Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80911116 | Medya İçin İçerik Geliştirme | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-Z28 | [email protected] | 7262 | Pazartesi 13:30-14:30 |
Dersin İçeriği
Grafik tasarımı uygulama alanlarının her yönüyle , tasarım problem de ortaya konularak; problemi projelendirmesi, geliştirilmesi ve uygulamasını kapsar.Yeni grafik problem tanımları geliştirmek ve farklı grafik çözümleri üretmeye dayalı çalışmalar yapılır. Sanat, sanatçı, sanat eseri, sanatta üslup, özgün yaratıcı düşünme ve özellikleri, incelenir. Grafik tasarımında Afiş her yönüyle incelenir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması, yol haritası geliştirmesi, tasarlaması ve uygulamasını istenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün ve medya planlamasını savunması ve sunmasını hedeflenir. Yaratıcı fikirler bulmanın yöntemleri araştırılır. Sınırları genişletilmiş bir deneysel ortam içinde öğrencinin, tasarımcı olarak düşünme, araştırma, iletişim sorunlarını anlama ve tanımlama, çözüme yönelik etkili fikirler bulma ve fikirleri görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmeye çalışır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
P6 | Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme. | 4 |
P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 4 |
P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3,7 |
Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme. | P.6.3 | 1 |
Ö6 | Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme. | P.6.4 | 3,7 |
Ö7 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
Ö8 | Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme. | P.8.4 | 3,7 |
Ö9 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme | P.8.5 | 3,7 |
Ö10 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 3,7 |
Ö11 | Araştırma raporunu savunabilme | P.11.6 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusunun belirlenmesi |
2 | Genel olarak grafik uygulama alanları hakkında bilgilendirme. |
3 | Afiş sanatının , sanatçı ve sanat eseri bazında uslup özelliklerinin irdelenmesi. |
4 | Yeni grafik problemler için her türlü malzemenin kullanımına açık denemelerle özgün grafik çalışmaları ve deneysel içerikli tasarım çalışmalarının kurgulanması, eskizlerinin hazırlanması. |
5 | Araştırmalarla ilgili okumaların yapılması |
6 | Uygulamada çıkabilecek teknik sorunların tartışılması. |
7 | Uygulamaya devam. |
8 | Ara Sınav |
9 | Örnekleri değerlendirme ve uygulama çalışmalarına devam. |
10 | Uygulamaya devam. |
11 | Alanla ilgili tasarımları ve araştırmaları inceleme ve problemleri ortaya koyma, bilimsel araştırma teknikleri kuralları çerçevesinde uygun hale getirme çalışmaları. |
12 | Genel tekrar |
13 | Alanla ilgili deneysel tasarımları ve araştırmaları yazılı sunum ve doküman haline dönüştürme sunum hazırlama. |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985 |
James Craig, Working with Graphic Designers, 1989. | |
Landa, R., Graphic Design Solutions, U.S.A., Delmar Publishers, 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P6 | P7 | P8 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında tanımlayabilme. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö6 | Yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde üretebilme. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö7 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | 5 | - | - |
Ö8 | Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö9 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme | - | - | - | - | 4 | - |
Ö10 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | - | - | - | - | - | 3 |
Ö11 | Araştırma raporunu savunabilme | - | - | - | - | - | 3 |