Endüstri Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Endüstri Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05240403 | Mesleki İngilizce II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK | A-306 | [email protected] | 7537 |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin ticari ve endüstri mühendisliği bilgi ve iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine dayalı olarak sürdürülmektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin iş dünyasına girdiklerinde ihtiyaç duyacakları Uluslararası Ticaret ve İşletme alanlarında gerekli olan işletme ve iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine ve artırılmasına yardımcı olmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi elde eder. | P.7.1 | 1,5 |
Ö2 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | P.7.2 | 1 |
Ö3 | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama yetkinliği kazanır. | P.7.3 | 3 |
Ö4 | Mesleki alanda günlük yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. | P.1.59 | 1 |
Ö5 | Mesleki alanda günlük yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. | P.2.86 | 1 |
Ö6 | Mesleki alanda günlük yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. | P.7.14 | 1 |
Ö7 | Endüstri Mühendisliği alanında temel faaliyetlerini tanımlayabilir. | P.7.15 | 1 |
Ö8 | Endüstri Mühendisliği alanında temel faaliyetlerini tanımlayabilir. | P.1.60 | 1 |
Ö9 | Endüstri Mühendisliği alanında temel faaliyetlerini tanımlayabilir. | P.2.87 | 1 |
Ö10 | Mesleki ortamda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. | P.2.88 | 1 |
Ö11 | Mesleki ortamda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. | P.1.61 | 1 |
Ö12 | Mesleki ortamda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. | P.7.16 | 1 |
Ö13 | Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarını belirleme ve uygulama alanlarındaki problemleri kavrayabilir ve analiz edebilir. | P.7.17 | 1 |
Ö14 | Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarını belirleme ve uygulama alanlarındaki problemleri kavrayabilir ve analiz edebilir. | P.1.62 | 1 |
Ö15 | Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarını belirleme ve uygulama alanlarındaki problemleri kavrayabilir ve analiz edebilir. | P.2.89 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Unit 8: Finance |
2 | Unit 8: Get attention |
3 | Unit 9: Recruitment |
4 | Unit 9: Make small talk |
5 | Unit 10: Counterfeiting |
6 | Unit 10: Present an argument |
7 | Unit 11: Markets |
8 | Ara Sınav |
9 | Unit 11: Negotiate |
10 | Unit 12: Lobbies |
11 | Unit 12: Participate in meetings |
12 | Unit 13: Communication |
13 | Unit 13: Lead a meeting |
14 | Unit 14: Logistics |
15 | Unit 14: Conclude a presentation |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Technical English, Level 1-2,David Bonamy, PEARSON |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mesleki alanda günlük yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Endüstri Mühendisliği alanında temel faaliyetlerini tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Mesleki ortamda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarını belirleme ve uygulama alanlarındaki problemleri kavrayabilir ve analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Mesleki alanda günlük yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Endüstri Mühendisliği alanında temel faaliyetlerini tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Mesleki ortamda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarını belirleme ve uygulama alanlarındaki problemleri kavrayabilir ve analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi elde eder. | - | - | 5 |
Ö10 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | - | - | 5 |
Ö11 | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama yetkinliği kazanır. | - | - | 5 |
Ö12 | Mesleki alanda günlük yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Endüstri Mühendisliği alanında temel faaliyetlerini tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Mesleki ortamda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö15 | Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarını belirleme ve uygulama alanlarındaki problemleri kavrayabilir ve analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 |