Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi
Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Sanat) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
Bilgi | - | 1 | Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||||||||
Bilgi | - | 2 | Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. | 2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | ||||||||||||
Bilgi | - | 3 | Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. | - | - | ||||||||||||
Bilgi | - | 4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | - | - | ||||||||||||
Beceriler | - | 1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 1 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||
Beceriler | - | 2 | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | ||||||||||||
Beceriler | - | 3 | Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. | 3 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | ||||||||||||
Beceriler | - | 4 | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | - | - | ||||||||||||
Beceriler | - | 5 | Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. | 1 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 | Proje süreçlerini planlar. | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. | 1 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 3 | Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 4 | Öğrenmeyi yönlendirir. | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | 1 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 2 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır. | 3 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4 | Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. | 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 7 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | - | - | ||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 2 | Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. | 2 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | ||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 3 | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | 3 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | ||||||||||||