Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80911112 | Reklam Tasarımı | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenci, Sosyal ve kültürel bir etkinlik için doğru tanıtım stratejisini ve yaklaşımını geliştirebilir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayabilir, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için grafik tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinebilir.
Dersin Amacı
Öğrencilere tasarım süreçlerini öğretmek, strateji geliştirmelerini sağlamak, konsept geliştirmek, yaratıcı tasarımlar yapmak ve grafik tasarım ürünleri ortaya koymak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 3 |
P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
P9 | Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. | 3 |
P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3,7 |
Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
Ö3 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3,7 |
Ö4 | Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 3,7 |
Ö5 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 3,7 |
Ö6 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | P.4.4 | 3,7 |
Ö7 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | P.5.1 | 3,7 |
Ö8 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 3,7 |
Ö9 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
Ö10 | Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.7.6 | 3,7 |
Ö11 | Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | P.9.1 | 3,7 |
Ö12 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | P.11.3 | 3,7 |
Ö13 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 3,7 |
Ö14 | Araştırma raporunu savunabilme | P.11.6 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması, proje briefinin verilmesi |
2 | Reklam grafiği hakkında bilgi verilmesi, reklamlardaki grafik tasarım problemlerinin örneklerle irdelenmesi, |
3 | Arka plan araştırmasının yapılması ve strateji geliştirme |
4 | Strateji geliştirme: Amaç, hedef kitle ve problemin tanımlanması |
5 | Yaratıcı strateji geliştirme: Konsept oluşturma ve mesajların oluşturulması |
6 | Yaratıcı strateji geliştirme: Konsept oluşturma ve mesajların oluşturulması |
7 | Merak uyandıran reklam nedir?/Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama |
8 | Ara Sınav |
9 | Seri reklam nedir?/Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama |
10 | Uygulama devam |
11 | Doğrudan vaat veren reklam nedir? Proje kapsamında bir mecrada uygulama |
12 | Haber veren reklam nedir? Proje kapsamında bir mecrada uygulama |
13 | Soru başlıklı reklam nedir? Proje kapsamında bir mecrada uygulama |
14 | Projenin sonlandırılması, jüri öncesi ön değerlendirmenin yapılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ELDEN, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 | P7 | P9 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö4 | Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö5 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö6 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö7 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö8 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö9 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | 4 | - | - |
Ö10 | Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö11 | Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | - | - | - | - | - | - |
Ö12 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | - | - | - | - | 3 | - |
Ö13 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | - | - | - | - | - | 4 |
Ö14 | Araştırma raporunu savunabilme | - | - | - | - | - | 4 |