Tarih Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82910100 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tarih nedir, tarihin değişik tanımları, tarihin faydası, kronolojisi, takvimler, tarihle ilgili bilimler, tarihe yardımcı bilimler, tarih felsefesi, tarihî bilginin kaynakları ile onu tespit etme yolları, kalıntılar, haberler, yazılı haberler, görsel haberler, bilgi, bilgiyi tespit etme ve saklama usulleri, kaynakların tenkidi, dış tenkit, iç tenkit, sentez, kaleme alma esasları, kaleme almanın aşamaları, yazılış çeşitleri.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin araştırma sürecini lisans üstü seviyede bilimsel bir perspektiften kurgulama becerisi kazandıracak, temel yaklaşım ve yöntemler konusunda hem teorik düzeyde hem de uygulamalı olarak bilgilendirilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilim, Sosyal Bilim, Tarih Bilimi ve Araştırmaları |
| 2 | Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar |
| 3 | Bilimsel Araştırma Süreci Konu Seçimi ve Konunun Daraltılması |
| 4 | Araştırma Önerisinin Yazılması |
| 5 | Literatür Taraması ve Eleştirel Kaynak İncelemesi |
| 6 | Hipotez/Hipotezlerin Oluşturulması ve Geçici Kaynakçanın Hazırlanması |
| 7 | Araştırma Yaklaşımları ve Sınıflandırılması |
| 8 | Bilimsel Araştırmada Veriler ve Sınıflandırılması |
| 9 | Bilimsel Araştırmalarda Ölçme, Geçerlilik ve Güvenilirlik |
| 10 | Bilimsel Araştırma Evreni ve Örnekleme |
| 11 | Nicel Analiz Yöntemleri |
| 12 | Nitel Analiz Yöntemleri |
| 13 | Araştırma Raporunun Hazırlanması |
| 14 | Öğrencilerin Çalışmalarının Kritik Edilerek Tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | E. Hallet Carr, Tarih Nedir?, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 2004. |
| Eric J. Hobsbawn, Tarih Üzerine, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2009. | |
| İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2011. | |
| Max Weber, Sosyal Bilimler Metodolojisi, Küre Yayınları, Ankara, 2012. | |
| Recai Coşkun, vd., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2017. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
