Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80920102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00 - 10:00 |
Dersin İçeriği
Grafik tasarımı uygulama alanları konuları seçilerek,her yönüyle , tasarım problem de ortaya konularak; problemi projelendirmesi, geliştirilmesi ve uygulamaları bazı krilterler belirleyerek incelemeyi, araştırmayı kapsar Grafik tasarım problemleri belirlenerek grafik çözümleri üretmeye dayalı araştırmalar yapılır.
Dersin Amacı
Tez yapmaya hazırlık oluşturma açısından , özgün değer taşıyan bir konuyu araştırma tekniklerine uygun şekilde ele alma ve sonuçlandırma. Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması beklenir. Sınırları genişletilmiş bir deneysel ortam içinde öğrencinin, tasarımcı olarak düşünme, araştırma, iletişim sorunlarını anlama ve tanımlama, çözüme yönelik etkili fikirler bulma ve fikirleri görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmeye çalışır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | P.11.3 | 3,5 |
| Ö2 | Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme | P.11.4 | 3,5 |
| Ö3 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 3,5 |
| Ö4 | Araştırma raporunu savunabilme | P.11.6 | 3,5 |
| Ö5 | Seminer konusu belirleyebilme | P.11.7 | 3,5 |
| Ö6 | Seminer konusu ile ilgili veri toplayabilme | P.11.8 | 3,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Grafik tasarımı problemi içeren bir seminer konusunun belirlenmesi |
| 2 | Genel olarak bilimsel araştırma teknikleri ve grafik uygulama alanları hakkında bilgilendirme. |
| 3 | Araştırmalarla ilgili kaynakların araştırılması |
| 4 | Araştırmalarla ilgili kaynakların araştırılmasına devam |
| 5 | Araştırmalarla ilgili okumaların yapılması |
| 6 | Alanla ilgili tasarımları ve araştırmaları inceleme ve problemleri ortaya koyma, bilimsel araştırma teknikleri kuralları çerçevesinde uygun hale getirme çalışmaları. |
| 7 | Uygulamaların incelemesi yapılacak ise kriterler geliştirme . |
| 8 | Yapılmış araştırma örneklerini inceleme, ön hazırlıklar. |
| 9 | Çalışmalara devam. |
| 10 | Çalışmalara devam |
| 11 | Alanla ilgili tasarımları ve araştırmaları inceleme ve problemleri ortaya koyma, bilimsel araştırma teknikleri kuralları çerçevesinde uygun hale getirme çalışmaları. |
| 12 | Çalışmalara devam. |
| 13 | Alanla ilgili deneysel tasarımları ve araştırmaları yazılı sunum ve doküman haline dönüştürme semineri hazır hale getirme. |
| 14 | Seminerin sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, Dost Kitabevi, 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 4 | 10 | 40 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | 5 |
| Ö2 | Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme | 5 |
| Ö3 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | 5 |
| Ö4 | Araştırma raporunu savunabilme | 5 |
| Ö5 | Seminer konusu belirleyebilme | 5 |
| Ö6 | Seminer konusu ile ilgili veri toplayabilme | 5 |
