P2) Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme.
P.2.1) Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlama ve hatırlama |
P.2.1) Öğrenciler tesis yeri seçim kararlarının temel belirleyicilerini anlar ve kararda yardımcı olacak analitik modellerin nasıl kullanılacağını öğrenir |
P.2.2) Nitel ve nicel temel araştırma tasarımlarını açıklama ve özetleme |
P.2.3) Öğrenciler mikroekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabileceklerdir. |
P.2.3) Seçtiği konuyu araştırmak, veri toplamak ve analiz etmek ve belirlenen araştırma sorularını veya iş sorunlarını ele almak için uygun araştırma metodolojilerini ve analitik teknikleri uygulayabilir. |
P.2.4) Öğrenciler, Heckscher-Ohlin modeli, Ricardo modeli ve Mundell-Fleming modeli dahil olmak üzere uluslararası ticaret ve finansın temel teorilerini açıklayabilecektir. |
P.2.5) Öğrenciler, taşımacılık, depolama ve bilgi sistemlerinin rolleri de dahil olmak üzere küresel ölçekte tedarik zincirlerinin yönetilmesinde yer alan süreç ve stratejileri açıklayabilecektir. |
P.2.6) Öğrenciler, gümrük prosedürleri, ticarete uygunluk ve uluslararası nakliye dahil olmak üzere uluslararası ticareti düzenleyen prosedür ve yönetmelikleri açıklayabilecektir. |
P.2.7) Öğrenciler, uluslararası ticareti nasıl düzenlediği ve ulusal çıkarları nasıl koruduğu da dahil olmak üzere gümrük mevzuatının temel ilke ve amaçlarını açıklayabilecektir. |
P.2.8) SPSS gibi istatistiksel veri analizi programlarını araştırma soruları ve değişken tiplerine göre kullanabilir. |
P.2.9) Bir araştırma problemini araştırma sürecinin genel basamaklarını kullanarak analiz edebilir ve çözüme ulaştırabilir. |
P.2.10) Bir araştırma problemi ile ilgili literatürü araştırmanın amacını gerekçelendirebilir ve ilgili literatürdeki boşluğu gösterebilecek şekilde eleştirel olarak organize edip bunu akademik üsluba uygun biçimde aktarabilir. |
P.2.11) Öğrenciler, gümrük uygulamalarını düzenleyen yasal çerçeveler de dahil olmak üzere, gelişmiş gümrük düzenlemelerinin ve uluslararası ticaret yasalarının karmaşıklıklarını tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir. |
P.2.12) İş bağlamlarıyla ilgili aritmetik, cebir ve temel geometri dahil olmak üzere temel matematiksel kavramları ve işlemleri hatırlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
P.2.13) İş dünyasındaki temel matematiksel konuları ve uygulamaları yüzdesel, orantısal ve basit faiz hesaplamaları aracılığıyla açıklayabilir. |
P.2.14) Finansal hesaplamalar, envanter yönetimi ve fiyatlandırma stratejileri de dahil olmak üzere çeşitli iş senaryolarında karşılaşılan pratik sorunları çözmek için matematiksel teknikleri uygulayabilirler. |
P.2.15) Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabilir. |
P.2.16) Varsayımlar, sınırlamalar ve risk gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, iş analizi ve karar verme süreçlerinde kullanılan matematiksel model ve yöntemlerin uygunluğunu ve doğruluğunu değerlendirebileceklerdir. |
P.2.17) Bütçeleme planları geliştirmek, finansal tahminler oluşturmak veya envanter yönetim sistemlerini optimize etmek gibi iş sorunlarına pratik çözümler tasarlamak için matematiksel ilkeleri kullanabileceklerdir. |
P.2.18) Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. |
P.2.19) İş bağlamlarıyla ilgili aritmetik, cebir ve temel geometri dahil olmak üzere temel matematiksel kavramları ve işlemleri hatırlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
P.2.20) İş dünyasındaki temel matematiksel konuları ve uygulamaları yüzdesel, orantısal ve basit faiz hesaplamaları aracılığıyla açıklayabilir. |
P.2.20) Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili mevcut problemleri belirleyip, bu problemleri çözmek için veri toplama, analiz ve raporlama becerilerini geliştirirler ve bu süreçleri etkili bir şekilde yönetebilirler. |
P.2.21) Finansal hesaplamalar, envanter yönetimi ve fiyatlandırma stratejileri de dahil olmak üzere çeşitli iş senaryolarında karşılaşılan pratik sorunları çözmek için matematiksel teknikleri uygulayabilirler. |
P.2.22) Öğrenciler, staj deneyimleri sırasında yaptıkları araştırmaları ve analizleri sözlü sunumlarla ifade edebilme yetkinliği kazanır, böylece uluslararası ticaret ve lojistik alanında elde ettikleri bilgileri profesyonel ve akademik çevrelerde etkili bir şekilde aktarabilirler. |
P.2.23) Öğrenciler, yabancı pazarlara yönelik pazar giriş stratejileri ve tanıtım kampanyaları geliştirmek için ihracat pazarlama araçlarını ve tekniklerini uygulayabileceklerdir.S |
P.2.24) Öğrenciler, küresel pazarlarda tüketici davranışını ve pazar talebini etkileyen ekonomik, politik ve kültürel faktörleri analiz edebileceklerdir. |
|
P3) İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme.
