İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80911113 Tasarımda Yeni Yaklaşımlar 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7556 Çarşamba
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Bilgi ve materyallerin sanat eğitimi programlarında nasıl kullanılacağını göstermek.
Dersin Amacı
Sanat ve tasarım arasındaki ilişkilerin ve diğer alanlarla bağlantılı yeni teknolojik gelişmelerle yenilikleri araştırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 3
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 4
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 4
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 4
P9 Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. 5
P10 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 5
P12 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. P.2.1 1
Ö2 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3,7
Ö3 Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. P.7.4 1
Ö4 Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. P.8.6 3,7
Ö5 Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. P.9.1 3,7
Ö6 Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. P.9.5 3,7
Ö7 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. P.10.4 3,7
Ö8 Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. P.10.5 1
Ö9 Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. P.10.6 3,7
Ö10 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. P.12.1 3,7
Ö11 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. P.12.3 3,7
Ö12 Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme. P.12.5 1
Ö13 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.12.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sanatsal Gelişim Evreleri
2 Disiplinler arası yöntemler
3 Çağdaş Sanatın Temel Sorunları
4 Sanatsal gelişmeler
5 Teknolojik gelişmeler
6 Çevre ve Sanat
7 Vize Sınavı
8 Dünyanın En Ünlü Sanatçıları
9 Sanat Etkinliklerini İzleme
10 Özgün Yaklaşım
11 Sanat ortamındaki tartışmalar
12 Uygulama Becerileri
13 Çağdaş Gelişmeler Nasıl Uyarlanabilir?
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ÇELİK, Gülşen (2017) Güncel Sanatta İnterdisiplenlik, Gazi Üniversitesi yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 6 10 60
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 3 9 27
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 4 10 40
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 6 10 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P7 P8 P9 P10 P12
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. 3 - - - - - -
Ö2 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. - 4 - - - - -
Ö3 Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. - - 4 - - - -
Ö4 Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. - - - 4 - - -
Ö5 Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. - - - - 5 - -
Ö6 Farklı uygulamalar arasında bağ kurabilme. - - - - 5 - -
Ö7 Proje süreçleri içinde etkin olarak bulunabilme. - - - - - 5 -
Ö8 Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. - - - - - 5 -
Ö9 Tasarım becerilerini diğer alanlarla birleştirebilme. - - - - - 5 -
Ö10 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma hazırlayabilme. - - - - - - 5
Ö11 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. - - - - - - 5
Ö12 Uluslararası iş birliği, değişim ve destek mekanizmaları kavramlarını açıklayabilme. - - - - - - 5
Ö13 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - 5