İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80920102 Seminer 1 Bahar 2 2+0+0 7 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00 - 10:00
Dersin İçeriği
Grafik tasarımı uygulama alanları konuları seçilerek,her yönüyle , tasarım problem de ortaya konularak; problemi projelendirmesi, geliştirilmesi ve uygulamaları bazı krilterler belirleyerek incelemeyi, araştırmayı kapsar Grafik tasarım problemleri belirlenerek grafik çözümleri üretmeye dayalı araştırmalar yapılır.
Dersin Amacı
Tez yapmaya hazırlık oluşturma açısından , özgün değer taşıyan bir konuyu araştırma tekniklerine uygun şekilde ele alma ve sonuçlandırma. Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması beklenir. Sınırları genişletilmiş bir deneysel ortam içinde öğrencinin, tasarımcı olarak düşünme, araştırma, iletişim sorunlarını anlama ve tanımlama, çözüme yönelik etkili fikirler bulma ve fikirleri görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmeye çalışır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme P.11.3 3,5
Ö2 Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme P.11.4 3,5
Ö3 Araştırmayı rapor haline getirebilme P.11.5 3,5
Ö4 Araştırma raporunu savunabilme P.11.6 3,5
Ö5 Seminer konusu belirleyebilme P.11.7 3,5
Ö6 Seminer konusu ile ilgili veri toplayabilme P.11.8 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Grafik tasarımı problemi içeren bir seminer konusunun belirlenmesi
2 Genel olarak bilimsel araştırma teknikleri ve grafik uygulama alanları hakkında bilgilendirme.
3 Araştırmalarla ilgili kaynakların araştırılması
4 Araştırmalarla ilgili kaynakların araştırılmasına devam
5 Araştırmalarla ilgili okumaların yapılması
6 Alanla ilgili tasarımları ve araştırmaları inceleme ve problemleri ortaya koyma, bilimsel araştırma teknikleri kuralları çerçevesinde uygun hale getirme çalışmaları.
7 Uygulamaların incelemesi yapılacak ise kriterler geliştirme .
8 Yapılmış araştırma örneklerini inceleme, ön hazırlıklar.
9 Çalışmalara devam.
10 Çalışmalara devam
11 Alanla ilgili tasarımları ve araştırmaları inceleme ve problemleri ortaya koyma, bilimsel araştırma teknikleri kuralları çerçevesinde uygun hale getirme çalışmaları.
12 Çalışmalara devam.
13 Alanla ilgili deneysel tasarımları ve araştırmaları yazılı sunum ve doküman haline dönüştürme semineri hazır hale getirme.
14 Seminerin sunulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, Dost Kitabevi, 2002.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 1 8 8
Ödev 4 10 40
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 9 9
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme 5
Ö2 Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme 5
Ö3 Araştırmayı rapor haline getirebilme 5
Ö4 Araştırma raporunu savunabilme 5
Ö5 Seminer konusu belirleyebilme 5
Ö6 Seminer konusu ile ilgili veri toplayabilme 5