(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Lisans döneminde edindiği teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine dair metot bilgisine ve bunu uygulama yetisine sahip olup tarih alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
P.1.1) Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. |
P.1.2) Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. |
P.1.3) Akademik araştırma sürecinde edinilen metot bilgisi ve teorik altyapıyı kullanabilme. |
P.1.4) Araştırma sürecinin aşamalarını derinlemesine analiz edebilme. |
P.1.5) Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri sentezleyerek akademik araştırma sürecini yönetebilme ve geliştirebilme. |
P.1.6) Uygulanan araştırma sürecinin etkinliğini değerlendirebilme ve sonuçları yorumlayabilme. |
|
P2) Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını yakından tanır ve bu alanlara dair daha derinlemesine bilgi sahibi olup akademik anlamda araştırma yapıp makale yazabilir.
P.2.1) Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını ve temel bilgilerini tanıyabilme. |
P.2.2) Tarihin farklı alt dallarını anlayabilme ve içselleştirebilme. |
P.2.3) Edinilen bilgi ve anlayışı kullanarak akademik anlamda araştırma yapabilme ve makale yazabilme. |
P.2.4) Tarihin alt dallarını farklı bakış açısı kazanarak derinlemesine analiz edebilme. |
P.2.5) Farklı tarih dallarından gelen bilgileri bir araya getirerek yeni bakış açıları geliştirebilme ve sentezleyebilme. |
P.2.6) Yazılan makaleleri eleştirebilme, değerlendirebilme ve yayınlama sürecinde bilimsel standartlara uygunluk konusunda farkındalık geliştirebilme. |
|
P3) Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirebilme ve tahlil edebilme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarma, transkripsiyon yapma, rapor hazırlama ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunma becerisi kazanır.
P.3.1) Tarihsel metinleri çözümleme, eleştirme ve tahlil etme yeteneği konusunda temel bilgilere sahip olma. |
P.3.2) Tarihsel metinlerin içeriğini anlayabilme ve metinler arasındaki ilişkileri kavrayabilme. |
P.3.3) Konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarabilme, transkripsiyon yapabilme, rapor hazırlayabilme ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunabilme. |
P.3.4) Tarihsel metinleri içerikleri ve dönemleri bağlamında derinlemesine analiz edebilme. |
P.3.5) Farklı tarihsel metinlerden gelen bilgileri bir araya getirerek yeni perspektifler geliştirebilme. |
P.3.6) Yapılan özetlerin, transkripsiyonların ve raporların bilimsel standartlara uygunluğunu ve tebliğ sunumlarının etkililiğini değerlendirebilme. |
|
P4) Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
P.4.1) Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. |
P.4.2) Toplum ve çevre değerlerine duyarlı olma ve bu değerleri içselleştirebilme. |
P.4.3) Yaptığı çalışmalarda tarihsel ve kültürel köklerimize dair birikimleri kullanabilme. |
P.4.4) Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincini derinlemesine analiz edebilme ve farklı durumlarda bu bilinci ortaya koyabilme. |
P.4.5) Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincini farklı çalışma alanlarına uygulayarak yeni perspektifler geliştirebilme. |
P.4.6) Yapılan çalışmaların mesleki ve ahlaki standartlara uygunluğunu ve bu bilincin topluma etkilerini değerlendirebilme. |
|
P5) Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur.
P.5.1) Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. |
P.5.2) Güncel bilgileri anlama ve içselleştirme yeteneği ile tarihsel ve sosyal değişimleri kavrayabilme. |
P.5.3) Güncel bilgileri alanındaki çalışmalarına entegre edebilme ve ülkemizin koşullarına uyum sağlayabilme. |
P.5.4) Alanındaki güncel bilgileri derinlemesine analiz edebilme. |
P.5.5) Tarih alanındaki bilgi birikimini diğer sosyal bilimlerle bütünleştirerek ortak çalışmalar üretebilme. |
P.5.6) Yapılan çalışmaların güncel bilgilere uygunluğunu değerlendirebilme ve gerektiğinde çalışmalarını yenileyebilme. |
|
P6) Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır.
P.6.1) Bireysel çalışma becerisine ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olma. |
P.6.2) Fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde ifade etme güvenini içselleştirebilme. |
P.6.3) Fikirleri ve eleştirileri sözlü ve yazılı olarak açık ve öz bir şekilde ifade edebilme. |
P.6.4) İfade edilen fikirleri ve eleştirileri inceleyebilme. |
P.6.5) Fikirleri ve eleştirileri bir araya getirerek yeni düşünceler ve çözümler üretebilme. |
P.6.6) Yapılan ifadelerin etkililiği ile doğruluğunu değerlendirebilme ve iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirebilme. |
|
P7) Tarihî olaylara tarih metodolojisi çerçevesinden hareketle orijinal sorgulamalar ve değerlendirmeler getirir ve toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihî verileri kullanarak açıklayabilir ve çözüm üretebilir.
P.7.1) Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. |
P.7.2) Tarihî olayların bağlamlarını tarih metodolojisi bilgisiyle anlayabilme. |
P.7.3) Orijinal sorgulamalar getirebilme. |
P.7.4) Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. |
P.7.5) Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. |
P.7.6) Üretilen çözüm önerilerinin etkililiğini ve toplumda uygulanabilirliklerini değerlendirebilme. |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Lisans döneminde edindiği teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine dair metot bilgisine ve bunu uygulama yetisine sahip olup tarih alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
P.1.1) Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. |
P.1.2) Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. |
P.1.3) Akademik araştırma sürecinde edinilen metot bilgisi ve teorik altyapıyı kullanabilme. |
P.1.4) Araştırma sürecinin aşamalarını derinlemesine analiz edebilme. |
P.1.5) Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri sentezleyerek akademik araştırma sürecini yönetebilme ve geliştirebilme. |
P.1.6) Uygulanan araştırma sürecinin etkinliğini değerlendirebilme ve sonuçları yorumlayabilme. |
|
P4) Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
P.4.1) Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. |
P.4.2) Toplum ve çevre değerlerine duyarlı olma ve bu değerleri içselleştirebilme. |
P.4.3) Yaptığı çalışmalarda tarihsel ve kültürel köklerimize dair birikimleri kullanabilme. |
P.4.4) Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincini derinlemesine analiz edebilme ve farklı durumlarda bu bilinci ortaya koyabilme. |
P.4.5) Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincini farklı çalışma alanlarına uygulayarak yeni perspektifler geliştirebilme. |
P.4.6) Yapılan çalışmaların mesleki ve ahlaki standartlara uygunluğunu ve bu bilincin topluma etkilerini değerlendirebilme. |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P3) Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirebilme ve tahlil edebilme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarma, transkripsiyon yapma, rapor hazırlama ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunma becerisi kazanır.
P.3.1) Tarihsel metinleri çözümleme, eleştirme ve tahlil etme yeteneği konusunda temel bilgilere sahip olma. |
P.3.2) Tarihsel metinlerin içeriğini anlayabilme ve metinler arasındaki ilişkileri kavrayabilme. |
P.3.3) Konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarabilme, transkripsiyon yapabilme, rapor hazırlayabilme ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunabilme. |
P.3.4) Tarihsel metinleri içerikleri ve dönemleri bağlamında derinlemesine analiz edebilme. |
P.3.5) Farklı tarihsel metinlerden gelen bilgileri bir araya getirerek yeni perspektifler geliştirebilme. |
P.3.6) Yapılan özetlerin, transkripsiyonların ve raporların bilimsel standartlara uygunluğunu ve tebliğ sunumlarının etkililiğini değerlendirebilme. |
|
P6) Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır.
P.6.1) Bireysel çalışma becerisine ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olma. |
P.6.2) Fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde ifade etme güvenini içselleştirebilme. |
P.6.3) Fikirleri ve eleştirileri sözlü ve yazılı olarak açık ve öz bir şekilde ifade edebilme. |
P.6.4) İfade edilen fikirleri ve eleştirileri inceleyebilme. |
P.6.5) Fikirleri ve eleştirileri bir araya getirerek yeni düşünceler ve çözümler üretebilme. |
P.6.6) Yapılan ifadelerin etkililiği ile doğruluğunu değerlendirebilme ve iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirebilme. |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P2) Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını yakından tanır ve bu alanlara dair daha derinlemesine bilgi sahibi olup akademik anlamda araştırma yapıp makale yazabilir.
P.2.1) Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını ve temel bilgilerini tanıyabilme. |
P.2.2) Tarihin farklı alt dallarını anlayabilme ve içselleştirebilme. |
P.2.3) Edinilen bilgi ve anlayışı kullanarak akademik anlamda araştırma yapabilme ve makale yazabilme. |
P.2.4) Tarihin alt dallarını farklı bakış açısı kazanarak derinlemesine analiz edebilme. |
P.2.5) Farklı tarih dallarından gelen bilgileri bir araya getirerek yeni bakış açıları geliştirebilme ve sentezleyebilme. |
P.2.6) Yazılan makaleleri eleştirebilme, değerlendirebilme ve yayınlama sürecinde bilimsel standartlara uygunluk konusunda farkındalık geliştirebilme. |
|
P5) Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur.
P.5.1) Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. |
P.5.2) Güncel bilgileri anlama ve içselleştirme yeteneği ile tarihsel ve sosyal değişimleri kavrayabilme. |
P.5.3) Güncel bilgileri alanındaki çalışmalarına entegre edebilme ve ülkemizin koşullarına uyum sağlayabilme. |
P.5.4) Alanındaki güncel bilgileri derinlemesine analiz edebilme. |
P.5.5) Tarih alanındaki bilgi birikimini diğer sosyal bilimlerle bütünleştirerek ortak çalışmalar üretebilme. |
P.5.6) Yapılan çalışmaların güncel bilgilere uygunluğunu değerlendirebilme ve gerektiğinde çalışmalarını yenileyebilme. |
|
P7) Tarihî olaylara tarih metodolojisi çerçevesinden hareketle orijinal sorgulamalar ve değerlendirmeler getirir ve toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihî verileri kullanarak açıklayabilir ve çözüm üretebilir.
P.7.1) Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. |
P.7.2) Tarihî olayların bağlamlarını tarih metodolojisi bilgisiyle anlayabilme. |
P.7.3) Orijinal sorgulamalar getirebilme. |
P.7.4) Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. |
P.7.5) Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. |
P.7.6) Üretilen çözüm önerilerinin etkililiğini ve toplumda uygulanabilirliklerini değerlendirebilme. |
|
|