Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80910101 | Grafik Atölye | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak; problemi projelendirmesi, geliştirmesi ve uygulamasını kapsar.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması, yol haritası geliştirmesi, tasarlaması ve uygulamasını istenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün ve medya planlamasını savunması ve sunmasını hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tasarım bilgilerini ve öğrendiklerini ilgili alanda kullanabilme becerisi. | 4 |
P2 | Tasarım süreçlerindeki estetik ve işlevi dün, bugün ve yarın ilişkisini kurarak yorumlayabilme. | 3 |
P3 | Soyut ve somut kavramları görsel yolla yaratıcı biçimde yenilikçi ve özgün yapıtlar oluşturabilme. | 5 |
P4 | Alandaki bilgisayar yazılımlarını, teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri etkin kullanabilme. | 5 |
P7 | Grafik tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, tasarım sorunlarını çözebilme. | 5 |
P8 | Geleneksel ve yeni medya için iki ve üç boyutlu tasarımların yapım ve üretim sürecinde fotografik, tipografik, illüstratif, hareketli ve interaktif ögeleri kullanarak hedef kitleye doğru mesajı ve göstergeleri, doğru iletişim mecraları aracılığıyla iletebilme. | 5 |
P9 | Tasarım alanına dair sosyal ve kültürel konularda disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde, bireysel ya da ekip üyesi olarak uyumlu ve bilinçli çalışabilme. | 3 |
P10 | Alandaki mesleki çalışmalarında insan hakları, çevre sorunları, kültürel çeşitlilik gibi konularda kamu yararı ile hukuksal sonuçları gözeterek, evrensel ve toplumsal sorumluluk bilinci ile grafik tasarımı alanında proje geliştirerek duyarlılıkla toplumla paylaşabilme. | 3 |
P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 5 |
P12 | İş hayatındaki çalışmalar hakkında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olarak; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | P.2.4 | 1 |
Ö3 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | P.3.1 | 3 |
Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | P.3.2 | 3 |
Ö5 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | P.3.3 | 3 |
Ö6 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | P.3.4 | 3 |
Ö7 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | P.3.6 | 3 |
Ö8 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.4.1 | 3 |
Ö9 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | P.4.4 | 3 |
Ö10 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | P.7.1 | 3 |
Ö11 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | P.7.3 | 3 |
Ö12 | Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.7.6 | 3 |
Ö13 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | P.8.2 | 1,3 |
Ö14 | Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme. | P.8.4 | 1,3 |
Ö15 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme | P.8.5 | 3 |
Ö16 | Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. | P.8.6 | 3 |
Ö17 | Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | P.9.1 | 3 |
Ö18 | Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme. | P.9.3 | 3 |
Ö19 | Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.10.5 | 3 |
Ö20 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | P.11.3 | 3 |
Ö21 | Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme | P.11.4 | 3 |
Ö22 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 3 |
Ö23 | Araştırma raporunu savunabilme | P.11.6 | 3 |
Ö24 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | P.12.3 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taraması, arka plan araştırması yapılması, problemin sınırlandırılması |
3 | Yol haritasının oluşturulması |
4 | Yaratıcı fikir ve strateji belirlenmesi |
5 | Yaratıcı brief hazırlanması |
6 | Projenin çerçevesinin oluşturulması |
7 | Görsel materyallerin hazırlanması |
8 | Medya seçimi |
9 | Proje uygulama çalışmalarının başlatılması |
10 | Proje uygulama |
11 | Proje uygulama |
12 | Geri bildirimler |
13 | Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi |
14 | Projenin makale formatına dönüştürülmesi ve yayına hazır hale getirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985 |
Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987 | |
Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarını yine günümüz imkân ve olanakları ile üretebilme. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak açıklayabilme. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Grafik tasarımı çalışmalarında somut ve soyut kavramları fark edebilme. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlayabilme. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Analiz sonucu ortaya çıkan sorunları çözebilme. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö11 | Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö12 | Tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö13 | Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö14 | Görsel yolla iletişim kurarak kendilerini ifade edebilme. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö15 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan ya da olmayan kişilere aktarırken bağ kurabilme | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö16 | Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö17 | Tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö18 | Tasarım sürecinde grup içinde uyumlu üretken ve grup çalışmalarını idare edebilme. | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö19 | Tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö20 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö21 | Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö22 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö23 | Araştırma raporunu savunabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö24 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederek kendine uygun olanı tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 |