Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 84211118 | Kalite Mühendisliğinde Özel Konular | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Murat DARÇIN | A-306 | [email protected] | 7907 |
Dersin İçeriği
Bu ders, kalite mühendisliği alanındaki ileri düzey ve güncel konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, kalite yönetimi ve kontrolü ile ilgili yeni yöntemler ve teknikler hakkında bilgi edineceklerdir. Ders kapsamında, toplam kalite yönetimi (TQM), altı sigma, kalite fonksiyon yayılımı (QFD) ve sürekli iyileştirme süreçleri gibi konular derinlemesine incelenir. Bu ders, öğrencilere modern kalite mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme ve süreç iyileştirme projelerini yönetme becerisi kazandırır. Öğrenciler, kalite yönetimi alanında yenilikçi yaklaşımlar geliştirerek, endüstriyel süreçlerin verimliliğini ve müşteri memnuniyetini artırabileceklerdir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere kalite mühendisliği alanındaki güncel ve ileri düzey yöntemleri tanıtarak modern kalite yönetimi uygulamalarında yetkinlik kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrenciler, toplam kalite yönetimi, altı sigma, QFD ve sürekli iyileştirme gibi yaklaşımları kullanarak süreçleri analiz etme, iyileştirme projeleri geliştirme ve kalite sorunlarına yenilikçi çözümler üretme becerisi edinirler. Böylece endüstriyel süreçlerin verimliliğini artırma ve müşteri memnuniyetini yükseltme konusunda donanımlı kalite mühendisleri olmaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
