İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82911126 Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Geçiş 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Tartışma/münakaşa, anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön şart yoktur.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472
Dersin İçeriği
Osmanlı'nın son döneminde yapılan düzenlemeler, Milli Mücadele dönemi ve Erken Cumhuriyet dönemindeki inkılaplar
Dersin Amacı
Osmanlı'dan Cumhuriyet'e intikal safhasında, ana hatlarıyla siyasi, iktisadî ve sosyo-kültürel sahalarda bilgilendirme ve bu bilgi zemininde yorum yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Lisans döneminde edindiği teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine dair metot bilgisine ve bunu uygulama yetisine sahip olup tarih alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
P4 Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur. 4
P5 Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur. 3
P6 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır. 4
P7 Tarihî olaylara tarih metodolojisi çerçevesinden hareketle orijinal sorgulamalar ve değerlendirmeler getirir ve toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihî verileri kullanarak açıklayabilir ve çözüm üretebilir. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. P.1.2 1
Ö3 Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. P.4.1 1
Ö4 Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. P.5.1 1
Ö5 Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1
Ö6 Orijinal sorgulamalar getirebilme. P.7.3 1
Ö7 Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. P.7.4 1
Ö8 Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. P.7.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İnkılap"kavramı, dil ve tarih şuuru
2 Türk tarih ve kültürünün temel özellikleri,
3 Osmanlı Klasik döneminde insan, kadın, padişah ve hukuki durum.
4 Şark meselesi,
5 Osmanlı'da Ordu ve siyaset
6 Tanzimat, Islahat fermanları,
7 Jön Türkler, İttihat ve Terakki Cemiyeti, fikir hareketleri
8 Fikir hareketleri
9 Ermeni Meselesi, Milli Mücadele
10 Tek partili dönem ve inkılaplar
11 Tek Partili dönemde seçimler
12 Tek Partili dönemde sosyo-kültürel gelişmeler
13 Çok partili dönem ve 1946 genel seçimleri
14 Hükümet darbeleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar KÜÇÜK, Adnan. "Türkiye'de Askeri Darbelere ve Askeri Vesayet Düzenine Müsait Zemin Oluşturan ‘Çıkış Garantileri'ne Yönelik İyileşmeler ", Kartepe Zirvesi Uluslararası 15 Temmuz ve Darbeler Sempozyumu, 3. Cilt, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli 2017
KOÇAK, Cemil. Darbeler Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul 2016
KEMAL, Mehmet. 12 Mart, Öfkeli Generaller ve İşkence, Soyut Yayınları, İstanbul 1974,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 45 45
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 45 45
Diğer 1 51 51
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P7
Ö1 Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. 3 4 4 3
Ö2 Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. 4 4 3 5
Ö3 Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. 3 2 4 4
Ö4 Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. 4 2 3 3
Ö5 Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. 3 3 3 3
Ö6 Orijinal sorgulamalar getirebilme. 4 3 4 4
Ö7 Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. 3 2 3 3
Ö8 Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. 3 3 3 3