İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82920102 Seminer 1 Bahar 2 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Caner ARABACI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Caner ARABACI C-227 [email protected] 7950
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciye literatür araştırması ve bağımsız çalışma becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Lisans döneminde edindiği teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine dair metot bilgisine ve bunu uygulama yetisine sahip olup tarih alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
P2 Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını yakından tanır ve bu alanlara dair daha derinlemesine bilgi sahibi olup akademik anlamda araştırma yapıp makale yazabilir. 2
P3 Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirebilme ve tahlil edebilme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarma, transkripsiyon yapma, rapor hazırlama ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunma becerisi kazanır. 5
P6 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır. 5
P7 Tarihî olaylara tarih metodolojisi çerçevesinden hareketle orijinal sorgulamalar ve değerlendirmeler getirir ve toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihî verileri kullanarak açıklayabilir ve çözüm üretebilir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.1.1 5
Ö2 Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. P.1.2 5
Ö3 Akademik araştırma sürecinde edinilen metot bilgisi ve teorik altyapıyı kullanabilme. P.1.3 5
Ö4 Araştırma sürecinin aşamalarını derinlemesine analiz edebilme. P.1.4 5
Ö5 Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri sentezleyerek akademik araştırma sürecini yönetebilme ve geliştirebilme. P.1.5 5
Ö6 Uygulanan araştırma sürecinin etkinliğini değerlendirebilme ve sonuçları yorumlayabilme. P.1.6 5
Ö7 Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını ve temel bilgilerini tanıyabilme. P.2.1 5
Ö8 Tarihsel metinleri çözümleme, eleştirme ve tahlil etme yeteneği konusunda temel bilgilere sahip olma. P.3.1 5
Ö9 Tarihsel metinlerin içeriğini anlayabilme ve metinler arasındaki ilişkileri kavrayabilme. P.3.2 5
Ö10 Konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarabilme, transkripsiyon yapabilme, rapor hazırlayabilme ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunabilme. P.3.3 5
Ö11 Tarihsel metinleri içerikleri ve dönemleri bağlamında derinlemesine analiz edebilme. P.3.4 5
Ö12 Farklı tarihsel metinlerden gelen bilgileri bir araya getirerek yeni perspektifler geliştirebilme. P.3.5 5
Ö13 Yapılan özetlerin, transkripsiyonların ve raporların bilimsel standartlara uygunluğunu ve tebliğ sunumlarının etkililiğini değerlendirebilme. P.3.6 5
Ö14 Bireysel çalışma becerisine ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olma. P.6.1 5
Ö15 Fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde ifade etme güvenini içselleştirebilme. P.6.2 5
Ö16 Fikirleri ve eleştirileri sözlü ve yazılı olarak açık ve öz bir şekilde ifade edebilme. P.6.3 5
Ö17 İfade edilen fikirleri ve eleştirileri inceleyebilme. P.6.4 5
Ö18 Fikirleri ve eleştirileri bir araya getirerek yeni düşünceler ve çözümler üretebilme. P.6.5 5
Ö19 Yapılan ifadelerin etkililiği ile doğruluğunu değerlendirebilme ve iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirebilme. P.6.6 5
Ö20 Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. P.7.1 5
Ö21 Tarihî olayların bağlamlarını tarih metodolojisi bilgisiyle anlayabilme. P.7.2 5
Ö22 Orijinal sorgulamalar getirebilme. P.7.3 5
Ö23 Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. P.7.4 5
Ö24 Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. P.7.5 5
Ö25 Üretilen çözüm önerilerinin etkililiğini ve toplumda uygulanabilirliklerini değerlendirebilme. P.7.6 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı - (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti
2 Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler -Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi
3 Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler - Bilimsel Araştırma Çeşitleri
4 Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler - Bilimsel Araştırma Çeşitleri
5 Araştırma yaklaşımları - Araştırma yönteminin tespit edilmesi
6 Araştırma yaklaşımları - Araştırma yönteminin tespit edilmesi
7 Verilerin Toplanması - Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması
8 Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması
9 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
10 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
11 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
12 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
13 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
14 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer 1 100 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 113 113
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P6 P7
Ö1 Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. 5 2 3 3 2
Ö2 Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. 5 2 3 3 2
Ö3 Akademik araştırma sürecinde edinilen metot bilgisi ve teorik altyapıyı kullanabilme. 5 2 3 3 2
Ö4 Araştırma sürecinin aşamalarını derinlemesine analiz edebilme. 5 2 3 3 2
Ö5 Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri sentezleyerek akademik araştırma sürecini yönetebilme ve geliştirebilme. 5 2 3 3 2
Ö6 Uygulanan araştırma sürecinin etkinliğini değerlendirebilme ve sonuçları yorumlayabilme. 5 2 3 3 2
Ö7 Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını ve temel bilgilerini tanıyabilme. 2 5 2 1 4
Ö8 Tarihsel metinleri çözümleme, eleştirme ve tahlil etme yeteneği konusunda temel bilgilere sahip olma. 4 3 5 2 3
Ö9 Tarihsel metinlerin içeriğini anlayabilme ve metinler arasındaki ilişkileri kavrayabilme. 4 3 5 2 3
Ö10 Konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarabilme, transkripsiyon yapabilme, rapor hazırlayabilme ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunabilme. 4 3 5 2 3
Ö11 Tarihsel metinleri içerikleri ve dönemleri bağlamında derinlemesine analiz edebilme. 4 3 5 2 3
Ö12 Farklı tarihsel metinlerden gelen bilgileri bir araya getirerek yeni perspektifler geliştirebilme. 4 3 5 2 3
Ö13 Yapılan özetlerin, transkripsiyonların ve raporların bilimsel standartlara uygunluğunu ve tebliğ sunumlarının etkililiğini değerlendirebilme. 4 3 5 2 3
Ö14 Bireysel çalışma becerisine ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olma. 3 2 4 5 2
Ö15 Fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde ifade etme güvenini içselleştirebilme. 3 2 4 5 2
Ö16 Fikirleri ve eleştirileri sözlü ve yazılı olarak açık ve öz bir şekilde ifade edebilme. 3 2 4 5 2
Ö17 İfade edilen fikirleri ve eleştirileri inceleyebilme. 3 2 4 5 2
Ö18 Fikirleri ve eleştirileri bir araya getirerek yeni düşünceler ve çözümler üretebilme. 3 2 4 5 2
Ö19 Yapılan ifadelerin etkililiği ile doğruluğunu değerlendirebilme ve iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirebilme. 3 2 4 5 2
Ö20 Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. 4 1 3 2 5
Ö21 Tarihî olayların bağlamlarını tarih metodolojisi bilgisiyle anlayabilme. 4 1 3 2 5
Ö22 Orijinal sorgulamalar getirebilme. 4 1 3 2 5
Ö23 Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. 4 1 3 2 5
Ö24 Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. 4 1 3 2 5
Ö25 Üretilen çözüm önerilerinin etkililiğini ve toplumda uygulanabilirliklerini değerlendirebilme. 4 1 3 2 5