Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80220102 | Seminer | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulamalı çalışmalar |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır. | 4 |
P2 | Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir. | 4 |
P3 | Aile danışmanlığı alanındaki bilimsel bilgi ve bulgulara, sonuçlara ulaşma, güncel literatürü takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 4 |
P4 | Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, becerileri ve deneyimini kullanarak bilimsel verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı meslekî ve etik değerleri esas alarak çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. | 3 |
P5 | Aile danışmanlığı alanı ile ilgili her türlü bilgi ve teknolojilerini kullanır. | 3 |
P6 | Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak birey, aile ve topluma yönelik oluşan sorunlarda çözüm odaklı gerekli eğitimi yapar. | 3 |
P7 | Aile danışmanlığı alanına özgü sorunlara bilimsel veriler doğrultusunda çözüm üretir. | 4 |
P9 | Aile danışmanlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık ve girift sorunları çözmek için bireysel ve bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir. | P.1.2 | 7 |
Ö2 | Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular. | P.1.3 | 7 |
Ö3 | Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir. | P.1.4 | 7 |
Ö4 | Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar. | P.2.1 | 7 |
Ö5 | Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. | P.2.3 | 7 |
Ö6 | Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir. | P.2.4 | 7 |
Ö7 | Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar. | P.2.6 | 7 |
Ö8 | Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri, ve araştırma bulgularını anlar. | P.3.1 | 7 |
Ö9 | Güncel literatürdeki bulguların pratik uygulamalara nasıl aktarılabileceğini kavrar. | P.3.2 | 7 |
Ö10 | Araştırma temelli yöntemleri etkili bir şekilde uygular. | P.3.3 | 7 |
Ö11 | Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. | P.3.4 | 7 |
Ö12 | Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirir ve kendi aile danışmanlığı pratiğini güçlendirmek için yeni yaklaşımlar geliştirir. | P.3.5 | 7 |
Ö13 | Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.3.6 | 7 |
Ö14 | Mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgileri güncel ve eksiksiz şekilde bilir. | P.4.1 | 7 |
Ö15 | Aile danışmanlığındaki sorunları analiz eder ve kökenlerini bilimsel açıdan değerlendirir. | P.4.4 | 7 |
Ö16 | Bilimsel verileri ve mesleki etik değerleri birleştirerek özgün çözüm önerileri geliştirir. | P.4.5 | 7 |
Ö17 | Kullanılan teknolojilerin işleyişini ve potansiyelini anlar. | P.5.1 | 7 |
Ö18 | Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar. | P.5.4 | 7 |
Ö19 | Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar. | P.6.1 | 7 |
Ö20 | Aile danışmanlığı alanındaki bilgi ve deneyimleri, sorunlara özgü çözüm önerileri üretmekte kullanır. | P.6.5 | 7 |
Ö21 | Eğitim sonuçlarını birey, aile ve toplum düzeyinde ölçer ve değerlendirir. | P.6.6 | 7 |
Ö22 | Aile danışmanlığı alanındaki özel sorunları, bilimsel verilere dayalı olarak anlar. | P.7.1 | 7 |
Ö23 | Farklı bilimsel teorileri ve yaklaşımları eleştirir ve uygulamalarını analiz eder. | P.7.4 | 7 |
Ö24 | Bilimsel verileri sentezleyerek özgün çözüm önerileri geliştirir. | P.7.5 | 7 |
Ö25 | Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir. | P.7.6 | 7 |
Ö26 | Aile danışmanlığı alanındaki derin bilgi ve deneyimi kullanarak karşılaşılan karmaşık sorunları anlar. | P.9.1 | 7 |
Ö27 | Sorunların temel nedenlerini anlama ve çeşitli faktörler arasındaki ilişkileri kavrar. | P.9.2 | 7 |
Ö28 | Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir. | P.9.3 | 7 |
Ö29 | Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir. | P.9.4 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı- (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti |
2 | Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler-Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi |
3 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
4 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
5 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
6 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
7 | Verilerin Toplanması-Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması |
8 | Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması |
9 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
10 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
11 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
12 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
13 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
14 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık |
İslam, Y. (2005). Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II Seçkin Yayıncılık, Ankara | |
KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri, ve araştırma bulgularını anlar. | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Güncel literatürdeki bulguların pratik uygulamalara nasıl aktarılabileceğini kavrar. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö10 | Araştırma temelli yöntemleri etkili bir şekilde uygular. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö11 | Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö12 | Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirir ve kendi aile danışmanlığı pratiğini güçlendirmek için yeni yaklaşımlar geliştirir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö13 | Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö14 | Mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgileri güncel ve eksiksiz şekilde bilir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö15 | Aile danışmanlığındaki sorunları analiz eder ve kökenlerini bilimsel açıdan değerlendirir. | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö16 | Bilimsel verileri ve mesleki etik değerleri birleştirerek özgün çözüm önerileri geliştirir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö17 | Kullanılan teknolojilerin işleyişini ve potansiyelini anlar. | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö18 | Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar. | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö19 | Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö20 | Aile danışmanlığı alanındaki bilgi ve deneyimleri, sorunlara özgü çözüm önerileri üretmekte kullanır. | - | - | - | - | - | 4 | - | - |
Ö21 | Eğitim sonuçlarını birey, aile ve toplum düzeyinde ölçer ve değerlendirir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö22 | Aile danışmanlığı alanındaki özel sorunları, bilimsel verilere dayalı olarak anlar. | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö23 | Farklı bilimsel teorileri ve yaklaşımları eleştirir ve uygulamalarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö24 | Bilimsel verileri sentezleyerek özgün çözüm önerileri geliştirir. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö25 | Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö26 | Aile danışmanlığı alanındaki derin bilgi ve deneyimi kullanarak karşılaşılan karmaşık sorunları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö27 | Sorunların temel nedenlerini anlama ve çeşitli faktörler arasındaki ilişkileri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö28 | Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | 3 |
Ö29 | Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |