İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80911114 Tasarım ve Sürdürülebilirlik 1 Bahar 2 0+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL C-309 Z24 [email protected] 7725 Salı
10:00-11:00
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin sürdürülebilir grafik tasarım kapsamında proje geliştirmesi ve teorik altyapı ile desteklemesini içerir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, tasarım ürünü geliştirirken sürdürülebilirlik ve çevre kavramını göz önünde bulundurarak konsept geliştirmesi ve tasarım sürecini sürdürülebilirlik ve çevreye duyarlı olma olguları çerçevesinde oluşturması hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 4
P11 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme 5
P12 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3,7
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 3,7
Ö3 Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. P.3.3 3,7
Ö4 Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. P.3.4 3,7
Ö5 Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. P.3.5 3,7
Ö6 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 3,7
Ö7 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. P.10.4 3,7
Ö8 Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. P.10.5 3,7
Ö9 Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. P.10.6 3,7
Ö10 Araştırmayı rapor haline getirebilme P.11.5 3,5
Ö11 Araştırma raporunu savunabilme P.11.6 3,5
Ö12 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. P.12.3 3,7
Ö13 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.12.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sürdürülebilir tanımı, problemini çözmenin yolları
2 Eko tasarım
3 Ekoloji kavramı
4 Sürdürülebilirlik kavramı
5 Sürdürülebilirlik ilkeleri
6 Grafik tasarım ürünleri çevre ilişkisi
7 Proje konularının belirlenmesi ve literatür araştırması
8 Proje uygulama
9 Proje uygulama
10 Proje uygulama
11 Geri Bildirimler
12 Geri bildirimler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması
13 Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi
14 Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Boylston, S. ""Designing Sustainable Packaging"" Laurence King Publishing
Dougherty, B. "Green Graphic Design"Allworth Press
Jedlicka, W. ""Sustainable Graphic Design : Tools, Systems and Strategies for Innovative Print Design"" Wiley
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 6 10 60
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 3 9 27
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 4 10 40
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 6 10 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P7 P10 P11 P12
Ö1 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. 5 - - - -
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. 5 - - - -
Ö3 Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. 5 - - - -
Ö4 Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. 5 - - - -
Ö5 Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. 5 - - - -
Ö6 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - 4 - - -
Ö7 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. - - 5 - -
Ö8 Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. - - 5 - -
Ö9 Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. - - 5 - -
Ö10 Araştırmayı rapor haline getirebilme - - - 5 -
Ö11 Araştırma raporunu savunabilme - - - 5 -
Ö12 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. - - - - 4
Ö13 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - 4