P.3.1) Öğrenciler arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikroekonomik terimleri tanımlayabilecektir. |
P.3.1) Öğrenciler GSYİH, işsizlik oranı, enflasyon oranı ve faiz oranları gibi temel makroekonomik göstergeleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. |
P.3.1) Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler |
P.3.1) Öğrenciler, muhasebe temel kavramlarını kullanarak işletme faaliyetlerini iktisadi, idari, mali ve ticari açılardan değerlendirme ve bu değerlendirmeleri raporlama yetkinliği kazanırlar |
P.3.1) Öğrenciler, finansal tabloları yorumlayarak işletmenin mali durumunu analiz eder ve bu analizler doğrultusunda işletme yönetimine yönelik stratejik öneriler geliştirebilme becerisi geliştirirler. |
P.3.2) Öğrenciler, piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilecektir. |
P.3.4) Öğrenciler toplam talep ve arz, Keynesyen ve Klasik modeller ve iş çevrimi dahil olmak üzere makroekonominin temel modellerini ve teorilerini tanımlayabileceklerdir. |
P.3.5) Öğrenciler makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabileceklerdir. |
P.3.6) Öğrenciler uluslararası ekonomi teorilerini gerçek dünyadaki durumlara ve güncel küresel ekonomik konulara uygulayabileceklerdir. |
P.3.7) Gerçek dünyadaki iş senaryolarını analiz ederek pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek pazarlama planları geliştirmek için pazarlama teori ve modellerini uygulayabilir. |
P.3.8) Öğrenciler, çeşitli paydaşların rolleri ve ticarete uygunluğun önemi de dahil olmak üzere, uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili ilke ve süreçleri açıklayabilecektir. |
P.3.9) Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabili |
P.3.10) Varsayımlar, sınırlamalar ve risk gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, iş analizi ve karar verme süreçlerinde kullanılan matematiksel model ve yöntemlerin uygunluğunu ve doğruluğunu değerlendirebileceklerdir. |
P.3.11) Öğrenciler, uluslararası finans alanındaki temel kavramları anlayarak, ekonomik, mali ve ticari konuları analiz edebilme yetkinliği kazanırlar ve bu konularda kapsamlı değerlendirmeler yapabilirler. |
P.3.12) Öğrenciler, uluslararası finans piyasalarını ve kurumlarını inceleyerek, bu alanlarda etkili bir şekilde görüş bildirebilme ve stratejik öneriler sunabilme becerisi geliştirirler |
P.3.14) Öğrenciler, ticaret hukuku perspektifinden hareketle, ticari uyuşmazlıkların çözümüne yönelik hukuki süreçleri analiz eder ve ticaret hukukunun sağladığı çerçeve içinde adil ve etkili çözümler önerme yetkinliği kazanırlar. |
P.3.15) Öğrenciler, ticaret hukuku kapsamında ekonomik ve mali sonuçları değerlendirerek, ticari sözleşmelerin hukuki niteliklerini analiz eder ve ticari ilişkilerde karşılaşılan mali riskleri belirleyebilme yetkinliği kazanırlar. |
P.3.15) Öğrenciler, hükümetin farklı kolları ve mahkemelerin hiyerarşisi de dahil olmak üzere hukuk sisteminin yapısını ve işlevlerini açıklayabilecektir. |
P.3.18) Öğrenciler, tüzük, içtihat, emsal karar ve hukukun üstünlüğü gibi temel hukuki kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. |
|
P4) Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme.
