Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80911107 | Dijital İllüstrasyon | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 | Cuma 13:30 - 15:00 |
Dersin İçeriği
Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde grafik tasarım uygulama alanları ile ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları yapıtlara dönüştürebilme obje, insan, hayvan, karakter çizimleri ve mekan kavramlarıyla uygulamayı içerir. İllüstrasyonda farklı teknikler ve kitap resimleme öğrenir.
Dersin Amacı
Students will learn theoretical and practical problems and their own unique approaches interprets it.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. | 5 |
P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
P5 | Sanat, kültür, tasarım ve estetik konuları arasında ilişki kurarak görselleştirme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | P.1.2 | 3,7 |
Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3,7 |
Ö3 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | P.3.3 | 3,7 |
Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3,7 |
Ö5 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 3,7 |
Ö6 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | P.4.3 | 3,7 |
Ö7 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İllüstrasyon nedir? Tanımı, örnek illüstrasyon sunumu |
2 | Obje, insan veya hayvandan oluşan karakter çizimi Teknik: bilgisayar destekli uygulama |
3 | Obje, insan veya hayvandan oluşan karakter çizimi Teknik: bilgisayar destekli uygulama |
4 | Obje, insan veya hayvandan oluşan karakter çizimini kitap kapağı formunda birleştirir. Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
5 | Metamorfoz ile afiş illüstrasyon çalışmaları Teknik |
6 | Metamorfoz ile afiş illüstrasyon çalışmaları Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
7 | Metamorfoz ile afiş illüstrasyon çalışmaları Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
8 | Arasınav |
9 | Bilimsel ve teknik konulu mesaj içeren illüstrasyon çalışmaları Teknik Bilgisayar destekli uygulama |
10 | Bilimsel ve teknik konulu mesaj içeren illüstrasyon çalışmaları Teknik: sulu boya, guaj yada ekolin |
11 | Grup çalışması şeklinde serbest konulu kitap resimleme Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
12 | Grup çalışması şeklinde serbest konulu kitap resimleme Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
13 | Grup çalışması şeklinde serbest konulu kitap resimleme Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
14 | Grup çalışması şeklinde serbest konulu kitap resimleme Teknik: Bilgisayar destekli uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gikow, Jacqueline. Graphic Illustration in Black and White. New York: Design Press 1991. |
Nicolas, Y., Gonzales, A., Zanchetta, A., The Source book of Contemporary Illustration, 2009. | |
Parramon, Jose Maria, Çizim ve Resim Sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | 5 | - | - |
Ö3 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | - | 5 | - | - |
Ö4 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | - | - | 5 | - |
Ö6 | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. | - | - | 5 | - |
Ö7 | Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. | - | - | - | 4 |