Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80910100 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR | A-Z28 | [email protected] | 7334 | Pazartesi 10:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Bilimsel makale, yayın, tez, kitap vb. çalışmaların incelenmesi
Dersin Amacı
Lisansüstü öğretimde bilimsel esas ve yöntemlere uygun metin oluşturmanın sağlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirebilme, geliştirdiği önerilerden bir konu belirleyebilme ve bu konu hakkında rapor hazırlayabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | P.11.3 | 1,3 |
Ö2 | Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme | P.11.4 | 1,3 |
Ö3 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | P.11.5 | 1,3 |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.12.6 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilimsel Düşünce Yöntemi |
2 | Araştırma Türleri ve Veri Toplama Yöntemleri |
3 | Kütüphanelerden Yararlanma |
4 | Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır? |
5 | Araştırma Raporunun Biçimsel Yapısı |
6 | Dipnotlu Kaynak Gösterme Yöntemi |
7 | Metiniçi Kaynak Gösterme Yöntemi |
8 | Ara Sınav |
9 | Metin Aktarmaları Nasıl Yapılır? |
10 | Metin oluşturmada Bilgisayar Kullanımı |
11 | internet Kaynaklarından Yaralanma |
12 | Bilimsel Metinde Dil Kullanımı |
13 | Bilimsel Metinde Tablo Şekil ve Grafikler |
14 | Bilimsel Metinde Tablo Şekil ve Grafikler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | KARASAR N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınevi. |
NEUMAN L. (2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri I. Siyasal Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 6 | 10 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 | P12 |
---|---|---|---|
Ö1 | Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenleyebilme ve analiz edebilme | 5 | - |
Ö2 | Bulguları yorumlayabilme, düzenleyebilme ve sunabilme | 5 | - |
Ö3 | Araştırmayı rapor haline getirebilme | 5 | - |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | 4 |