P.4.1) Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. |
P.4.1) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri ve bu aktörlerin faaliyetlerini analiz ederek, bu süreçlerin işleyişini ve etkinliğini değerlendirme becerisi kazanırlar |
P.4.1) Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. |
P.4.2) Öğrenciler tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilecektir. |
P.4.3) Öğrenciler ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilecektir. |
P.4.4) Öğrenciler tarifeler, kotalar ve ticaret anlaşmaları gibi uluslararası ticaret politikalarının yerel ve küresel ekonomiler üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. |
P.4.5) Öğrenciler, uluslararası ticaret operasyonlarını optimize etmek için tedarik zinciri yönetimi ilke ve tekniklerini uygulayabilecektir. |
P.4.6) Öğrenciler, gümrük prosedürleri, ticarete uygunluk ve uluslararası nakliye dahil olmak üzere uluslararası ticareti düzenleyen prosedür ve yönetmelikleri açıklayabilecektir. |
P.4.7) Öğrenciler gümrük mevzuatını uygulayabilecektir: Öğrenciler gümrük yönetmeliklerini ve prosedürlerini gerçek dünya senaryolarına uygulayabilecek ve yasal gerekliliklere uygunluğu sağlayabileceklerdir. |
P.4.8) Öğrenciler, küresel pazarlama teorilerini ve modellerini kullanarak gerçek dünya iş senaryolarını analiz edebilecek ve uygun pazarlama stratejileri oluşturabilecektir. |
P.4.9) Öğrenciler, küresel pazarlama kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebilecek ve trendleri, tüketici davranışlarını ve rekabet ortamını belirleyebilecektir. |
P.4.10) Öğrenciler, uluslararası standartlara uygunluğu sağlayarak gelişmiş gümrük düzenlemelerini ve prosedürlerini karmaşık ticaret senaryolarına uygulayabilecektir. |
P.4.11) Öğrenciler, küresel tedarik zincirlerinin verimliliğini ve etkinliğini optimize etmek için lojistik yönetimi tekniklerini uygulayabilecektir. |
P.4.12) Öğrenciler veri toplama, analiz teknikleri ve etik hususlar da dahil olmak üzere rekabet istihbaratının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. |
P.4.13) Öğrenciler, pazar bölümlendirmesi, birincil ve ikincil veriler ve kültürel analiz gibi uluslararası pazar araştırmasıyla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. |
P.4.16) Öğrenciler bir örgütte üretim yönetimin oynadığı rolü anlar. |
P.4.17) Öğrenciler, endüstriyel müşterilerle tedarik zinciri yönetimi bağlamındaki ilişkileri yönetme ve etkili satış teknikleri uygulama becerilerini geliştireceklerdir. |
P.4.18) Girişimciliği geliştiren ortamları analiz eder. |
P.4.19) Pazarlama bilgi sistemlerinin, pazarlamada karar verme ve strateji geliştirme üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir. |
|
|
P5) Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme.
P.5.1) Öğrenciler farklı makroekonomik politikaların ekonomik istikrar ve büyümenin sağlanmasındaki etkinliğini değerlendirebilecektir. |
P.5.1) Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen bireylerle etkili işbirliği yaparak, çok kültürlü ve disiplinler arası ekip çalışması becerisi kazanırlar. |
P.5.1) Öğrenciler, çeşitli kültürel ve disiplinler arası bakış açılarını anlayarak, pazarlama iletişimi stratejilerini küresel ve çok kültürlü bir bağlamda etkili bir şekilde uygulama yetkinliği geliştirirler. |
P.5.1) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.5.2) Öğrenciler döviz kuru dalgalanmalarının ve uluslararası mali politikaların küresel ekonomik istikrar üzerindeki sonuçlarını değerlendirebilecektir. |
P.5.3) Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. |
P.5.4) Öğrenciler ticaret düzenlemelerini, lojistik yönetim tekniklerini ve en iyi uygulamaları uluslararası ticaret operasyonlarındaki gerçek dünya senaryolarına uygulayabileceklerdir. |
P.5.5) Öğrenciler, Rakipler ve pazar koşulları hakkında bilgi toplamak ve analiz etmek için rekabet istihbarat araçlarını ve tekniklerini uygulayabilecektir. |
P.5.6) Bütçeleme planları geliştirmek, finansal tahminler oluşturmak veya envanter yönetim sistemlerini optimize etmek gibi iş sorunlarına pratik çözümler tasarlamak için matematiksel ilkeleri kullanabileceklerdir. |
P.5.7) Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri ve veri analiz teknikleri de dahil olmak üzere uluslararası pazar araştırmasının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. |
P.5.8) Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. |
P.5.9) Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. |
P.5.10) Öğrenciler, çeşitli disiplinler ve kültürler arası etkileşimde dil ve iletişim engellerini aşarak, çok kültürlü ortamlarda sorun çözme ve yaratıcı çözümler üretme becerisi geliştirirler. |
P.5.13) Öğrenciler, farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen bireylerle etkili iletişim kurarak ortak dil oluşturabilme ve işbirliği yapabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.5.14) Öğrenciler, Atatürk'ün önderliğinde gerçekleşen inkılapların, farklı disiplinler ve kültürler arası iletişimi nasıl güçlendirdiğini analiz ederek, kendi çalışma ortamlarında bu ilkeleri nasıl uygulayabileceklerini değerlendirirler. |
P.5.14) Öğrenciler, Ahilik geleneğinin kültürel ve tarihsel kökenlerini anlayarak, farklı kültürel bağlamlarda işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirirler. |
P.5.15) Öğrenciler, Ahilik prensiplerini günümüz iş dünyasında kültürel çeşitlilik içinde nasıl uygulayacaklarını değerlendirerek, bu doğrultuda ortak hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirirler. |
P.5.16) Öğrenciler, Atatürk'ün çağdaşlık ve milli birlik ilkeleri ışığında farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen insanlarla işbirliği yapma ve ortak çözümler üretme yetkinliği kazanırlar. |
P.5.19) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. |
P.5.20) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
P.5.21) Öğrenciler temel hukuki konuları ve davaları analiz etmek için temel hukuki ilkeleri uygulayabilecektir. |
P.5.22) Öğrenciler, tüzükler, yönetmelikler ve içtihat hukuku gibi hukuki metinleri, bunların sonuçlarını ve uygulamalarını anlamak üzere analiz edebileceklerdir. |
|
P6) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme.
