İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80910101 Grafik Atölye 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak; problemi projelendirmesi, geliştirmesi ve uygulamasını kapsar.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması, yol haritası geliştirmesi, tasarlaması ve uygulamasını istenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün ve medya planlamasını savunması ve sunmasını hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. 4
P2 Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. 3
P3 Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. 5
P4 Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. 5
P7 Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. 5
P8 Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. 5
P9 Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. 3
P10 Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. 3
P11 İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme 5
P12 İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. P.1.1 1
Ö2 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. P.2.4 1
Ö3 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. P.3.1 3
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. P.3.2 3
Ö5 Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. P.3.3 3
Ö6 Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. P.3.4 3
Ö7 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. P.3.6 3
Ö8 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. P.4.1 3
Ö9 Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. P.4.4 3
Ö10 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. P.7.1 3
Ö11 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme P.7.3 3
Ö12 Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. P.7.6 3
Ö13 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. P.8.2 1,3
Ö14 Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme. P.8.4 1,3
Ö15 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme P.8.5 3
Ö16 Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. P.8.6 3
Ö17 Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. P.9.1 3
Ö18 Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme. P.9.3 3
Ö19 Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. P.10.5 3
Ö20 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme P.11.3 3
Ö21 Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme P.11.4 3
Ö22 Araştırmayı rapor haline getirebilme P.11.5 3
Ö23 Araştırma raporunu savunabilme P.11.6 3
Ö24 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. P.12.3 3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusunun belirlenmesi
2 Literatür taraması, arka plan araştırması yapılması, problemin sınırlandırılması
3 Yol haritasının oluşturulması
4 Yaratıcı fikir ve strateji belirlenmesi
5 Yaratıcı brief hazırlanması
6 Projenin çerçevesinin oluşturulması
7 Görsel materyallerin hazırlanması
8 Medya seçimi
9 Proje uygulama çalışmalarının başlatılması
10 Proje uygulama
11 Proje uygulama
12 Geri bildirimler
13 Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi
14 Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985
Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987
Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 14 14
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. 4 - - - - - - - - -
Ö2 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. - 3 - - - - - - - -
Ö3 Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. - - 5 - - - - - - -
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. - - 5 - - - - - - -
Ö5 Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. - - 5 - - - - - - -
Ö6 Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. - - 5 - - - - - - -
Ö7 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. - - 5 - - - - - - -
Ö8 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. - - - 5 - - - - - -
Ö9 Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. - - - 5 - - - - - -
Ö10 Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. - - - - 5 - - - - -
Ö11 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme - - - - 5 - - - - -
Ö12 Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. - - - - 5 - - - - -
Ö13 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. - - - - - 5 - - - -
Ö14 Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme. - - - - - 5 - - - -
Ö15 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme - - - - - 5 - - - -
Ö16 Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. - - - - - 5 - - - -
Ö17 Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. - - - - - - 3 - - -
Ö18 Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme. - - - - - - 3 - - -
Ö19 Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. - - - - - - - 3 - -
Ö20 Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme - - - - - - - - 5 -
Ö21 Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme - - - - - - - - 5 -
Ö22 Araştırmayı rapor haline getirebilme - - - - - - - - 5 -
Ö23 Araştırma raporunu savunabilme - - - - - - - - 5 -
Ö24 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. - - - - - - - - - 3