Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700010 | Pazarlama İlkeleri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği Temel Pazarlama Kavramları ve Teorileri, Tüketici Davranışları, Stratejik Pazarlama Yönetimi, Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri, Pazarlama Karması Yönetimidir.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere pazarlama ilkelerini ve yönetimini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 4 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 1 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 3 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 1 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 1 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 1 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 3 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 1 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 4 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Gerçek dünyadaki iş senaryolarını analiz ederek pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek pazarlama planları geliştirmek için pazarlama teori ve modellerini uygulayabilir. | P.3.7 | 1 |
| Ö3 | Trendleri saptamak, tüketici davranışını anlamak ve rekabet ortamını değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebileceklerdir. | P.9.3 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler, pazarlama ahlakı ve etiği konusunda temel terimleri tanımlayabilir ve açıklayabilir. | P.12.1 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler, pazarlama stratejilerini ahlaki çerçevede değerlendirebilir ve alternatif çözümler önerir. | P.12.2 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler, farklı pazarlama senaryolarında ahlaki kararların sonuçlarını analiz edebilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.12.3 | 1 |
| Ö7 | Pazarlama karması (4P), pazarlama bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma dahil olmak üzere temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilir. | P.14.4 | 1 |
| Ö8 | Ürün geliştirme, fiyatlandırma, promosyon ve dağıtım kanalları gibi unsurları içeren kapsamlı pazarlama stratejileri ve kampanyaları tasarlayabilir ve önerebilirler. | P.14.5 | 1 |
| Ö9 | Pazar koşulları, hedef kitle ve yatırım getirisi gibi faktörleri göz önünde bulundurarak çeşitli pazarlama stratejileri ve kampanyalarının etkinliğini eleştirel bir biçimde değerlendirebilir. | P.14.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pazarlamanın Temelleri |
| 2 | Pazarlama Çevresi |
| 3 | Tüketici Davranışları |
| 4 | Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması |
| 5 | Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi |
| 6 | Konumlandırma |
| 7 | Stratejik Pazarlama Yönetimi |
| 8 | Ürün: Mallar-Hizmetler-Fikirler |
| 9 | Yenilik Yönetimi |
| 10 | Fiyat ve Fiyatlandırma |
| 11 | Pazarlama İletiişimi |
| 12 | Pazarlama Kanalları |
| 13 | Pazarlamaya Eleştirel Yaklaşım |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Altunışık, R.; Özdemir, Ş.; Torlak, Ö. (2014). ""Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi"" Beta: İstanbul |
| Philip Kotler, Kevin Lane Keller (2018). Pazarlama Yönetimi. Beta Yayınevi İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 119 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P9 | P12 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Gerçek dünyadaki iş senaryolarını analiz ederek pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek pazarlama planları geliştirmek için pazarlama teori ve modellerini uygulayabilir. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Trendleri saptamak, tüketici davranışını anlamak ve rekabet ortamını değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebileceklerdir. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, pazarlama ahlakı ve etiği konusunda temel terimleri tanımlayabilir ve açıklayabilir. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenciler, pazarlama stratejilerini ahlaki çerçevede değerlendirebilir ve alternatif çözümler önerir. | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Öğrenciler, farklı pazarlama senaryolarında ahlaki kararların sonuçlarını analiz edebilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Pazarlama karması (4P), pazarlama bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma dahil olmak üzere temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilir. | - | - | - | - | 5 |
| Ö8 | Ürün geliştirme, fiyatlandırma, promosyon ve dağıtım kanalları gibi unsurları içeren kapsamlı pazarlama stratejileri ve kampanyaları tasarlayabilir ve önerebilirler. | - | - | - | - | 5 |
| Ö9 | Pazar koşulları, hedef kitle ve yatırım getirisi gibi faktörleri göz önünde bulundurarak çeşitli pazarlama stratejileri ve kampanyalarının etkinliğini eleştirel bir biçimde değerlendirebilir. | - | - | - | - | 5 |
