İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80911111 Modern Sanat Tarihi: Grafik Tasarımı Etkileyen Akımlar 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7556 Çarşamba
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Sanatın özet tarihi, grafik sanatların tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş, modernizmi hazırlayan sanat hareketleri, 20.yy başında Avrupa'da sanat ve tasarımı yönlendiren modern hareketleri, Amerika'da modern sanat hareketlerinin gelişimi, kurumsal kimlik ve görsel sistemler.
Dersin Amacı
Bu derste, toplumsal değişimlerle beraber gelişen grafik tasarım tarihi ilk çağlardan günümüze kadar olan süreçte ele alınmaktadır. Sanayi Devrimi'nden Bauhaus Okulu'na kadar, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel dinamikler çerçevesinde, grafik tasarımın gelişimi incelenir. Önde gelen grafik tasarım ürünleri ile ilgili görsel dokümanlar ele alınıp tasarım okumaları yapılır. Sanat ve tasarım ile ilgili gösterilen belgesel filmler, öğrencilerin dönemi daha yakından ve canlı olarak tanımalarında katkıda bulunur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 4
P11 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme 5
P12 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. P.2.1 1
Ö2 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. P.2.2 1
Ö3 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 1
Ö4 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. P.2.4 1
Ö5 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. P.2.5 1
Ö6 Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. P.2.6 1
Ö7 Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. P.7.4 1
Ö8 Araştırmayı rapor haline getirebilme P.11.5 3,5
Ö9 Araştırma raporunu savunabilme P.11.6 3,5
Ö10 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.12.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin içeriği hakkında genel bilgi.
2 Sanatın Özet Tarihi ve Sanatın Sınıflandırması .
3 Grafik sanatlar da tasarım, tasarımın dalları
4 Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş-Paleolitik devir Anadolu ve Mezopotamya
5 Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş sümerler
6 Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş Mısır-Çin
7 Vize
8 İlk alfabe Yunan ve Latin alfabeleri, roma imparatorluğunda grafik iletişim, ortaçağ el yazmaları, tipografinin bulunuşu
9 Tipografinin bulunuşu Rönesans döneminde grafik tasarım
10 Litografinin bulunuşu, sanayi devrimi.
11 Art and craft, art nouveau
12 Glasgow okulu, Amerika'da Art Nouveau, modern sanat ve tasarım akımları, Kübizm, Dadaizm ve Sürrealizm
13 Modern sanat ve tasarım akımları, kübizm Dadaizm sürrealizm
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bektaş, D., Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti., 1992.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 6 10 60
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 3 9 27
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 4 10 40
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 6 10 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P7 P11 P12
Ö1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. 5 - - -
Ö2 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. 5 - - -
Ö3 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. 5 - - -
Ö4 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. 5 - - -
Ö5 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. 5 - - -
Ö6 Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. 5 - - -
Ö7 Alana ilişkin kuramsal bilgileri analiz edebilme. - 4 - -
Ö8 Araştırmayı rapor haline getirebilme - - 5 -
Ö9 Araştırma raporunu savunabilme - - 5 -
Ö10 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - 3