Tarih Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82911119 | İslam Medeniyeti Tarihi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İslâm medeniyetinin doğuşu, gelişmesi, kaynakları, Müslüman toplumlarda sosyal, kültürel, iktisadi hayatın temel özellikleri, belli başlı kurumlar, İslâm medeniyetinin etkileri ve diğer medeniyetlerle etkileşimi.
Dersin Amacı
İslam medeniyetinin tarihî süreç içerisinde ortaya çıkardığı kurumların yapısı hakkında genel bilgi vermek, başta Batı medeniyeti olmak üzere ve diğer medeniyetlerle olan ilişkilerini incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İslam Öncesi Arap yarımadası (Toplum, Ekonomi, siyaset, kültür, din) |
| 2 | İslam'ın önce bir din, sonra bir devlet sonra bir medeniyet olarak tarihsel süreç içinde ortaya çıkışı |
| 3 | Peygamber ve Dört Halife döneminin siyasal, toplumsal, ekonomik ve kurumsal gelişmeleri |
| 4 | Devlet Yönetimi: Hilâfet, Vezirlik ve Divan |
| 5 | Emevi iktidarının kuruluşu ve siyasi, idari ve kentsel gelişmedeki rolü, ekonomi ve toprak rejimi, üretim ve ticaret |
| 6 | Abbasi dönemi siyasal ve idari kurumlaşma ve yapılaşma |
| 7 | Abbasi döneminde kentsel gelişme, ekonomi ve toprak rejimi, üretim ve ticaret |
| 8 | Abbasi dönemi bilim, düşünce hayatı, tercüme faaliyetleri, felsefe |
| 9 | Endülüs Emevileri'nde mimari, sanat, bilim ve felsefe, tasavvuf |
| 10 | İktisadî ve askerî yapı |
| 11 | Sosyal yardımlaşma ve vakıf |
| 12 | İslâm`da adalet anlayışı ve hukuk kurumları |
| 13 | İslâm Medeniyetinde toplumsal yapı |
| 14 | Şehirleşme ve bazı İslâm şehirleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hudgson, M. G. (1993) İslam'ın Serüveni, 1 ve 2. ciltler, İstanbul. |
| İ.Sarıçam-S.Erşahin, (2007), İslâm Medeniyeti Tarihi, Ankara. | |
| Mez, Adam, (2000), 10. Yüzyılda İslam Medeniyeti, çev. Salih Şaban, İstanbul. | |
| M.Hamidullah, (1981), İslâm Müesseselerine Giriş, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
