Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80911113 | Tasarımda Yeni Yaklaşımlar | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7556 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Bilgi ve materyallerin sanat eğitimi programlarında nasıl kullanılacağını göstermek.
Dersin Amacı
Sanat ve tasarım arasındaki ilişkilerin ve diğer alanlarla bağlantılı yeni teknolojik gelişmelerle yenilikleri araştırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 3 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 4 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 4 |
| P9 | Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. | 5 |
| P10 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 5 |
| P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3,7 |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö4 | Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. | P.8.6 | 3,7 |
| Ö5 | Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | P.9.1 | 3,7 |
| Ö6 | Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. | P.9.5 | 3,7 |
| Ö7 | Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. | P.10.4 | 3,7 |
| Ö8 | Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.10.5 | 1 |
| Ö9 | Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. | P.10.6 | 3,7 |
| Ö10 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. | P.12.1 | 3,7 |
| Ö11 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | P.12.3 | 3,7 |
| Ö12 | Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme. | P.12.5 | 1 |
| Ö13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sanatsal Gelişim Evreleri |
| 2 | Disiplinler arası yöntemler |
| 3 | Çağdaş Sanatın Temel Sorunları |
| 4 | Sanatsal gelişmeler |
| 5 | Teknolojik gelişmeler |
| 6 | Çevre ve Sanat |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | Dünyanın En Ünlü Sanatçıları |
| 9 | Sanat Etkinliklerini İzleme |
| 10 | Özgün Yaklaşım |
| 11 | Sanat ortamındaki tartışmalar |
| 12 | Uygulama Becerileri |
| 13 | Çağdaş Gelişmeler Nasıl Uyarlanabilir? |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ÇELİK, Gülşen (2017) Güncel Sanatta İnterdisiplenlik, Gazi Üniversitesi yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 3 | 9 | 27 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P7 | P8 | P9 | P10 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 3 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | - | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö4 | Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. | - | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö5 | Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö10 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö11 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö12 | Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |
