İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99901062 İhracat Pazarlaması 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr.Arş.Gör. Mine ÜZÜMCÜOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İhracat pazarlaması dersi, uluslararası pazarlama stratejileri geliştirme, hedef pazar analizi yapma ve ihracat süreçlerinde gerekli belgeler ile finansman yöntemlerini öğrenmeyi kapsar. Ayrıca kültürel, hukuki ve lojistik faktörlerin ihracattaki rolü üzerinde durarak vaka çalışmalarıyla teorik bilgiyi pratiğe dönüştürmeyi hedefler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere ihracat pazarlaması hakkında bilgi verme, alandaki güncel ihtiyaçları görme ve bu ihtiyaçları çözüme ulaştırma becerileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 5
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 3
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 3
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 2
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 5
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 4
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 3
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 3
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 2
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 2
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 2
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 2
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler ihracat stratejisi, pazar giriş modları ve uluslararası ticaret düzenlemeleri gibi ihracat pazarlamasıyla ilgili temel kavramları ve terimleri tanımlayıp tanımlayabileceklerdir. P.1.21 1
Ö2 Students will be able to explain the processes and factors involved in developing an export marketing plan, including target market selection, pricing strategies, and distribution channels. P.1.22 1
Ö3 Öğrenciler, yabancı pazarlara yönelik pazar giriş stratejileri ve tanıtım kampanyaları geliştirmek için ihracat pazarlama araçlarını ve tekniklerini uygulayabileceklerdir.S P.2.23 1
Ö4 Öğrenciler, doğrudan ihracat, dolaylı ihracat ve ortaklıklar gibi farklı ihracat pazarlama stratejilerinin çeşitli pazar koşullarındaki etkinliğini değerlendirebilecekler. P.6.8 1
Ö5 Öğrenciler, pazar araştırması, ürün uyarlaması, fiyatlandırma stratejileri ve tanıtım faaliyetlerini içeren kapsamlı bir ihracat pazarlama planı geliştirebilecek ve uygulayabilecekler. P.7.9 1
Ö6 Farklı veri toplama yöntemlerinin ve teknolojilerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir. P.8.14 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Uluslararası pazarlama
2 İhracat pazarlaması ve ihracat adımları
3 İhracat pazarlaması ve ihracat adımları
4 Hedef pazarların dağılımı
5 Pazarlama stratejileri ve politikaları
6 Pazarlama stratejileri ve politikaları
7 İhracatta kullanılan belgeler
8 Uluslararası ticarette ödeme yöntemleri
9 Dolaşım yöntemleri, taşıma yöntemleri
10 Dış pazar stratejileri yöntemleri
11 Dış pazar stratejileri yöntemleri
12 Dış pazar seçimi
13 Dış pazar seçimi
14 Dış pazar araştırması kontrol listeleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar International Marketing and Export Management, G. Albaum, E. Duerr & J. Strandskov, 7th edition, 2011
Global Marketing, Global Edition 8/E. Warren J. Keegan, Mark C. Green, 2015. ISBN- 13: 9781292017389
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 60 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 122
Toplam Yük / 30 4,07
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P6 P7 P8
Ö1 Öğrenciler ihracat stratejisi, pazar giriş modları ve uluslararası ticaret düzenlemeleri gibi ihracat pazarlamasıyla ilgili temel kavramları ve terimleri tanımlayıp tanımlayabileceklerdir. 5 - - - -
Ö2 Students will be able to explain the processes and factors involved in developing an export marketing plan, including target market selection, pricing strategies, and distribution channels. - - - - -
Ö3 Öğrenciler, yabancı pazarlara yönelik pazar giriş stratejileri ve tanıtım kampanyaları geliştirmek için ihracat pazarlama araçlarını ve tekniklerini uygulayabileceklerdir.S - - - - -
Ö4 Öğrenciler, doğrudan ihracat, dolaylı ihracat ve ortaklıklar gibi farklı ihracat pazarlama stratejilerinin çeşitli pazar koşullarındaki etkinliğini değerlendirebilecekler. - - - - -
Ö5 Öğrenciler, pazar araştırması, ürün uyarlaması, fiyatlandırma stratejileri ve tanıtım faaliyetlerini içeren kapsamlı bir ihracat pazarlama planı geliştirebilecek ve uygulayabilecekler. - - - - -
Ö6 Farklı veri toplama yöntemlerinin ve teknolojilerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir. - - - - 3