Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80911115 | Oyun Tasarımı | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL | C-309 Z24 | [email protected] | 7725 | Salı 10:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Grafik tasarımı uygulama alanlarının her yönüyle , tasarım problem de ortaya konularak; problemi projelendirmesi, geliştirilmesi ve uygulamasını kapsar.Yeni grafik problem tanımları geliştirmek ve farklı grafik çözümleri üretmeye dayalı çalışmalar yapılır. Sanat, sanatçı, sanat eseri, sanatta üslup, karakter tasımı,özgün yaratıcı düşünme ve özellikleri, incelenir. Grafik tasarımında Çocuk illüstrasyonu her yönüyle incelenir
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması, yol haritası geliştirmesi, tasarlaması ve uygulamasını istenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün ve medya planlamasını savunması ve sunmasını hedeflenir. Yaratıcı fikirler bulmanın yöntemleri araştırılır. Sınırları genişletilmiş bir deneysel ortam içinde öğrencinin, tasarımcı olarak düşünme, araştırma, iletişim sorunlarını anlama ve tanımlama, çözüme yönelik etkili fikirler bulma ve fikirleri görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmeye çalışır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 4 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3,7 |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
| Ö3 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | P.3.3 | 3,7 |
| Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3,7 |
| Ö5 | Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 3,7 |
| Ö6 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | P.3.6 | 3,7 |
| Ö7 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 3,7 |
| Ö8 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
| Ö9 | Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. | P.4.6 | 3,7 |
| Ö10 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 3,7 |
| Ö11 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | P.8.1 | |
| Ö12 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | P.8.2 | |
| Ö13 | Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme. | P.8.3 | |
| Ö14 | Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. | P.8.6 | |
| Ö15 | Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme. | P.8.7 | |
| Ö16 | Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretebilme | P.8.8 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusunun belirlenmesi |
| 2 | Genel olarak grafik uygulama alanları hakkında bilgilendirme. |
| 3 | Kitap resimleme sanatının , sanatçı ve sanat eseri bazında üslup özelliklerinin irdelenmesi. |
| 4 | Yeni grafik problemler için her türlü malzemenin kullanımına açık denemelerle özgün grafik çalışmaları ve deneysel içerikli tasarım çalışmalarının kurgulanması, eskizlerinin hazırlanması. |
| 5 | Araştırmalarla ilgili okumaların yapılması |
| 6 | Uygulamada çıkabilecek teknik sorunların tartışılması. |
| 7 | Uygulamaya devam. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Karakter tasarlama, resimleme ve örnekleri değerlendirme ve uygulama çalışmalarına devam. |
| 10 | Uygulamaya devam. |
| 11 | Alanla ilgili tasarımları ve araştırmaları inceleme ve problemleri ortaya koyma, bilimsel araştırma teknikleri kuralları çerçevesinde uygun hale getirme çalışmaları. |
| 12 | Genel tekrar |
| 13 | Alanla ilgili deneysel tasarımları ve araştırmaları yazılı sunum ve doküman haline dönüştürme sunum hazırlama. |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, Dost Kitabevi, 2002. |
| James Craig, Working with Graphic Designers, 1989. | |
| Landa, R., Graphic Design Solutions, U.S.A., Delmar Publishers, 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 3 | 9 | 27 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | 5 | - | - | - |
| Ö6 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | 5 | - | - | - |
| Ö7 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini ifade edebilme. | - | 5 | - | - |
| Ö10 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | - | 4 | - |
| Ö11 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | - | - | - | 5 |
| Ö12 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | - | - | - | 5 |
| Ö13 | Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunabilme. | - | - | - | 5 |
| Ö14 | Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. | - | - | - | 5 |
| Ö15 | Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlayabilme. | - | - | - | 5 |
| Ö16 | Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretebilme | - | - | - | 5 |
