İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82911121 Meşrutiyet'ten Günümüze Türkiye'de Demokrasi 1 Bahar 2 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472
Dersin İçeriği
Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Milli Mücadele döneminde Cumhuriyet Fikri, Milli Mücadele'de siyasi partiler, Milli Mücadele döneminde genel seçimler, işgal altında olan bölgelerle alakalı genel seçimler, Milli Mücadele döneminde İttihatçılar ve İttihatçılık, mitingler ve kongreler, heyet-i temsiliye, meclisin (TBMM) nerede açılacağı meselesi, TBMM'ye teşkil eden milletvekillerinin profili, Teşkilat-ı Esasiye kanunu, mecliste gruplaşmalar, 1923 genel seçimleri, Halk Fırkası'nın (CHP) kurulması, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası, tek partili dönem genel seçimleri (1930-1939), CHP'nin 7. Kongresi ve demokrasi, çok partili döneme geçişte laiklik ve demokrasi anlayışı, 1950 genel seçimleri ve Menderes Dönemi, askeri darbeler (27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül), post modern darbeler.
Dersin Amacı
Türk tarihinde parlamenter sistemin nasıl, hangi ihtiyaca binaen ve hangi tarihte ortaya çıktığının tespitiyle birlikte Osmanlı'dan Cumhuriyet'e intikalde demokratik temayüllerdeki gelişmenin farkındalığı.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur. 5
P5 Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. P.4.1 1
Ö2 Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. P.5.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hürriyet ve İtilaf Fırkasının ortaya çıkışı
2 Birinci Dünya Savaşı ve Milli mücadelede siyasi partiler
3 Milli Mücadele'de işgal altında genel seçimler
4 Milli Mücadele'de İttihatçılar ve İttihatçılık
5 Milli Mücadele'de mitingler ve kongreler
6 Heyet-i Temsiliye'nin ortaya çıkışı ve faaliyetleri. Milli Mücadele döneminde genel seçim tartışmaları ve meclisin nerede toplanacağı meselesi
7 TBMM'de gruplaşmalar
8 Halk Fırkası. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve diğer partiler
9 Serbest Cumhuriyet Fırkası. Tek partili dönemde genel seçimler
10 Çok Partili sisteme geçiş CHP'nin 7. Kongresi. 1945-1950 arası CHP ve halk. DP'nin kuruluşu. 1950 genel seçimleri
11 6 Haziran 1950 darbe teşebbüsü. 27 Mayıs darbesi ve devamı darbe teşebbüsleri
12 12 Eylül darbesi. 28 Şubat darbe teşebbüsü ve darbe teşebbüsleri
13 15 Temmuz darbe teşebbüsü
14 Medeniyetler çatışması iddiası ve demokrasi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İhsan Güneş, Türk Parlamento Tarihi
Ömer Akdağ, CHP ve Laiklik
Ömer Akdağ, "TCF Ve DP'nin Kuruluş Aşamasındaki Müşterek Unsurlar Ve DP'nin Propaganda Tekniğindeki "Başarı", I. Uluslararası Siyasal İletişim, Demokrasi ve Yeni Süreçler Sempozyumu (21-23Kasım 2013), Dicle Üniversitesi İletişim Fakültesi.
Samuel P. Huntington, Medeniyetler Çatışması
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Partiler
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 45 45
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 45 45
Diğer 1 51 51
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5
Ö1 Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. 5 4
Ö2 Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. 4 5