İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99700009 Muhasebe II 1 Bahar 2 3+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar ve Muhasebe Sistemi, Bilanço Hesapları, Gelir Tablosu Hesapları, Envanter İşlemleri İle İlgili Temel Kavramlar, Muhasebe Dışı ve Muhasebe İçi Envanter Çalışmaları (Bilanço ve Gelir Tablosu Hesapları)
Dersin Amacı
Muhasebenin temel kavramları, muhasebe ilkeleri ve standartlarına uygun düşünce tarzıyla sorun çözme, bilânço ve gelir tablosunu düzenleme, bilânço ve gelir tablosu kalemlerinin dış bilgi kullanıcılar bakımından anlam ve önemini kavrama amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 1
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 5
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 1
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 1
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P12 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. 5
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabili P.3.9 7
Ö2 Öğrenciler, muhasebe temel kavramlarını kullanarak işletme faaliyetlerini iktisadi, idari, mali ve ticari açılardan değerlendirme ve bu değerlendirmeleri raporlama yetkinliği kazanırlar P.3.1 7
Ö3 Öğrenciler, muhasebe etik ilkelerini anlayarak, işletme faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri ahlaki sorunları tanıma ve çözme becerisi kazanırlar. P.12.1 7
Ö4 Öğrenciler, muhasebe uygulamalarında dürüstlük, şeffaflık ve hesap verebilirlik prensiplerine bağlı kalarak, finansal raporlama süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde sorumluluk alabilme yetkinliği geliştirirler. P.12.1 7
Ö5 Öğrenciler, işletme stratejileri ve hedeflerinin belirlenmesi sürecinde muhasebe verilerini kullanarak örgütün amaç, hedef, misyon ve vizyonunu analiz edebilme ve stratejik öneriler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar P.14.1 7
Ö6 Öğrenciler, muhasebe bilgilerini kullanarak işletmenin hedef pazarını belirleme, konumlandırma stratejileri tasarlama, iş portföyü yönetimi yapma ve pazarlama performansını ölçme becerisi geliştirirler, bu süreçlerde orta ve uzun vadeli planlamalar yapabilme yetkinliği kazanırlar. P.14.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Stoklar hesabı ve stok değerleme yöntemleri
2 Gelecek aylara ait giderler ve gelir tahakkukları
3 Diğer dönen varlıklar hesapları
4 Maddi duran varlıklar hesapları
5 Amortisman hesabı ve yöntemleri
6 Maddi olmayan duran varlık hesapları
7 Mali borçlar hesapları
8 Ticari borçlar hesapları
9 Diğer borçlar hesapları
10 Ödenecek vergi ve diğer yükümlülükler
11 Borç ve gider karşılıkları, gelecek aylara ait gelirler ve gider tahakkukları
12 Öz kaynak hesapları
13 Gelir ve gider hesapları
14 Mizan oluşturma, gelir tablosu ve bilanço oluşturma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Prof. Dr. Orhan Sevilengül, 2019
Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Prof. Dr. Yurdakul Çaldağ-Prof. Dr. Yıldız Ayanoğlu, 2019
Genel Muhasebe: İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Prof. Dr. Yüksel Koç Yalkın 2009
Genel Muhasebe Problemleri, Siyasal Kitabevi, Prof. Dr. Ercan Bayazıtlı 2009
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 15 15
Ara Sınav 1 45 45
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 45 45
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 147
Toplam Yük / 30 4,90
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P12 P14
Ö1 Öğrenciler, muhasebe temel kavramlarını kullanarak işletme faaliyetlerini iktisadi, idari, mali ve ticari açılardan değerlendirme ve bu değerlendirmeleri raporlama yetkinliği kazanırlar 5 - 4
Ö2 Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabili 5 - 5
Ö3 Öğrenciler, muhasebe etik ilkelerini anlayarak, işletme faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri ahlaki sorunları tanıma ve çözme becerisi kazanırlar. 5 5 -
Ö4 Öğrenciler, muhasebe uygulamalarında dürüstlük, şeffaflık ve hesap verebilirlik prensiplerine bağlı kalarak, finansal raporlama süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde sorumluluk alabilme yetkinliği geliştirirler. 5 5 -
Ö5 Öğrenciler, işletme stratejileri ve hedeflerinin belirlenmesi sürecinde muhasebe verilerini kullanarak örgütün amaç, hedef, misyon ve vizyonunu analiz edebilme ve stratejik öneriler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar 4 - 5
Ö6 Öğrenciler, muhasebe bilgilerini kullanarak işletmenin hedef pazarını belirleme, konumlandırma stratejileri tasarlama, iş portföyü yönetimi yapma ve pazarlama performansını ölçme becerisi geliştirirler, bu süreçlerde orta ve uzun vadeli planlamalar yapabilme yetkinliği kazanırlar. 4 - 5