İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80911109 Sanat, Tasarım Analizi ve Estetik Algı 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU A-Z12 [email protected] 7344 Perşembe
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Sanat, sanatçı, sanat eseri, sanatın anlamı, santta üslup, yaratma özellikleri, sanat-toplum ilişkisini inceler, Resimde analiz yöntemini estetik beğeni ve algı yoluyla çözümler
Dersin Amacı
Sanat, sanat-estetik, sanat algı yoluyla sanat analizini çözümler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. 4
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 5
P5 Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. 5
P6 Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme. 4
P10 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 3
P12 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. P.1.4 1
Ö2 Bir bağlam içinde ifade edebilme. P.2.1 1
Ö3 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. P.2.2 1
Ö4 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. P.2.3 1
Ö5 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. P.2.4 1
Ö6 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. P.2.5 1
Ö7 Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. P.2.6 1
Ö8 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. P.5.4 1,3,7
Ö9 Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme. P.6.2 1
Ö10 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme. P.6.5 1
Ö11 Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. P.10.3 1
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.12.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin Tanımı, amacı, önemi
2 Örneklerle tanıtım
3 Örneklerle tanıtım
4 Sanat analiz ve yöntemleri
5 Sanat analiz ve yöntemleri
6 Sanat analiz ve yöntemleri
7 Sanat-Sanatta Algı- Estetik Çözümlemesi
8 Örneklerle Devam
9 Ara Sınav
10 Analiz- Eleştiri Bağlantısı
11 Sanat-Toplum İlişkisi
12 Sanat-Toplum İlişkisi
13 Sanat-Toplum İlişkisi
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Estetik Beğeni, İsmail Tunalı
Estetik, İsmail Tunalı
Estetik ve Ana Sorunları, S.K. Yetkin
Sanat Eleştirisi, Nihat Boydaş
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 1 14 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6 P10 P12
Ö1 Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. 4 - - - - -
Ö2 Bir bağlam içinde ifade edebilme. - 5 - - - -
Ö3 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. - 5 - - - -
Ö4 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. - 5 - - - -
Ö5 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. - 5 - - - -
Ö6 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. - 5 - - - -
Ö7 Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. - 5 - - - -
Ö8 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. - - 5 - - -
Ö9 Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme. - - - 4 - -
Ö10 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme. - - - 4 - -
Ö11 Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. - - - - 3 -
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - 3