P.6.1) Öğrenciler bir iş ortamındaki güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek için rekabetçi istihbarat verilerini analiz edebilecektir. |
P.6.1) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik ekseninde pazarlama iletişimi planları geliştirerek ve bu planları sunarak etkin bir şekilde yönetme ve uygulama becerisi kazanırlar. |
P.6.1) Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında grup çalışmaları yaparak, ekip içinde etkin rol alabilme ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliği geliştirirler |
P.6.1) Öğrenciler verimlilik yönetiminin önemini anlar ve toplam, çoklu ve kısmı faktor verimliliğini hesaplar |
P.6.3) Proje hedeflerini, metodolojilerini, bulgularını ve önerilerini etkili bir şekilde ileten, özgünlük ve akademik titizlik içeren kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir araştırma raporugeliştirebilir. |
P.6.4) Öğrenciler, staj boyunca grup projelerinde aktif rol alarak, iş birliği ve takım çalışması becerilerini geliştirir ve grup çalışmalarında liderlik ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.6.5) Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili bireysel projeler planlar, bu projeleri bağımsız olarak yürütme ve sonuçlandırma becerisi kazanırlar. |
P.6.8) Öğrenciler, doğrudan ihracat, dolaylı ihracat ve ortaklıklar gibi farklı ihracat pazarlama stratejilerinin çeşitli pazar koşullarındaki etkinliğini değerlendirebilecekler. |
|
P7) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme.
P.7.1) Öğrenciler ticaret dengesizlikleri, döviz krizleri ve küresel finansal istikrarsızlık gibi uluslararası ekonomik zorlukları ele almak için politika önerileri geliştirebilecek ve oluşturabilecektir. |
P.7.1) Öğrenciler tesis düzenlemenin temel konularını öğrenir ve faaliyetler için farklı düzenleme alternatifleri için uygun araç ve teknikleri kullanabilir |
P.7.2) Öğrenciler küresel ticaret faktörlerinin, ekonomik ve lojistik zorlukların uluslararası ticaret operasyonları ve tedarik zincirleri üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. |
P.7.3) Öğrenciler uluslararası pazarlara ilişkin verileri toplamak ve analiz etmek için pazar araştırma araçlarını ve tekniklerini uygulayabileceklerdir. |
P.7.3) Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. |
P.7.4) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistikteki güncel kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri analiz eder, uluslararası finans araçlarını kullanarak bu alanlarda bilgi ve becerilerini güncelleyebilme yetkinliği kazanırlar. |
P.7.5) Öğrenciler, uluslararası finans teorilerini kavrayarak, küresel pazardaki değişimleri öngörme, bu doğrultuda uluslararası ticaret ve lojistik stratejileri geliştirme becerisi edinirler. |
P.7.6) Girişimcilik temelli yeni iş kurmak için iş planı tasarlar. |
P.7.9) Öğrenciler, pazar araştırması, ürün uyarlaması, fiyatlandırma stratejileri ve tanıtım faaliyetlerini içeren kapsamlı bir ihracat pazarlama planı geliştirebilecek ve uygulayabilecekler. |
|
P8) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme.
P.8.1) Öğrenciler Öğrenciler, çeşitli gümrük düzenlemelerinin ve ticaret politikalarının işletmeler ve uluslararası ticaret operasyonları üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. |
P.8.1) Öğrenciler üretim stratejisini ve firma için önemini anlar |
P.8.2) Nitel veya nicel tasarıma sahip araştırmaları, onların temel problemlerini, hipotezlerini, bulgularını ve sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
P.8.3) Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. |
P.8.4) Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. |
P.8.5) Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. |
P.8.6) Öğrenciler, uluslararası ticaret kanunları ve gümrük düzenlemelerindeki değişikliklerin küresel tedarik zincirleri ve iş stratejileri üzerindeki etkilerini analiz edebileceklerdir. |
P.8.7) Öğrenciler farklı rekabetçi istihbarat stratejilerinin etkinliğini değerlendirebilecek ve iş karar alma süreçlerinde bilinçli önerilerde bulunabilecektir. |
P.8.8) Öğrenciler uluslararası pazardaki eğilimleri, fırsatları ve zorlukları belirlemek için pazar araştırması verilerini analiz edebilecektir. |
P.8.9) Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak uluslararası ticaret ve lojistikte nicel ve nitel veri analizleri yapabilir, bu analizlerle ilgili çıkarımlarda bulunabilir ve karar destek süreçlerinde aktif rol alabilirler |
P.8.10) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmak için, bilgi teknolojilerini kullanarak çeşitli dijital veri kaynaklarından bilgi toplama, veri analizi ve raporlama süreçlerini yönetebilme becerisi kazanırlar. |
P.8.11) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.8.12) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.8.13) Pazar verilerini toplamak ve analiz etmek için pazarlama bilgi sistemlerini kullanabileceklerdir. |
P.8.14) Farklı veri toplama yöntemlerinin ve teknolojilerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir. |
|
P9) Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme.
P.9.1) Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
P.9.1) Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde pazar araştırması yöntemlerini kullanarak hedef pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini analiz edebilme yetkinliği kazanırlar. |
P.9.1) Öğrenciler, pazar araştırması sonuçlarını yorumlayarak pazarlama stratejileri geliştirebilme ve bu stratejileri etkili bir şekilde iletişim planlarına entegre edebilme becerisi geliştirirler |
P.9.2) Nitel ve nicel temel araştırma tasarımlarını açıklayabilir ve özetleyebilir. |
P.9.3) Trendleri saptamak, tüketici davranışını anlamak ve rekabet ortamını değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebileceklerdir. |
P.9.4) Öğrenciler, temel istatistik terimlerini ve kavramlarını tanımlayabileceklerdir. |
P.9.5) Öğrenciler, veri toplama ve özetleme tekniklerini açıklayabileceklerdir. |
P.9.6) Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirebileceklerdir. |
P.9.7) Öğrenciler, farklı veri setleri üzerinde hipotez testleri uygulayarak sonuçları yorumlayabileceklerdir. |
P.9.8) Öğrenciler bir şirketin stratejik konumunu ve performansını artırmak için kapsamlı bir rekabet istihbarat planı geliştirebilecek ve uygulayabilecektir. |
P.9.9) Öğrenciler pazar araştırması bulgularının güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilecek ve pazara giriş stratejileri için bilinçli önerilerde bulunabilecektir. |
P.9.10) Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarında kullanılan veri toplama, analiz etme ve yorumlama tekniklerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanırlar. |
P.9.11) Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarını raporlayıp sunabilirler. |
P.9.14) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi. |
P.9.15) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.9.16) Öğrenciler, endüstriyel pazarlama araştırma yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak pazar analizi yapabilecek ve elde edilen verileri değerlendirebileceklerdir. |
|
P10) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme.
P.10.1) Öğrenciler, küresel ticaret politikalarının, tarifelerin ve ticaret anlaşmalarının tedarik zinciri operasyonları ve performansı üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. |
P.10.2) Öğrenciler, uluslararası ticaret politikalarının, tarifelerin ve ticaret anlaşmalarının iş operasyonları ve karar alma süreçleri üzerindeki etkisini analiz edebileceklerdir. |
P.10.3) Öğrenciler farklı gümrük prosedür ve politikalarının ticareti kolaylaştırma ve ulusal çıkarları korumadaki etkinliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.10.3) Alanındaki güncel konuları hem uygulama hem de teorik açıdan değerlendirip izleyebilir. |
P.10.4) Öğrenciler, çeşitli gümrük uyum stratejileri ve politikalarının riskleri azaltma ve yasal ticaret uygulamalarını sağlama konusundaki etkinliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.10.5) Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. |
P.10.6) Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. |
P.10.7) E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. |
P.10.8) Öğrenciler gümrük düzenlemeleri, ticaret anlaşmaları ve jeopolitik olaylar gibi çeşitli faktörlerin uluslararası lojistik operasyonları üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. |
P.10.9) Öğrenciler farklı lojistik strateji ve teknolojilerini uluslararası ticaret operasyonlarını optimize etme ve müşteri taleplerini karşılamadaki etkinlikleri açısından değerlendirebilecektir. |
P.10.10) Öğrenciler stratejik iş kararlarını desteklemek için kapsamlı bir uluslararası pazar araştırma planı tasarlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
P.10.11) Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. |
P.10.12) Öğrenciler uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki gelişmeleri hem Türkçe hem de İngilizce olarak takip edip analiz edebilecek ve bu gelişmeleri her iki dilde etkin bir şekilde özetleyip tartışabileceklerdir. |
P.10.14) Gündelik yaşama yönelik basit düzeydeki temel ifadelerin kullanımı. |
P.10.15) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
P.10.16) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
|
P11) Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme.
