Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80911110 | Ambalaj Grafiği | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bülent BİNGÖL | C-309Z24 | [email protected] | 7725 | Pazartesi 10:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenci, bir ürün ya da kuruluş için doğru ambalaj tasarımı yaklaşımı geliştirir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayar, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi.
Dersin Amacı
Ambalaj tasarımı, öğrencilerin yaratıcılıklarını, iki boyutlu tasarımların yanı sıra üç boyutlu tasarımlar yaparak da geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. | 5 |
| P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
| P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
| P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
| P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 3,7 |
| Ö2 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | P.3.6 | 3,7 |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. | P.4.2 | 3,7 |
| Ö4 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
| Ö5 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | P.8.1 | 3,7 |
| Ö6 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | P.8.2 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilginin verilmesi |
| 2 | Daha önceden yapılmış bir ambalajın iyileştirilmesi projesi |
| 3 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
| 4 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
| 5 | Maket üzerinde çalışılması |
| 6 | Maket üzerinde çalışılması |
| 7 | Projenin sonuçlandırılması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Retro ambalaj yapımı projesi |
| 10 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
| 11 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
| 12 | Maket üzerinde çalışılması |
| 13 | Maket üzerinde çalışılması |
| 14 | Projenin sonuçlandırılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | KİMCHUK, M. R; KRASOVEC, S. A. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf, Wiley, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 10 | 10 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle birleştirebilme. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme. | - | - | - | - | 5 |
| Ö6 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | - | - | - | - | 5 |
