Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80911114 | Tasarım ve Sürdürülebilirlik | 1 | Bahar | 2 | 0+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL | C-309 Z24 | [email protected] | 7725 | Salı 10:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin sürdürülebilir grafik tasarım kapsamında proje geliştirmesi ve teorik altyapı ile desteklemesini içerir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, tasarım ürünü geliştirirken sürdürülebilirlik ve çevre kavramını göz önünde bulundurarak konsept geliştirmesi ve tasarım sürecini sürdürülebilirlik ve çevreye duyarlı olma olguları çerçevesinde oluşturması hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
| P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 5 |
| P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3,7 |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
| Ö3 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | P.3.3 | 3,7 |
| Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3,7 |
| Ö5 | Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 3,7 |
| Ö6 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
| Ö7 | Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. | P.10.4 | 3,7 |
| Ö8 | Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.10.5 | 3,7 |
| Ö9 | Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. | P.10.6 | 3,7 |
| Ö10 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 3,5 |
| Ö11 | Araştırma raporunu savunabilme | P.11.6 | 3,5 |
| Ö12 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | P.12.3 | 3,7 |
| Ö13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.6 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir tanımı, problemini çözmenin yolları |
| 2 | Eko tasarım |
| 3 | Ekoloji kavramı |
| 4 | Sürdürülebilirlik kavramı |
| 5 | Sürdürülebilirlik ilkeleri |
| 6 | Grafik tasarım ürünleri çevre ilişkisi |
| 7 | Proje konularının belirlenmesi ve literatür araştırması |
| 8 | Proje uygulama |
| 9 | Proje uygulama |
| 10 | Proje uygulama |
| 11 | Geri Bildirimler |
| 12 | Geri bildirimler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması |
| 13 | Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi |
| 14 | Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Boylston, S. ""Designing Sustainable Packaging"" Laurence King Publishing |
| Dougherty, B. "Green Graphic Design"Allworth Press | |
| Jedlicka, W. ""Sustainable Graphic Design : Tools, Systems and Strategies for Innovative Print Design"" Wiley |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 3 | 9 | 27 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P7 | P10 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö5 | Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö6 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | 4 | - | - | - |
| Ö7 | Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö10 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | - | - | - | 5 | - |
| Ö11 | Araştırma raporunu savunabilme | - | - | - | 5 | - |
| Ö12 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | - | - | - | - | 4 |
| Ö13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | 4 |
