Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80210101 | Aile Danışmanlığı Kuramları | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Alanında en büyük dayanakları kapsayan aile terapisi mevcut teori, süreç ve uygulamalarına kapsamlı bir bakış kazandırmak. Ailelerle çalışırken kullanılabilecek sistemik aile teorisi ve farklı yaklaşımların incelemek.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, mevcut teorileri, süreçleri ve aile terapisi uygulamaları keşfetmek olacaktır.Aile sistemi ailelerle çalışırken farklı sistemler teorisi ve farklı yaklaşımlar bakarak incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders kitapları, dersin işlenişi ve değerlendirme hakkında bilgilendirme, soruların cevaplanması |
2 | Aile Terapilerinin Tarihi ve Gelişimi |
3 | Aile Gelişimi: Devamlılık ve Değişim |
4 | Sistemik Modeller |
5 | Psikodinamik Modeller |
6 | Kuşaklararası Modeller |
7 | Yaşantısal Modeller |
8 | Stratejik Modeller |
9 | Bilişsel Davranışçı Modeller |
10 | Aile İşlevselliğinde Cinsiyet ve Kültür Etkileri |
11 | Çocuk Odaklı Problemler |
12 | Yetişkin Odaklı Problemler |
13 | Vaka Çalışmalar |
14 | Çiflerle ve ailelerle görüşme ilkeleri ve ipuçları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Goldenberg, H. ve Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview (7. baskı). CA: Thomson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |