İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80911112 Reklam Tasarımı 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Öğrenci, Sosyal ve kültürel bir etkinlik için doğru tanıtım stratejisini ve yaklaşımını geliştirebilir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayabilir, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için grafik tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinebilir.
Dersin Amacı
Öğrencilere tasarım süreçlerini öğretmek, strateji geliştirmelerini sağlamak, konsept geliştirmek, yaratıcı tasarımlar yapmak ve grafik tasarım ürünleri ortaya koymak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 3
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 4
P9 Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. 3
P11 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3,7
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 3,7
Ö3 Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. P.3.4 3,7
Ö4 Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. P.3.5 3,7
Ö5 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. P.4.1 3,7
Ö6 Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. P.4.4 3,7
Ö7 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. P.5.1 3,7
Ö8 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. P.7.1 3,7
Ö9 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 3,7
Ö10 Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. P.7.6 3,7
Ö11 Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. P.9.1 3,7
Ö12 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme P.11.3 3,7
Ö13 Araştırmayı rapor haline getirebilme P.11.5 3,7
Ö14 Araştırma raporunu savunabilme P.11.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması, proje briefinin verilmesi
2 Reklam grafiği hakkında bilgi verilmesi, reklamlardaki grafik tasarım problemlerinin örneklerle irdelenmesi,
3 Arka plan araştırmasının yapılması ve strateji geliştirme
4 Strateji geliştirme: Amaç, hedef kitle ve problemin tanımlanması
5 Yaratıcı strateji geliştirme: Konsept oluşturma ve mesajların oluşturulması
6 Yaratıcı strateji geliştirme: Konsept oluşturma ve mesajların oluşturulması
7 Merak uyandıran reklam nedir?/Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama
8 Ara Sınav
9 Seri reklam nedir?/Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama
10 Uygulama devam
11 Doğrudan vaat veren reklam nedir? Proje kapsamında bir mecrada uygulama
12 Haber veren reklam nedir? Proje kapsamında bir mecrada uygulama
13 Soru başlıklı reklam nedir? Proje kapsamında bir mecrada uygulama
14 Projenin sonlandırılması, jüri öncesi ön değerlendirmenin yapılması.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ELDEN, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 10 10
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P5 P7 P9 P11
Ö1 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. 5 - - - - -
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. 5 - - - - -
Ö3 Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. 5 - - - - -
Ö4 Tasarımla ilgili detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanmaya karar verebilme. 5 - - - - -
Ö5 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. - 5 - - - -
Ö6 Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. - 5 - - - -
Ö7 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. - - 3 - - -
Ö8 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. - - - 4 - -
Ö9 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - - 4 - -
Ö10 Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. - - - 4 - -
Ö11 Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. - - - - - -
Ö12 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme - - - - 3 -
Ö13 Araştırmayı rapor haline getirebilme - - - - - 4
Ö14 Araştırma raporunu savunabilme - - - - - 4