Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80911111 | Modern Sanat Tarihi: Grafik Tasarımı Etkileyen Akımlar | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7556 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Sanatın özet tarihi, grafik sanatların tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş, modernizmi hazırlayan sanat hareketleri, 20.yy başında Avrupa'da sanat ve tasarımı yönlendiren modern hareketleri, Amerika'da modern sanat hareketlerinin gelişimi, kurumsal kimlik ve görsel sistemler.
Dersin Amacı
Bu derste, toplumsal değişimlerle beraber gelişen grafik tasarım tarihi ilk çağlardan günümüze kadar olan süreçte ele alınmaktadır. Sanayi Devrimi'nden Bauhaus Okulu'na kadar, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel dinamikler çerçevesinde, grafik tasarımın gelişimi incelenir. Önde gelen grafik tasarım ürünleri ile ilgili görsel dokümanlar ele alınıp tasarım okumaları yapılır. Sanat ve tasarım ile ilgili gösterilen belgesel filmler, öğrencilerin dönemi daha yakından ve canlı olarak tanımalarında katkıda bulunur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 5 |
P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | P.2.4 | 1 |
Ö5 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. | P.2.5 | 1 |
Ö6 | Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. | P.2.6 | 1 |
Ö7 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
Ö8 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 3,5 |
Ö9 | Araştırma raporunu savunabilme | P.11.6 | 3,5 |
Ö10 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgi. |
2 | Sanatın Özet Tarihi ve Sanatın Sınıflandırması . |
3 | Grafik sanatlar da tasarım, tasarımın dalları |
4 | Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş-Paleolitik devir Anadolu ve Mezopotamya |
5 | Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş sümerler |
6 | Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş Mısır-Çin |
7 | Vize |
8 | İlk alfabe Yunan ve Latin alfabeleri, roma imparatorluğunda grafik iletişim, ortaçağ el yazmaları, tipografinin bulunuşu |
9 | Tipografinin bulunuşu Rönesans döneminde grafik tasarım |
10 | Litografinin bulunuşu, sanayi devrimi. |
11 | Art and craft, art nouveau |
12 | Glasgow okulu, Amerika'da Art Nouveau, modern sanat ve tasarım akımları, Kübizm, Dadaizm ve Sürrealizm |
13 | Modern sanat ve tasarım akımları, kübizm Dadaizm sürrealizm |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bektaş, D., Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti., 1992. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P7 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. | 5 | - | - | - |
Ö6 | Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. | 5 | - | - | - |
Ö7 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. | - | 4 | - | - |
Ö8 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | - | - | 5 | - |
Ö9 | Araştırma raporunu savunabilme | - | - | 5 | - |
Ö10 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | 3 |