İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80220102 Seminer 1 Güz 1 2+0+0 7 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Uygulamalı çalışmalar
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır. 4
P2 Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir. 4
P3 Aile danışmanlığı alanındaki bilimsel bilgi ve bulgulara, sonuçlara ulaşma, güncel literatürü takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 4
P4 Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, becerileri ve deneyimini kullanarak bilimsel verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı meslekî ve etik değerleri esas alarak çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. 3
P5 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili her türlü bilgi ve teknolojilerini kullanır. 3
P6 Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak birey, aile ve topluma yönelik oluşan sorunlarda çözüm odaklı gerekli eğitimi yapar. 3
P7 Aile danışmanlığı alanına özgü sorunlara bilimsel veriler doğrultusunda çözüm üretir. 4
P9 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık ve girift sorunları çözmek için bireysel ve bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir. P.1.2 7
Ö2 Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular. P.1.3 7
Ö3 Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir. P.1.4 7
Ö4 Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar. P.2.1 7
Ö5 Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. P.2.3 7
Ö6 Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir. P.2.4 7
Ö7 Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar. P.2.6 7
Ö8 Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri, ve araştırma bulgularını anlar. P.3.1 7
Ö9 Güncel literatürdeki bulguların pratik uygulamalara nasıl aktarılabileceğini kavrar. P.3.2 7
Ö10 Araştırma temelli yöntemleri etkili bir şekilde uygular. P.3.3 7
Ö11 Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. P.3.4 7
Ö12 Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirir ve kendi aile danışmanlığı pratiğini güçlendirmek için yeni yaklaşımlar geliştirir. P.3.5 7
Ö13 Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. P.3.6 7
Ö14 Mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgileri güncel ve eksiksiz şekilde bilir. P.4.1 7
Ö15 Aile danışmanlığındaki sorunları analiz eder ve kökenlerini bilimsel açıdan değerlendirir. P.4.4 7
Ö16 Bilimsel verileri ve mesleki etik değerleri birleştirerek özgün çözüm önerileri geliştirir. P.4.5 7
Ö17 Kullanılan teknolojilerin işleyişini ve potansiyelini anlar. P.5.1 7
Ö18 Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar. P.5.4 7
Ö19 Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar. P.6.1 7
Ö20 Aile danışmanlığı alanındaki bilgi ve deneyimleri, sorunlara özgü çözüm önerileri üretmekte kullanır. P.6.5 7
Ö21 Eğitim sonuçlarını birey, aile ve toplum düzeyinde ölçer ve değerlendirir. P.6.6 7
Ö22 Aile danışmanlığı alanındaki özel sorunları, bilimsel verilere dayalı olarak anlar. P.7.1 7
Ö23 Farklı bilimsel teorileri ve yaklaşımları eleştirir ve uygulamalarını analiz eder. P.7.4 7
Ö24 Bilimsel verileri sentezleyerek özgün çözüm önerileri geliştirir. P.7.5 7
Ö25 Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir. P.7.6 7
Ö26 Aile danışmanlığı alanındaki derin bilgi ve deneyimi kullanarak karşılaşılan karmaşık sorunları anlar. P.9.1 7
Ö27 Sorunların temel nedenlerini anlama ve çeşitli faktörler arasındaki ilişkileri kavrar. P.9.2 7
Ö28 Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir. P.9.3 7
Ö29 Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir. P.9.4 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı- (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti
2 Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler-Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi
3 Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri
4 Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri
5 Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi
6 Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi
7 Verilerin Toplanması-Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması
8 Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması
9 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
10 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
11 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
12 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
13 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
14 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık
İslam, Y. (2005). Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II Seçkin Yayıncılık, Ankara
KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 50 50
Diğer 1 3 3
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P9
Ö1 Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir. 4 - - - - - - -
Ö2 Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular. 4 - - - - - - -
Ö3 Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir. 3 - - - - - - -
Ö4 Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar. - 5 - - - - - -
Ö5 Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. - 4 - - - - - -
Ö6 Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir. - 4 - - - - - -
Ö7 Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar. - 4 - - - - - -
Ö8 Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri, ve araştırma bulgularını anlar. - - 3 - - - - -
Ö9 Güncel literatürdeki bulguların pratik uygulamalara nasıl aktarılabileceğini kavrar. - - 4 - - - - -
Ö10 Araştırma temelli yöntemleri etkili bir şekilde uygular. - - 4 - - - - -
Ö11 Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. - - 5 - - - - -
Ö12 Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirir ve kendi aile danışmanlığı pratiğini güçlendirmek için yeni yaklaşımlar geliştirir. - - 4 - - - - -
Ö13 Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. - - 3 - - - - -
Ö14 Mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgileri güncel ve eksiksiz şekilde bilir. - - - 3 - - - -
Ö15 Aile danışmanlığındaki sorunları analiz eder ve kökenlerini bilimsel açıdan değerlendirir. - - - 4 - - - -
Ö16 Bilimsel verileri ve mesleki etik değerleri birleştirerek özgün çözüm önerileri geliştirir. - - - 3 - - - -
Ö17 Kullanılan teknolojilerin işleyişini ve potansiyelini anlar. - - - - 4 - - -
Ö18 Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar. - - - - 3 - - -
Ö19 Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar. - - - - - 3 - -
Ö20 Aile danışmanlığı alanındaki bilgi ve deneyimleri, sorunlara özgü çözüm önerileri üretmekte kullanır. - - - - - 4 - -
Ö21 Eğitim sonuçlarını birey, aile ve toplum düzeyinde ölçer ve değerlendirir. - - - - - 3 - -
Ö22 Aile danışmanlığı alanındaki özel sorunları, bilimsel verilere dayalı olarak anlar. - - - - - - 3 -
Ö23 Farklı bilimsel teorileri ve yaklaşımları eleştirir ve uygulamalarını analiz eder. - - - - - - 4 -
Ö24 Bilimsel verileri sentezleyerek özgün çözüm önerileri geliştirir. - - - - - - 4 -
Ö25 Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir. - - - - - - 3 -
Ö26 Aile danışmanlığı alanındaki derin bilgi ve deneyimi kullanarak karşılaşılan karmaşık sorunları anlar. - - - - - - - 4
Ö27 Sorunların temel nedenlerini anlama ve çeşitli faktörler arasındaki ilişkileri kavrar. - - - - - - - 4
Ö28 Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir. - - - - - - - 3
Ö29 Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir. - - - - - - - 4