P.11.1) Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. |
P.11.1) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
P.11.1) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
P.11.1) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
P.11.1) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
P.11.2) Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. |
P.11.3) Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir |
P.11.4) Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. |
P.11.5) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik bağlamında karşılaşılan dil ve kültürel farklılıkları anlayarak, bu farklılıkları yönetme ve iletişimde uygun stratejiler geliştirme becerisi geliştirirler. |
P.11.6) Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanında raporlar hazırlayabilir ve bu raporları profesyonel ortamlarda sunabilirler. |
P.11.7) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
P.11.8) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
P.11.9) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
P.11.10) Girişim fikirlerini yaratıcılık temelinde kurgulayabilir, fikirlerini kurumsal bir dil ve akış ile iş çevresine sunabilir. |
|
P12) Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme.
P.12.1) Öğrenciler, pazarlama ahlakı ve etiği konusunda temel terimleri tanımlayabilir ve açıklayabilir. |
P.12.1) Öğrenciler, bitirme tezi sürecinde karşılaştıkları etik ve mesleki sorunları ahlaki değerler doğrultusunda çözme yetkinliği kazanır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirler |
P.12.1) Öğrenciler, pazarlama iletişimi kampanyalarında etik ilkeler doğrultusunda kararlar alarak, dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine uygun stratejiler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar. |
P.12.1) Öğrenciler, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek pazarlama iletişimi faaliyetlerinde toplumsal değerleri ve sosyal sorumluluk anlayışını gözetebilme becerisi geliştirirler |
P.12.1) Öğrenciler, iş dünyasında karşılaştıkları etik ikilemleri ve mesleki sorumluluklarını anlayarak, ahlaki değerler doğrultusunda doğru kararlar alabilme ve bu kararları uygulayabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.12.1) Öğrenciler, işletme faaliyetlerinde dürüstlük, adalet ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı kalarak, mesleki etik standartları gözetme ve bu standartları iş hayatında uygulama becerisi geliştirirler. |
P.12.1) Öğrenciler, muhasebe etik ilkelerini anlayarak, işletme faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri ahlaki sorunları tanıma ve çözme becerisi kazanırlar. |
P.12.1) Öğrenciler, muhasebe uygulamalarında dürüstlük, şeffaflık ve hesap verebilirlik prensiplerine bağlı kalarak, finansal raporlama süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde sorumluluk alabilme yetkinliği geliştirirler. |
P.12.1) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. |
P.12.1) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. |
P.12.1) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
P.12.1) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. |
P.12.2) Öğrenciler, pazarlama stratejilerini ahlaki çerçevede değerlendirebilir ve alternatif çözümler önerir. |
P.12.3) Öğrenciler, farklı pazarlama senaryolarında ahlaki kararların sonuçlarını analiz edebilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
P.12.4) Öğrenciler, bitirme tezi sürecinde ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek, etik kurallar çerçevesinde akademik ve mesleki çalışmalarını yürütebilme becerisi kazanır. |
P.12.5) Öğrenciler, Atatürk'ün vatanseverlik ve adalet ilkelerini anlayarak, bu değerler doğrultusunda mesleki sorumluluklarını ve etik standartlarını nasıl uygulayacaklarını tartışır ve değerlendirirler. |
P.12.6) Öğrenciler, Atatürk'ün çağdaşlık ve insan hakları ilkelerini örnek alarak, iş hayatında ve toplumsal sorumluluklarında ahlaki değerlerle uyumlu kararlar alabilme yetkinliği geliştirirler. |
P.12.7) Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin iş dünyasında ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirir ve bu teknolojileri sorumlu bir şekilde kullanarak mesleki sorumluluklarını yerine getirebilme bilinci geliştirirler. |
P.12.10) Öğrenciler, Ahilik felsefesi çerçevesinde mesleki etik kuralları ve toplumsal sorumlulukları anlayarak, iş yaşamında ve toplum içinde sorumlu bireyler olarak nasıl hareket edebileceklerini öğrenirler. |
P.12.11) Öğrenciler, medeniyet tasavvuru çerçevesinde, etik değerleri göz önünde bulundurarak iş hayatında karşılaşılan zorlukları ahlaki bir perspektiften değerlendirir ve bu doğrultuda etik kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.12.12) Öğrenciler, Ahilik geleneğini anlayarak, bu geleneğin ortaya koyduğu ahlaki değerleri ve mesleki sorumluluk bilincini günümüz iş dünyasında nasıl uygulayabileceklerini analiz ederler. |
P.12.15) Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin etik kullanımı ve güvenliği konusunda bilinçlenir ve bu doğrultuda etik kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.12.19) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
P.12.20) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
P.12.21) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.12.22) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
P.12.27) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.12.28) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
P.12.29) Students will be able to evaluate different legal arguments and positions, assessing their strengths and weaknesses. |
P.12.30) Öğrenciler çeşitli hukuki konularda iyi gerekçelendirilmiş hukuki argümanlar ve görüşler geliştirebilecek ve sunabileceklerdir. |
|
P13) Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma.
P.13.1) Öğrenciler karmaşık mikroekonomik kavramları temsil etmek ve sonuçları tahmin etmek için ekonomik modeller ve diyagramlar oluşturabilecektir. |
P.13.1) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
P.13.2) Öğrenciler gelecekteki ekonomik eğilimleri ve politika sonuçlarını tahmin etmek için kendi ekonomik modellerini ve senaryolarını geliştirip oluşturabileceklerdir. |
P.13.3) Öğrenciler, çeşitli uluslararası ticaret senaryolarında farklı tedarik zinciri yönetimi stratejilerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.13.4) Öğrenciler, farklı uluslararası ticaret operasyonları stratejilerinin ve uygulamalarının etkinliğini ve verimliliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.13.5) Öğrenciler, çeşitli gümrük uyum stratejileri ve politikalarının riskleri azaltma ve yasal ticaret uygulamalarını sağlama konusundaki etkinliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.13.6) Öğrenciler, tedarik zinciri kesintileri, uyumluluk sorunları ve sürdürülebilirlik kaygıları gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki karmaşık zorlukları ele almak için yenilikçi çözümler ve stratejiler tasarlayıp uygulayabilecektir. |
P.13.7) Öğrenciler, küresel ve yerel düzeyde yapılan alan uygulamalarının etkilerini Atatürk'ün vatanseverlik, adalet, çağdaşlık gibi ilkeleriyle bağdaştırarak değerlendirir ve alanlarındaki diğer aktörlere karşı sorumluluklarını anlamlandırma becerisi geliştirirler. |
P.13.8) Öğrenciler, Atatürk ilke ve inkılapları çerçevesinde alan uygulamalarının ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını değerlendirerek, bu sonuçların kendilerine ve topluma yüklediği sorumlulukları anlama ve farkındalık kazanırlar. |
P.13.9) Öğrenciler, uluslararası finans işlemlerinin küresel ve yerel ekonomik etkilerini analiz ederek, sosyal ve çevresel sorumlulukların finansal karar alma süreçlerine nasıl entegre edilebileceğini değerlendirirler. |
P.13.10) Öğrenciler, uluslararası finans uygulamalarının hukuki çerçevesini inceleyerek, bu alandaki yasal düzenlemelerin ve standartların işletmeler ve toplum üzerindeki etkilerini anlar ve bu bağlamda sorumlu finansal kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.13.11) Öğrenciler, Ahilik geleneği çerçevesinde iş hayatında ve toplumda karşılaşılan ekonomik etkileri ve sosyal sorumlulukları değerlendirerek, bu konularda bilinçlenir ve sorumlu davranışlar sergileyebilme yetkinliği kazanırlar. |
P.13.12) Öğrenciler, Ahilik prensipleri doğrultusunda ekonomik ve çevresel etkileri yönetme stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygulayarak alanlarındaki diğer aktörlerle işbirliği içinde sorumluluk bilinciyle hareket edebilme yetkinliği kazanırlar. |
P.13.13) Öğrenciler, ticaret hukukunun sosyal boyutlarını anlayarak, ticari faaliyetlerin toplumsal refah ve adalet üzerindeki etkilerini değerlendirir ve bu etkileri minimize etme veya pozitif yönde kullanma yollarını araştırırlar. |
P.13.14) Öğrenciler, ticaret hukukunun temel kavramlarını öğrenerek uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetlerindeki yasal yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olurlar. |
P.13.15) Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur. |
|
P14) Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme .
P.14.1) Öğrenciler, uluslararası ticaretteki aksaklıklar, uyum sorunları ve sürdürülebilirlik endişeleri gibi zorlukları ele almak için yenilikçi tedarik zinciri çözümleri tasarlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
P.14.1) Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar |
P.14.1) Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. |
P.14.1) Öğrenciler, işletme stratejileri ve hedeflerinin belirlenmesi sürecinde muhasebe verilerini kullanarak örgütün amaç, hedef, misyon ve vizyonunu analiz edebilme ve stratejik öneriler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar |
P.14.1) Öğrenciler, muhasebe bilgilerini kullanarak işletmenin hedef pazarını belirleme, konumlandırma stratejileri tasarlama, iş portföyü yönetimi yapma ve pazarlama performansını ölçme becerisi geliştirirler, bu süreçlerde orta ve uzun vadeli planlamalar yapabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.14.1) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
P.14.1) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
P.14.1) Öğrenciler üretim sistemleri arasındaki farklılıkları anlar |
P.14.2) Öğrenciler, ticaret engelleri, uyum sorunları ve lojistik kısıtlamalar gibi zorlukları ele alan etkili uluslararası ticaret operasyon planları tasarlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. |
P.14.3) Öğrenciler, gümrük gereksinimlerini karşılamak ve sorunsuz uluslararası ticaret işlemlerini kolaylaştırmak için uyum stratejileri ve dokümantasyon tasarlayabilecek ve geliştirebileceklerdir. |
P.14.3) Araştırma bulgularının iş uygulamalarına etkilerini değerlendirebilir, çalışmalarının güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilir ve gelecekteki araştırmalar veya pratik uygulamalar için öneriler sunabilir. |
P.14.4) Pazarlama karması (4P), pazarlama bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma dahil olmak üzere temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilir. |
P.14.5) Ürün geliştirme, fiyatlandırma, promosyon ve dağıtım kanalları gibi unsurları içeren kapsamlı pazarlama stratejileri ve kampanyaları tasarlayabilir ve önerebilirler. |
P.14.6) Pazar koşulları, hedef kitle ve yatırım getirisi gibi faktörleri göz önünde bulundurarak çeşitli pazarlama stratejileri ve kampanyalarının etkinliğini eleştirel bir biçimde değerlendirebilir. |
P.14.7) Öğrenciler, küresel pazarlama planlarını tasarlayabilecek ve bu planların hedef pazarın ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağını belirleyebilecektir. |
P.14.8) Öğrenciler, küresel pazarlama stratejilerinin firmanın genel hedefleriyle ne kadar uyumlu olduğunu eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. |
P.14.9) Öğrenciler, yenilikçi küresel pazarlama kampanyaları ve stratejileri geliştirebilecek ve bu stratejilerin çeşitli pazar koşullarında nasıl uygulanacağını planlayabilecektir. |
P.14.10) Öğrenciler Öğrenciler, karmaşık uluslararası ticaret zorluklarını ve mevzuat gerekliliklerini ele alan kapsamlı gümrük uyum programları tasarlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. |
P.14.11) Öğrenciler Öğrenciler, küresel tedarik zincirlerini yönetme ve müşteri taleplerini karşılamadaki etkinlikleri açısından farklı lojistik stratejilerini ve teknolojilerini değerlendirebileceklerdir. |
P.14.15) Öğrenciler, işletmenin amaç, hedef, misyon, vizyon belirleme süreçlerinde etkili iletişim becerileriyle öneriler sunabilme yetkinliği kazanır ve bu önerilerin stratejik planlamalara nasıl entegre edileceğini Türkçe olarak açıklayabilirler. |
P.14.15) Öğrenciler, organizasyonlarıyla ilgili hedefler, misyonlar, vizyonlar, hedef pazarlar, konumlandırma, portföy tasarımı ve pazarlama performansı ölçümü konularında analiz edip önerilerde bulunabilmek için gerekli yabancı dile sahip olma konusunda beceri edineceklerdir. |
P.14.16) Öğrenciler, hedef pazar belirleme, konumlandırma stratejileri ve iş portföyü tasarımı konularında kapsamlı analizler yaparak, çalıştıkları örgütün pazar ve pazarlama performansını ölçer ve iyileştirme önerileri sunarlar |
P.14.17) Öğrenciler, endüstriyel pazarlama stratejilerini geliştirebilecek ve bu stratejileri işletmenin hedeflerine uygun olarak uyarlayabileceklerdir. |
P.14.18) Belirli ticari sorunları ele almak için veri toplama, yönetim ve analizi entegre eden kapsamlı bir pazarlama bilgi sistemi planı geliştirebileceklerdir. |
|
|