Tarih Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82911121 | Meşrutiyet'ten Günümüze Türkiye'de Demokrasi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 |
Dersin İçeriği
Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Milli Mücadele döneminde Cumhuriyet Fikri, Milli Mücadele'de siyasi partiler, Milli Mücadele döneminde genel seçimler, işgal altında olan bölgelerle alakalı genel seçimler, Milli Mücadele döneminde İttihatçılar ve İttihatçılık, mitingler ve kongreler, heyet-i temsiliye, meclisin (TBMM) nerede açılacağı meselesi, TBMM'ye teşkil eden milletvekillerinin profili, Teşkilat-ı Esasiye kanunu, mecliste gruplaşmalar, 1923 genel seçimleri, Halk Fırkası'nın (CHP) kurulması, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası, tek partili dönem genel seçimleri (1930-1939), CHP'nin 7. Kongresi ve demokrasi, çok partili döneme geçişte laiklik ve demokrasi anlayışı, 1950 genel seçimleri ve Menderes Dönemi, askeri darbeler (27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül), post modern darbeler.
Dersin Amacı
Türk tarihinde parlamenter sistemin nasıl, hangi ihtiyaca binaen ve hangi tarihte ortaya çıktığının tespitiyle birlikte Osmanlı'dan Cumhuriyet'e intikalde demokratik temayüllerdeki gelişmenin farkındalığı.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
| P5 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. | P.4.1 | 1 |
| Ö2 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. | P.5.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hürriyet ve İtilaf Fırkasının ortaya çıkışı |
| 2 | Birinci Dünya Savaşı ve Milli mücadelede siyasi partiler |
| 3 | Milli Mücadele'de işgal altında genel seçimler |
| 4 | Milli Mücadele'de İttihatçılar ve İttihatçılık |
| 5 | Milli Mücadele'de mitingler ve kongreler |
| 6 | Heyet-i Temsiliye'nin ortaya çıkışı ve faaliyetleri. Milli Mücadele döneminde genel seçim tartışmaları ve meclisin nerede toplanacağı meselesi |
| 7 | TBMM'de gruplaşmalar |
| 8 | Halk Fırkası. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve diğer partiler |
| 9 | Serbest Cumhuriyet Fırkası. Tek partili dönemde genel seçimler |
| 10 | Çok Partili sisteme geçiş CHP'nin 7. Kongresi. 1945-1950 arası CHP ve halk. DP'nin kuruluşu. 1950 genel seçimleri |
| 11 | 6 Haziran 1950 darbe teşebbüsü. 27 Mayıs darbesi ve devamı darbe teşebbüsleri |
| 12 | 12 Eylül darbesi. 28 Şubat darbe teşebbüsü ve darbe teşebbüsleri |
| 13 | 15 Temmuz darbe teşebbüsü |
| 14 | Medeniyetler çatışması iddiası ve demokrasi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İhsan Güneş, Türk Parlamento Tarihi |
| Ömer Akdağ, CHP ve Laiklik | |
| Ömer Akdağ, "TCF Ve DP'nin Kuruluş Aşamasındaki Müşterek Unsurlar Ve DP'nin Propaganda Tekniğindeki "Başarı", I. Uluslararası Siyasal İletişim, Demokrasi ve Yeni Süreçler Sempozyumu (21-23Kasım 2013), Dicle Üniversitesi İletişim Fakültesi. | |
| Samuel P. Huntington, Medeniyetler Çatışması | |
| Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Partiler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
| Diğer | 1 | 51 | 51 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tarihsel ve kültürel köklerimize ait birikimlere hâkim olma. | 5 | 4 |
| Ö2 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. | 4 | 5 |
