Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80911109 | Sanat, Tasarım Analizi ve Estetik Algı | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z12 | [email protected] | 7344 | Perşembe 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Sanat, sanatçı, sanat eseri, sanatın anlamı, santta üslup, yaratma özellikleri, sanat-toplum ilişkisini inceler, Resimde analiz yöntemini estetik beğeni ve algı yoluyla çözümler
Dersin Amacı
Sanat, sanat-estetik, sanat algı yoluyla sanat analizini çözümler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. | 4 |
| P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 5 |
| P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 5 |
| P6 | Göstergebilim, mitoloji, ikonografi gibi konuların evrensel kültürle olan tarihsel ve tasarımsal bağları konusunu açıklayabilme. | 4 |
| P10 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 3 |
| P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö3 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö4 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö5 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | P.2.4 | 1 |
| Ö6 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. | P.2.5 | 1 |
| Ö7 | Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. | P.2.6 | 1 |
| Ö8 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. | P.5.4 | 1,3,7 |
| Ö9 | Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme. | P.6.2 | 1 |
| Ö10 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme. | P.6.5 | 1 |
| Ö11 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.10.3 | 1 |
| Ö12 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin Tanımı, amacı, önemi |
| 2 | Örneklerle tanıtım |
| 3 | Örneklerle tanıtım |
| 4 | Sanat analiz ve yöntemleri |
| 5 | Sanat analiz ve yöntemleri |
| 6 | Sanat analiz ve yöntemleri |
| 7 | Sanat-Sanatta Algı- Estetik Çözümlemesi |
| 8 | Örneklerle Devam |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Analiz- Eleştiri Bağlantısı |
| 11 | Sanat-Toplum İlişkisi |
| 12 | Sanat-Toplum İlişkisi |
| 13 | Sanat-Toplum İlişkisi |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Estetik Beğeni, İsmail Tunalı |
| Estetik, İsmail Tunalı | |
| Estetik ve Ana Sorunları, S.K. Yetkin | |
| Sanat Eleştirisi, Nihat Boydaş |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 1 | 14 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 | P10 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım alnında kuram ve kuramcıları ifade edebilme. | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir bağlam içinde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurabilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö4 | Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö5 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö6 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları kategorize edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö7 | Tasarım alanında geçmişi ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö8 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alabilme. | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö9 | Dönemler arasındaki farklılıkları açıklayabilme. | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö10 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını ayırt edebilme. | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö11 | Yaşadıkları çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | - | - | 3 | - |
| Ö12 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | 3 |
