İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80911110 Ambalaj Grafiği 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL C-309Z24 [email protected] 7725 Pazartesi
10:00-11:00
Dersin İçeriği
Öğrenci, bir ürün ya da kuruluş için doğru ambalaj tasarımı yaklaşımı geliştirir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayar, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi.
Dersin Amacı
Ambalaj tasarımı, öğrencilerin yaratıcılıklarını, iki boyutlu tasarımların yanı sıra üç boyutlu tasarımlar yaparak da geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. 5
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 4
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 3,7
Ö2 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. P.3.6 3,7
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. P.4.2 3,7
Ö4 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 3,7
Ö5 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. P.8.1 3,7
Ö6 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. P.8.2 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders hakkında genel bilginin verilmesi
2 Daha önceden yapılmış bir ambalajın iyileştirilmesi projesi
3 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
4 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
5 Maket üzerinde çalışılması
6 Maket üzerinde çalışılması
7 Projenin sonuçlandırılması
8 Ara sınav
9 Retro ambalaj yapımı projesi
10 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
11 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
12 Maket üzerinde çalışılması
13 Maket üzerinde çalışılması
14 Projenin sonuçlandırılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar KİMCHUK, M. R; KRASOVEC, S. A. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf, Wiley, 2006.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 5 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 10 10
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P4 P7 P8
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. 5 - - - -
Ö2 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. - 5 - - -
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. - - 5 - -
Ö4 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - - 4 -
Ö5 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. - - - - 5
Ö6 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. - - - - 5