Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80911118 | Grafik Tasarım ile Özgün B. Etkileşimi: Gravür ve Mono Baskı Teknikleri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z12 | [email protected] | 7344 | Perşembe 13:30 -14:30 |
Dersin İçeriği
Baskı tekniklerini teorik ve bir kısmını da uygulamalı olarak öğrenme.(mono baskı, gravür baskı ) Özgün Baskıyla ilgili,Sanat, sanatçı, sanat eseri, sanatta üslup, özgün yaratıcı düşünme ve özellikleri, inceler. Grafik tasarımında kullanımını ve ilişkisini araştırır.
Dersin Amacı
Baskı Resimde farklı tekniklerle (mono baskı, linolyum, ağaç baskı) kişisel anlatım yollarına ulaşarak, kendini ifade edebilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. | 3 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 4 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. | P.1.1 | 1,3 |
| Ö2 | Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. | P.4.2 | 3,7 |
| Ö3 | Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. | P.4.6 | 3,7 |
| Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme. | P.7.2 | 1 |
| Ö5 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
| Ö6 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin Tanımı, amacı, önemi |
| 2 | Genel olarak baskı teknikleri hakkında bilgilendirme. |
| 3 | Baskı çalışması için ön taslaklar |
| 4 | Ağaç , Linol ,Gravür ve mono baskı tekniği için tasarımlar |
| 5 | Baskı teknikleri için kalıp hazırlama |
| 6 | Uygulamada çıkan teknik sorunları tartışma. |
| 7 | Uygulamaya devam. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Örnekleri değerlendirme ve uygulama çalışmalarına devam. |
| 10 | Uygulamaya devam |
| 11 | Exlibris baskı teknikleri için renkli kalıp hazırlama |
| 12 | Baskı hazırlığı ve uygulama. |
| 13 | Alanla ilgili araştırmaları bildiriye dönüştürme |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baskı Resim Sergisi 22 Nisan-21 Mayıs 1999, Sinan Demirtaş, Nuri Kuzucan, Ferhat Özatar ,Akbank Sanat Galerisi ve çeşitli özgün baskı katalogları. |
| Deniz Barev, Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı , Paradigma Akademi Yayınları ,2014 | |
| Otto Dix Eleştirel Grafik 1920 - 1924 / Özgün Baskı ""Savaş"" 1924 30 Eylül - 30 Ekim 2005 | |
| Özgün Baskı Koleksiyonu, Persan Art Galeri Yayınevi, İstanbul,2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 15 | 15 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. | 3 | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. | - | 4 | - |
| Ö3 | Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. | - | 4 | - |
| Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında ve uygulamalarında kullanılan teknik araç-gereçleri tanımlayabilme. | - | - | 5 |
| Ö5 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | 5 |
| Ö6 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | - | - | 5 |
