Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80911108 | Bilgi Grafiği | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Bir kurum, hizmet, ürün, etkinlik ve diğerlerinin görsel kimliğini yaratmak için yeni grafik problem tanımları geliştirmek ve farklı grafik çözümleri üretmeye dayalı çalışmalar yapılır. Sanat, sanatçı, sanat eseri, sanatta üslup, özgün yaratıcı düşünme ve özellikleri, incelenir. Grafik tasarımında kullanımını ve diğerr disiplinlerle ilişkileri araştırır.
Dersin Amacı
Yaratıcı fikirler bulmanın yöntemleri araştırılır. Sınırları genişletilmiş bir deneysel ortam içinde öğrencinin, tasarımcı olarak düşünme, araştırma, iletişim sorunlarını anlama ve tanımlama, çözüme yönelik etkili fikirler bulma ve fikirleri görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmeye çalışır. Görsel iletişim tasarımı disiplininin unsurlar araştırılır, multi disiplinlerden faydalanılarak proje oluşturulur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. | 5 |
P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 4 |
P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | P.1.2 | 3,7 |
Ö3 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3,7 |
Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
Ö5 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3,7 |
Ö6 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | P.3.6 | 3,7 |
Ö7 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | P.4.4 | 3,7 |
Ö8 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine aktarabilme. | P.4.5 | 3,7 |
Ö9 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3,7 |
Ö10 | Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.7.6 | 3,7 |
Ö11 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | P.12.3 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin Tanımı, amacı, önemi |
2 | Genel olarak grafik uygulama alanları hakkında bilgilendirme. |
3 | Yeni grafik problemler için her türlü malzemenin kullanımına açık denemelerle özgün grafik çalışmaları |
4 | İç ve dış mekanlarda uygulanması düşünülen deneysel içerikli tasarım çalışmalarının kurgulanması , eskizlerinin hazırlanması. |
5 | Araştırmalarla ilgili okumaların yapılması |
6 | Uygulamada çıkabilecek teknik sorunların tartışılması. |
7 | Uygulamaya devam. |
8 | Ara Sınav |
9 | Örnekleri değerlendirme ve uygulama çalışmalarına devam. |
10 | Uygulamaya devam. |
11 | Daha nitelikli bir yaşam var edebilmek için pratik tasarım olgusuna ait çıktıların üretilmesi |
12 | Genel tekrar |
13 | Alanla ilgili deneysel tasarımları ve araştırmaları yazılı sunum ve doküman haline dönüştürme |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, Dost Kitabevi, 2002. |
Deniz Barev, Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı , Paradigma Akademi Yayınları ,2014 | |
James Craig, Working with Graphic Designers, 1989. | |
Landa, R., Graphic Design Solutions, U.S.A., Delmar Publishers, 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P7 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | - | 5 | - | - | - |
Ö6 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | - | 5 | - | - | - |
Ö7 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | - | - | 5 | - | - |
Ö8 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine aktarabilme. | - | - | 5 | - | - |
Ö9 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | 4 | - |
Ö10 | Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | - | 4 | - |
Ö11 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | - | - | - | - | 3 |