Tarih Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82911111 | Eski Anadolu Kültürü | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hasan BAHAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Hasan BAHAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Eski Anadolu toplumları hakkında kaynaklar, ilk köy ve kasaba yerleşim yerleri, Antik kentlerin özelliklerini ve önemli yapıları, Anadolu'da, dünyanın yedi harikası içinde yer alan yapıların isimlerini ve özellikleri, Eski Anadolu toplumlarının maddi ve manevi alanda oluşturduğu ürünler, Eski Anadolu toplumlarının düşünce ve sanat yaşamları.
Dersin Amacı
Anadolu toprakları üzerinde yaşamış eski halkların kültürünü öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını yakından tanır ve bu alanlara dair daha derinlemesine bilgi sahibi olup akademik anlamda araştırma yapıp makale yazabilir. | 5 |
| P5 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını ve temel bilgilerini tanıyabilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. | P.5.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Eski Anadolu toplumları hakkında kaynaklar |
| 2 | İlk köy ve kasaba yerleşim yerleri |
| 3 | Antik kentlerin özellikleri ve önemli yapıları |
| 4 | Antik kentlerin özellikleri ve önemli yapıları |
| 5 | Anadolu'da dünyanın yedi harikası içinde yer alan yapıların isimlerini ve özellikleri |
| 6 | Anadolu'da dünyanın yedi harikası içinde yer alan yapıların isimlerini ve özellikleri |
| 7 | Eski Anadolu toplumlarının maddi ve manevi alanda oluşturduğu ürünler |
| 8 | Eski Anadolu toplumlarının maddi ve manevi alanda oluşturduğu ürünler |
| 9 | Eski Anadolu toplumlarının düşünce ve sanat yaşamları |
| 10 | Eski Anadolu toplumlarının düşünce ve sanat yaşamları |
| 11 | Eski Adadolu halklarının maddi kültürleri |
| 12 | Eski Adadolu halklarının maddi kültürleri |
| 13 | Eski Anadolu kültür mirasının günümüze yansımaları |
| 14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | E. Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, 1988. |
| Akurgal E., Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK, Ankara, 1998 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
| Diğer | 1 | 51 | 51 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını ve temel bilgilerini tanıyabilme. | 5 | 4 |
| Ö2 | Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve bu alandaki temel bilgilere erişim sağlayabilme. | 4 | 5 |
