Tarih Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82911126 | Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Geçiş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Tartışma/münakaşa, anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ön şart yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 |
Dersin İçeriği
Osmanlı'nın son döneminde yapılan düzenlemeler, Milli Mücadele dönemi ve Erken Cumhuriyet dönemindeki inkılaplar
Dersin Amacı
Osmanlı'dan Cumhuriyet'e intikal safhasında, ana hatlarıyla siyasi, iktisadî ve sosyo-kültürel sahalarda bilgilendirme ve bu bilgi zemininde yorum yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Lisans döneminde edindiği teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine dair metot bilgisine ve bunu uygulama yetisine sahip olup tarih alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
| P4 | Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
| P5 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur. | 3 |
| P6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır. | 4 |
| P7 | Tarihî olaylara tarih metodolojisi çerçevesinden hareketle orijinal sorgulamalar ve değerlendirmeler getirir ve toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihî verileri kullanarak açıklayabilir ve çözüm üretebilir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. | P.4.1 | 1 |
| Ö4 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. | P.5.1 | 1 |
| Ö5 | Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
| Ö6 | Orijinal sorgulamalar getirebilme. | P.7.3 | 1 |
| Ö7 | Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö8 | Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. | P.7.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İnkılap"kavramı, dil ve tarih şuuru |
| 2 | Türk tarih ve kültürünün temel özellikleri, |
| 3 | Osmanlı Klasik döneminde insan, kadın, padişah ve hukuki durum. |
| 4 | Şark meselesi, |
| 5 | Osmanlı'da Ordu ve siyaset |
| 6 | Tanzimat, Islahat fermanları, |
| 7 | Jön Türkler, İttihat ve Terakki Cemiyeti, fikir hareketleri |
| 8 | Fikir hareketleri |
| 9 | Ermeni Meselesi, Milli Mücadele |
| 10 | Tek partili dönem ve inkılaplar |
| 11 | Tek Partili dönemde seçimler |
| 12 | Tek Partili dönemde sosyo-kültürel gelişmeler |
| 13 | Çok partili dönem ve 1946 genel seçimleri |
| 14 | Hükümet darbeleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | KÜÇÜK, Adnan. "Türkiye'de Askeri Darbelere ve Askeri Vesayet Düzenine Müsait Zemin Oluşturan ‘Çıkış Garantileri'ne Yönelik İyileşmeler ", Kartepe Zirvesi Uluslararası 15 Temmuz ve Darbeler Sempozyumu, 3. Cilt, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli 2017 |
| KOÇAK, Cemil. Darbeler Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul 2016 | |
| KEMAL, Mehmet. 12 Mart, Öfkeli Generaller ve İşkence, Soyut Yayınları, İstanbul 1974, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
| Diğer | 1 | 51 | 51 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P7 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Lisans döneminde edinilen teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | 3 | 4 | 4 | 3 |
| Ö2 | Akademik araştırma sürecinin metodolojisini açıklayabilme. | 4 | 4 | 3 | 5 |
| Ö3 | Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. | 3 | 2 | 4 | 4 |
| Ö4 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. | 4 | 2 | 3 | 3 |
| Ö5 | Tarihsel olaylara dair temel bilgilere sahip olma. | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ö6 | Orijinal sorgulamalar getirebilme. | 4 | 3 | 4 | 4 |
| Ö7 | Toplumda gözlemlenen problemleri tarihî verileri kullanarak analiz edebilme. | 3 | 2 | 3 | 3 |
| Ö8 | Çeşitli problemlere tarihî bir bakış açısıyla çözüm üretebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 |
