İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900012 Yabancı Dil (İngilizce) I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hakan ALKAN K-103 [email protected] 7380
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce farkındalığını artırırken, akademik okuma ve dinleme bazlı iletişimsel becerilerin, eleştirel düşüncenin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 1
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 1
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 5
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 5
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 1
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gündelik yaşama yönelik basit düzeydeki temel ifadelerin kullanımı. P.10.14 1
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. P.10.15 1
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. P.10.16 1
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. P.11.7 1
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. P.11.8 1
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. P.11.9 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Öğrencilerle tanışma. Dersin hedef ve kazanımlarını aktarma.
2 "Countries, nationalities, languages"üzerine konuşma. "To be"fiiline giriş. "Jobs"üzerine diyaloglar üretme. "Subject Pronouns"konusuna giriş. (Ünite 1.1 ve 1.2)
3 "Everyday Objects"bölümünün işlenmesi. "Possessive adjectives"konusuna giriş. "Cardinal and ordinal numbers"konusuna giriş. Saat ve tarih nasıl söylenir? (Ünite 1.3 ve 1.4)
4 "Shops and products"bölümünün işlenmesi. Alışveriş üzerine diyaloglar üretme. "Shopping phrases". İlk ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 1.5)
5 "Clothes"üzerine konuşma. "Demonstrative pronouns"nelerdir? Boş zaman aktiviteleri üzerine diyalog üretme. "Simple Present Tense"ile affirmative cümleler kurmak. (Ünite 2.1 ve 2.2)
6 "Family members"üzerine konuşmak. "Have got/Has got"nasıl kullanılır? "Take"ve "go"ile kullanılan bazı collocation'lar. "Simple Present Tense ile negative cümleler kurmak ve sorular sormak. (Ünite 2.3 ve 2.4)
7 "Chores"bölümünün işlenmesi. Yardım istemek temalı diyaloglar üretmek. İkinci ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 2.5)
8 Vize Sınavı
9 "Places in city"bölümünün işlenmesi. "There is"ve "There are"ile cümleler kurmak. "Food and drinks"üzerine konuşmak. Sayılabilen ve sayılamayan nesnelerin ayrımı. (Ünite 3.1 ve 3.2)
10 "Prepositions of place"konusunun işlenmesi. "Wh"-"how many"-"how much"ile sorular sormak. "Room and furniture"üzerine konuşmak. "a/an/some/any"kullanımları. (Ünite 3.3 ve 3.4)
11 "Prepositions of place"konusunun devamı. "Asking for and giving directions"temalı diyaloglar üretme. Üçüncü ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 3.5)
12 "Sports"bölümünün işlenmesi. "Present Continuous"ile cümleler kurmak. "Action verbs"ile "state verbs"arasındaki farkı kavramak. "Present Continuous"ile "Simple Present"arasındaki fark üzerine çalışmalar. (Ünite 4.1 ve 4.2)
13 "Animals"bölümünün işlenmesi. "Can"ve "cannot"kiplerinin kullanımı. "Goods in bazaar"bölümünün işlenmesi. "Prepositions of time"konusunun işlenmesi. "Like", "dislike"ve "want"ile cümleler kurmak ve konuyla ilgili bir ödev. (Ünite 4.3, 4.4 ve 4.5)
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Captain 2 (Blackswan)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 72
Toplam Yük / 30 2,40
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11
Ö1 Gündelik yaşama yönelik basit düzeydeki temel ifadelerin kullanımı. 5 -
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. 5 -
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. 5 -
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. - 5
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. - 5
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. - 5