İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472 Çarşamba
14:00-15:00
Dersin İçeriği
Devrim, İsyan, Evrim: Türk Devriminin Özellikleri, Anadolu Devrimi Örgütü, Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi, Temsilciler Meclisi Oluşturma, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı; Ulusal Kurtuluş Savaşı: İzmir'in İşgali; Kuva-i Milliye, İnönü'nün Birinci ve İkinci Savaşlarını Oluşturmak, Eskişehir-Kütahya Savaşları, Sakarya Muharebesi, Büyük Taarruz; Mudanya Ateşkes Anlaşması; Saltanatın Kaldırılması; Lozan Antlaşması.
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin genel hedefleri doğrultusunda, öğrencilerle paylaşmanın ilk dersidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 1
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 1
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 3
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 1
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 4
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 4
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, Atatürk'ün çağdaşlık ve milli birlik ilkeleri ışığında farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen insanlarla işbirliği yapma ve ortak çözümler üretme yetkinliği kazanırlar. P.5.16 1
Ö2 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. P.12.19 1
Ö3 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. P.12.20 1
Ö4 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.12.21 1
Ö5 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. P.12.22 1
Ö6 Öğrenciler, ticaret hukukunun temel kavramlarını öğrenerek uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetlerindeki yasal yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olurlar. P.13.14 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar,
2 Kurulan ve kapatılan siyasi partiler.
3 Hukuk sahasında Yapılan İnkılaplar,
4 Sosyal hayatın düzenlenmesi
5 Eğitim/Maarif sahasında yapılan inkılaplar
6 Dil, tarih ve kültür sahalarında yapılan düzenlemeler.
7 İnkılapların fikri temelleri
8 İnkılapların fikri temelleri
9 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası ve Sonrası
10 Milli Şef Dönemi
11 Çok partili döneme geçiş
12 Menderes Dönemi ve 27 Mayıs darbesi
13 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler
14 12 Eylül'den Günümüze Türkiye
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınarı, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk.
Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P12 P13
Ö1 Öğrenciler, Atatürk'ün çağdaşlık ve milli birlik ilkeleri ışığında farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen insanlarla işbirliği yapma ve ortak çözümler üretme yetkinliği kazanırlar. 3 - -
Ö2 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. - 4 -
Ö3 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. - 4 -
Ö4 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. - 4 -
Ö5 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. - 4 -
Ö6 Öğrenciler, ticaret hukukunun temel kavramlarını öğrenerek uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetlerindeki yasal yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olurlar. - - 4