Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinler Arası Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80210100 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders, bilimsel araştırmanın temel dayanakları; bilimsel araştırma etiği; araştırma süreci ve teknikleri:problemin tanımlanması, araştırmanın amacı ve hipotez(denence), değişken türleri, araştırma türleri (modeli), araştırmaevreni ve örneklem, veri toplama teknikleri, geçerlik vegüvenirliğin ölçümü; verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması araştırma raporunun yazılması gibi konularıiçerir.
Dersin Amacı
Aile Danışmanlığı yüksek lisansprogramı öğrencilerine teorik ve uygulamalı düzeyde bir bilimselaraştırmanın temel kavramlarını süreç ve tekniklerini öğretmek bu dersin temel amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve derse oryantasyon, ders materyallerinin ve işlenişinin tanıtılması, temenni ve beklentiler |
2 | Aile Danışmanlığında Araştırmanın Yeri ve Önemi, Bilim ve Bilimle İlgili Kavramlar. Bilim ve Araştırma. Bilimsel Yöntem. Bilimsel Tutum ve Davranışlar. |
3 | Araştırma Tanımı, Türleri ve Aşamaları. Araştırmanın Temel Nitelikleri veAraştırmaya Karşı Bazı Yanlış Tutumlar |
4 | Aile Danışmanlığında Nicel ve Nitel Araştırmanın Kullanımı |
5 | Araştırma Konu seçimi, Araştırma Süreç ve Teknikleri |
6 | Eleştirel Kaynak İncelemesi, Hipotez ve Strateji Geliştirme |
7 | Ara sınav |
8 | Bilimsel Araştırma Veri |
9 | Araştırmada Ölçme ve Ölçekler |
10 | Nicel Analiz Yöntemleri (I) |
11 | Nicel Analiz Yöntemleri (II) |
12 | Nitel Analiz Yöntemleri |
13 | Araştırma Önerisinin Planlanması |
14 | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Bilimsel Araştırma Etiği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 2 |
3 | |
4 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |