlenmesinde İstatistiksel Yöntemler |
11 | Araştırma Bulgularının Raporlandırılması |
12 | Araştırma ve Yayın Etiği |
13 | Makale Analizi |
14 | Makale Analizi |
15 | Sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sait Gürbüz ve Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe, Yöntem, Analiz (Ankara: Seçkin, 2018) |
Ali Yıldırım ve Hasan Şimsek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Ankara: Seçkin, 2018) | |
İ. Esen Yıldırım, İstatistiksel Araştırma Yöntemleri (Ankara: Seçkin, 2017) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Veri toplama ve çözümlenme konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | - | 5 | - | - |
Ö5 | Makale/rapor yazım kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | 5 | - |
Ö6 | Bilim ve araştırmaya ilişkin temel kavramları ve araştırma sürecini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö7 | Bilimsel yöntemleri ve aralarındaki farkları tartışabilir. | - | - | - | - | - | 5 |