İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır.
P.1.1) Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar.
P.1.2) Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir.
P.1.3) Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular.
P.1.4) Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir.
P.1.5) Aile danışmanlığı literatüründeki boşlukları tanımlar ve yeni yaklaşımlar önerir.
P.1.6) Mesleki etik değerlere uygunluğu göz önünde bulundurarak uygulamalarını değerlendirir.
P2) Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir.
P.2.1) Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar.
P.2.2) Çeşitli kaynaklardan gelen bilgilerin birbiriyle nasıl ilişkilendirileceğini anlama yeteneği geliştirir.
P.2.3) Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir.
P.2.4) Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir.
P.2.5) Çeşitli bilgi kaynaklarından elde edilen bilgileri sentezler ve yeni bir bakış açısı oluşturur.
P.2.6) Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar.
P3) Aile danışmanlığı alanındaki bilimsel bilgi ve bulgulara, sonuçlara ulaşma, güncel literatürü takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
P.3.1) Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri, ve araştırma bulgularını anlar.
P.3.2) Güncel literatürdeki bulguların pratik uygulamalara nasıl aktarılabileceğini kavrar.
P.3.3) Araştırma temelli yöntemleri etkili bir şekilde uygular.
P.3.4) Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder.
P.3.5) Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirir ve kendi aile danışmanlığı pratiğini güçlendirmek için yeni yaklaşımlar geliştirir.
P.3.6) Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P4) Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, becerileri ve deneyimini kullanarak bilimsel verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı meslekî ve etik değerleri esas alarak çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
P.4.1) Mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgileri güncel ve eksiksiz şekilde bilir.
P.4.2) Bilimsel verileri anlar ve aile danışmanlığı alanındaki sorunları tanımlar.
P.4.3) Bilimsel verileri aile danışmanlığı pratiğinde uygular.
P.4.4) Aile danışmanlığındaki sorunları analiz eder ve kökenlerini bilimsel açıdan değerlendirir.
P.4.5) Bilimsel verileri ve mesleki etik değerleri birleştirerek özgün çözüm önerileri geliştirir.
P.4.6) Mesleki ve etik değerlere uygun olarak geliştirilen çözüm önerilerini eleştirir ve etkilerini değerlendirir.
P5) Aile danışmanlığı alanı ile ilgili her türlü bilgi ve teknolojilerini kullanır.
P.5.1) Kullanılan teknolojilerin işleyişini ve potansiyelini anlar.
P.5.2) Aile danışmanlığı süreçlerinde kullanılan teknolojilerin amacını ve etkilerini kavrar.
P.5.3) Online danışmanlık platformlarını kullanarak uzaktan danışmanlık yapma becerisine sahiptir.
P.5.4) Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar.
P.5.5) Dijital araçları kullanarak aile danışmanlığı pratiğini iyileştirecek özgün çözümler geliştirir.
P.5.6) Aile danışmanlığı süreçlerindeki teknolojik uygulamaların mesleki standartlara uygunluğunu değerlendirir.
P6) Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak birey, aile ve topluma yönelik oluşan sorunlarda çözüm odaklı gerekli eğitimi yapar.
P.6.1) Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar.
P.6.2) Sorunların kökenlerini anlar ve bu sorunların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini kavrar.
P.6.3) Geliştirdiği eğitim programlarını aile danışmanlığı süreçlerinde etkili bir şekilde uygular.
P.6.4) Sorunların aile dinamikleri, bireysel psikoloji ve toplumsal etkileşimlerle olan ilişkilerini analiz eder.
P.6.5) Aile danışmanlığı alanındaki bilgi ve deneyimleri, sorunlara özgü çözüm önerileri üretmekte kullanır.
P.6.6) Eğitim sonuçlarını birey, aile ve toplum düzeyinde ölçer ve değerlendirir.
P7) Aile danışmanlığı alanına özgü sorunlara bilimsel veriler doğrultusunda çözüm üretir.
P.7.1) Aile danışmanlığı alanındaki özel sorunları, bilimsel verilere dayalı olarak anlar.
P.7.2) Aile danışmanlığı alanındaki sorunların karmaşıklığını anlar ve bu sorunların kökenlerini kavrar.
P.7.3) Bilimsel verileri kullanarak aile danışmanlığı süreçlerinde çözüm odaklı uygulamalar geliştirir.
P.7.4) Farklı bilimsel teorileri ve yaklaşımları eleştirir ve uygulamalarını analiz eder.
P.7.5) Bilimsel verileri sentezleyerek özgün çözüm önerileri geliştirir.
P.7.6) Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir.
P8) Aile danışmanlığı alanı ile ilgili sahip olduğu deneyim ve bilgi birikimini kullanarak çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilecek yetkinliğe sahip olmak ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile iş birliği içinde bulunarak bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
P.8.1) Farklı meslek gruplarının rolleri, sorumlulukları ve katkılarını anlar.
P.8.2) İş birliği içinde çalışırken farklı meslek gruplarıyla etkili iletişim ve anlayış geliştirir.
P.8.3) İş birliği içinde çalışma bağlamında, aile danışmanlığı becerilerini ve bilgilerini uygular.
P.8.4) İş birliği içinde, farklı meslek gruplarının perspektiflerini analiz ederek etkileşimleri analiz eder.
P.8.5) İş birliği içinde, farklı meslek grupları arasında sentez oluşturarak ortak çözümler üretir.
P.8.6) İş birliği içinde, ekip çalışmalarının verimliliğini değerlendirme ve gerekli düzeltmeleri yapma becerisini sağlar.
P9) Aile danışmanlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık ve girift sorunları çözmek için bireysel ve bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
P.9.1) Aile danışmanlığı alanındaki derin bilgi ve deneyimi kullanarak karşılaşılan karmaşık sorunları anlar.
P.9.2) Sorunların temel nedenlerini anlama ve çeşitli faktörler arasındaki ilişkileri kavrar.
P.9.3) Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir.
P.9.4) Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir.
P.9.5) Ekip içinde, farklı uzmanlıkları birleştirerek kapsamlı çözümler geliştirir.
P.9.6) Ekip içinde, uygulanan çözüm stratejilerinin etkinliğini düzenli olarak değerlendirir.
P10) Bir aile danışmanı olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
P.10.1) Eğitim ve gelişim programlarının tasarımıyla ilgili temel prensipleri bilmektedir.
P.10.2) Çalışanların bireysel ve grup dinamiklerini anlayarak, özel gelişim ihtiyaçlarını belirler.
P.10.3) Etkinlikleri yürütme sürecinde pratik becerileri uygular.
P.10.4) Eğitim sürecinde karşılaşılan sorunları analiz ederek çözüm stratejileri geliştirir.
P.10.5) Eğitim programlarını geliştirmek için farklı kaynaklardan gelen bilgileri sentezler.
P.10.6) Çalışanların kazanımlarını ölçme ve değerlendirme süreçlerini değerlendirir.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)