Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80911117 | Yazılı ve Görsel Metin Analizi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Göstergeler ve anlam, Kültürel Okuma, Yazma ve Görme Biçimleri ve Pratikleri, İdeoloji ve Öznellik, Bağlam çerçeveleri ve çözümlemeleri üzerinden yazılı ve görsel metin analizi.
Dersin Amacı
Anlam evrenindeki var olan metinlerin karmaşıklıklarına ilişkin sistematik bir farkındalık geliştirebilmek, Söylem ve retorik analizinde kullanılan modellerin üstdilini tanıyıp kullanabilmek ve metinleri anlama, yorumlama ve çözümleme becerisi geliştirip metinler üzerine bir üst metin üretebilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme. | 5 |
P10 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 4 |
P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Dönemler arasındaki farklılıkları ayırt edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme. | P.6.3 | 1 |
Ö4 | Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme. | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme. | P.6.5 | 1 |
Ö6 | Eleştirel yargılayabilme. | P.6.6 | 1 |
Ö7 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.10.3 | 1 |
Ö8 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Göstergeler ve Anlam |
2 | Kültürel Okuma, Yazma ve Görme Biçimleri ve Pratikleri |
3 | İdeoloji ve Öznellik |
4 | Bağlam çerçeveleri ve çözümlemeleri |
5 | Konuşma Türleri |
6 | Yazılı Türler ve Metinler |
7 | Görsel Metinler ve Türler |
8 | Ara Sınav |
9 | Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları: Yapısalcılık, Post-yapısalcılık |
10 | Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları: Pragmatizm ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi |
11 | Söylem Çözümlemesi Yaklaşımları : Göstergebilim |
12 | Konuşma Anlatı Türlerine İlişkin Bir Uygulama |
13 | Yazılı ve Görsel Türlere ve Anlatılara İlişkin Uygulamalar |
14 | Metin üretimi ve geribildirimler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | BARTHES, Roland.1997. Göstergebilimsel Serüven (Çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Dönemler arasındaki farklılıkları ayırt edebilme. | 5 | - | - |
Ö2 | Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme. | 5 | - | - |
Ö3 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme. | 5 | - | - |
Ö4 | Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme. | 5 | - | - |
Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme. | 5 | - | - |
Ö6 | Eleştirel yargılayabilme. | 5 | - | - |
Ö7 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | 4 | - |
Ö8 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | 4 |